Spring naar bijdragen

zendamateurs en geocaching


vechtdal

Aanbevolen berichten

PA1FOX is eh... ja gewoon PA1FOX.

 

Veel aan het vossenjagen in binnen- en buitenland. Voornamelijk ARDFen foxoring. Bij het zoeken en routes plannen wordt hierbij veel kaart en kompas gebruikt dus enige verwantschap met Geocaching is niet zo verwonderlijk.

 

Ik heb al eens APRS gedaan tijdens een vossenjacht. Tijdens de jacht kon in 'real time' gevolgd worden op een laptop bij de finish waar ik me in het bos bevond.

Was wel heel grappig.

 

Oh ja, naast vossenjagen veel actief met amateurtelevisie, af en toe op 2 meter in SSB op langere afstanden en vanaf de camping op de kortegolfbanden.

 

Op het moment zie je linksonder deze post mijn buizeneindtrap die in de revisie is. Rechtsonder zie je beeld wat de camera vanuit de mast ziet. Afhankelijk van de antennerichting zie je een ander plaatje. En 'savonds is het meestal erg donker beeld.

 

Kort beeld van PA1FOX, cacher en amateur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, ook ik ben al jaren zendamateur. Hoewel de laatste jaren niet echt heel actief. Betalen voor mijn licentie doe ik nog steeds. Ooit werd door mijn werkgever gevraagd of het voor mij niet interessant zou zijn om een cursus te gaan volgen voor radiozendamateur. Daar had ik wel oren naar. Gezien mijn werkzaamheden bij KPN Mobile als Fieldengineer GSM/UMTS en vaak met zendapparatuur en antennes in aanraking kom. Ik heb toen mijn C-licentie gehaald. In mijn toenmalige groene bedrijfsauto heb ik een tijd rondgereden met een aangepaste Condor mobilofoon. Toen ik een nieuwe bedrijfsauto kreeg heb ik hem niet opnieuw ingebouwd. Thuis gebruik ik hem nu nog af en toe.

 

Mijn call is: PE1RUC

 

Groetjes Papyrus / Ron

Leuk dat je ook hier eens aandacht aan hebt besteed. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had dit (oude) draadje nog nooit gezien, dus voor de draad er dan maar mee :)

 

Sinds halverwege jaren zeventig was ik al aan het rommelen met radiotjes en zendertjes tot ik in 1981 de C-machtiging haalde (PE1FWQ). Na drie jaar de machtiging weer ingeleverd en tot 1998 meer bezig geweest met luisteramateurisme. In 1998 opnieuw een vergunning aangevraagd met een nieuwe call, PE1SAP. Toen de keuzecall kwam werd dit uiteindelijk PE7RB. Een jaar of vijf behoorlijk aktief geweest met digi-mode's op 2 meter, vooral packet en soms SSTV. In die tijd ben ik ook erg aktief geweest voor No-Code International, samen met Pete PE1MHO. Daarna vooral op 20 meter een hoop leuke verbindingen gemaakt met vooral PSK31. Een leuke mode om met weinig vermogen en een simpele antenne toch leuke afstanden af te leggen. Sinds dik een jaar staat de apparatuur weer stil te staan, veroorzaakt door het geocaching-virus :( Ik hoop ooit de draad weer op te pakken, want ook zendamateurisme kan flink verslavend zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pa3ems ook gewoon pa3ems.

 

Ook ik maar een bijdrage als cachende zendamateur of zendende cacher.

Vrijwel alleen aktief met de JOTA (Jamboree on the Air) en APRS. Ook ik ben van vossenjacht in geocaching gerold. Geocaching is wat makkelijker in familieverband te doen en dat doen we dan ook regelmatig. Team Knorrie en Team Teigetje and the Sleepwalkers zijn mijn (klein)kinderen en hun aanhang. Ook Teigetje heeft veel aan JOTA en vossenjagen gedaan maar ze is geen zendamateur.

 

groeten

 

Rob

Emmeloord

pa3ems@amsat.org

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Met het schaamrood op mijn kaken moet ik bekennen dat ik dit draadje ook over de kop heb gezien blijkbaar. Overigens ook meest actief met APRS en JOTA. Wel druk doende met ontvangst van DSC, AIS, en weerbalonnen wat uiteraard een link heeft met het werk (kustwacht-/verkeerspost). Ook in andere hobbies (RK en reddingbrigade) ben ik met communicatie doende. Overigens staat de Condor in de auto meestal stand-by.

 

Kees :thumbup: PE1RNL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Grappig, ik was ook ooit zendamateur, maar al jaren is dit bij mij vergane glorie.

Vooral de JOTA was een leuk event.

Verder hield ik mij vooral bezig met het bouwen en experimenteren.

Ik zat in de eerste lichting van de D-licentie. Bestaat dat nog, 6 kanalen van 145.275 tot 145.400 was dat geloof ik op een 25kHz raster. Moest wel wachten tot ik 16 was, want daarvoor mocht je alleen bij een andere zendamateur de mike pakken. Het jaar daarop de C-licentie gehaald. Een aantal jaren ook flink actief geweest, maar sinds 1990 is dat over.

Ik heb er nog steeds wel vrienden aan overgehouden, ik vind de mentaliteit een beetje vergelijkbaar met die van Geocacers. In de ogen van mensen die er niet mee hebben zijn we vreemde vogels.

 

Ik heb trouwens nog wel steeds de tik om in een vreemde omgeving naar het dak te kijken wat voor antennes er staan.

 

 

 

73's en 88's van oud PD0AWN en later PE1AUO

 

Sloppie

bewerkt door sloppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik zal me eens voorstellen. De HE van Henielma is PE1GMS. Sinds 1980 heb ik mijn machtiging. Deze heb ik gehaald op de dag dat ik 17 werd.

Hondsberger weerstand

Aan mijn eerste cache (zie bovenstaande link) is de link naar mijn zendamateursschap te zien.

 

Tegenwoordig niet meer actief maar heb nog wel steeds mijn machtiging. Een paar jaar geleden toen de C machtiging ook op HF mocht nog een tijdje actief geweest op HF met slow scan televisie maar na het ontvangen van een plaatje van Antartica kom je niet veel verder meer. Trouwens van dat station alleen ontvangen en niet geprobeert terug te zenden want ik was niet thuis.

 

Nu houd ik me bezig met Geocaching en het brouwen van bier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huidige projecten:

Zeer spannende Multi cache ( of Mistery cache ) waar je ook een multimeter en gereedschap voor mee moet

nemen. Het ombouwen van een Weersonde tot selflocating cache.

:blink:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens nog wel steeds de tik om in een vreemde omgeving naar het dak te kijken wat voor antennes er staan.

Een heel bekend verschijnsel, zal wel met de besmetting van het radio virus te maken hebben. ;)

 

Groetjes Jan-Willem PA3FUS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...