Spring naar bijdragen

Onderhoud schermpje gps (krasje wegwerken) - Wie heeft ervaring met di


Peetee

Aanbevolen berichten

Mijn Etrex Euro heeft tijdens mijn vakantie een wat vervelend krasje op het schermpje opgelopen, waardoor het onderste deel iets minder leesbaar is. Op het Internet las ik iets over het produkt Displex, wat krasjes zou kunnen laten verdwijnen. Wie heeft ervaring ? Displex info pagina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zelf heb ik een vrij diepe kras in het display opgelopen. Gelukkig niet direct in het gezichtsveld. Het wegpoetsen met displex gaat prima. Bij mij is hij niet helemaal weg maar hij hindert niet meer. Alleen als je er schuin overheen kijkt dan is hij nog zichtbaar.

Groeten,

Henk, alias Loper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen ervaring met Displex, maar bij de Halfords hebben ze ook één of ander goedje wat voor mobieltjes gebruikt wordt. (Misschien hebben we het gewoon over hetzelfde hoor...)

Op zich is het niet gek dat dat kan werken, want als je de kras weet op te vullen met een transparant materiaal met dezelfde brekingsindex dan zie je de kras niet meer.

Denk ook aan het vullen van een sterretje in je autoruit.

Naar mijn idee zou het geen probleem moeten zijn om zoiets te gebruiken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar bij de Halfords hebben ze ook één of ander goedje wat voor mobieltjes gebruikt wordt. (Misschien hebben we het gewoon over hetzelfde hoor...)

We hebben het inderdaad over het zelfde ...  :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine krasjes in plastic laat zich prima verwijderen met ... jawel..  tandpasta! :cry:

Als liefhebber van Swatch horloges stoor ik me nogal aan de niet bepaald krasvaste 'glazen'.

Een dot tandpasta op een stuk keukenpapier. Het papier op het aanrecht. Horloge met het glas in de tandpasta en draaien maar. In enkele minuten zijn alle krassen verdwenen!

 

Deze methode heb ik ook op andere kunststoffen en op het display van m'n GSM getest met uitstekend resultaat. Of het ook op echt glas werkt weet ik niet. Ik denk van wel zal alleen wat lang gaan duren.

 

Ik heb het idee dat in het dure Halfords middeltje niets anders zit in dan tandpasta n.l. een polijstmiddel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat met tandpasta je het ook glad krijgt verbaast me niet. Ik kan niet indenken dat er een oplosmiddel voor plastic in het speciale spul zit want zo'n ets-reactie is niet onder controle te houden (temperatuur, vet op het plastic etc.). En polijsten lijkt mij een goede manier: je kan op tijd ophouden.

Voor tandpasta wordt wereldwijd een soort zandsteen/kalksteen zand gebruikt dat met precies de juiste korrelgrootte, ruwheid en hardheid ergens in een steengroeve in Italie wordt gedolven. En niet alleen geschikt is voor tanden en kiezen maar ook voor plastic displays blijkt nu uit proefondervindelijk onderzoek!

Bijna alle commercieel verkrijgbare schuurpoeders (ook VIM en JIF) zijn geschikt voor metaal, keramiek, diamant, glas etc. en niet voor 'zachte' materialen: probeer GEEN huishoudschuurmiddel op je display!!!.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevonden op de Displex website:

De werking:

Het kunststof glas wordt een beetje opgelost en met zeer fijne deeltjes geslepen. De kanten van de kras worden afgerond en de kras wordt met het eigen materiaal van het glas opgevuld.

Ze spreken expliciet over kunststof 'glas'. Dus ik zou het niet gaan proberen op echt glas. Dat zal niet echt oplossen door dat spul denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Bijna alle commercieel verkrijgbare schuurpoeders (ook VIM en JIF) zijn geschikt voor metaal, keramiek, diamant, glas etc.

mijn ervaring leert dat je zeker geen schuurmiddelen als Vim en Jif moet gebruiken. :(

Het beste is koper- of zilverpoets. ;)

 

Xela

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...