dusee Geplaatst 21 oktober 2004 Geplaatst 21 oktober 2004 Als het projectie betreft is de 60 serie in te stellen op 0,00 m (rocker op km enter en de eenheden zijn te wijzigen o.a. in meters) zie functieoverzicht garmin gpsmap 60
Peiling&Co Geplaatst 1 november 2004 Geplaatst 1 november 2004 Volgens mij is de 76S de enige.Ik geloof dat zelfs de nieuwe 60C niet op 10tallen meters wil. Kruimel De 60CS kan zelfs ingesteld worden op M=meters ipv 0000,0 KM (100 meters). Wat betreft de 60C weet ik het niet! Peiling met mijn 60 CS werkt niet in meters. Afgelopen weekend nog "peil en ga" gebruikt maar slechts op tiental meters nauwkeurig ( ****.** km). Wellicht doe ik iets verkeerd...... Wel een makkelijke optie, maar het vlakhouden van de gpskompas vind ik niet eenvoudig. Ik constateer behoorlijke afwijkingen als je hem te ver naar beneden/naar boven houdt. Ik vraag mij af hoe dat gaat als je de speciale merktekens op het apparaat gebruikt door er zuiver overheen te kijken en de richting vast te zetten. Gegroet, Cor
schatzoeker Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 Peiling&Co Heb je zoals Dusee meldde de rocker op de KM gezet daarna geenterd en met de rocker naar de M van meters. Daarna kun je tot op de meter nauwkeurig instellen. Welke firmware heb je. Misschien dat een oudere firmware dit nog niet kon. Weet ik eigenlijk niet zeker. Misschien dat Dusee hier iets over kan melden. Ik gebruik firmware 3.50
dusee Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 mijn software versie is 3.5 Bij "peil en ga" activeren in een bepaalde richting geeft je de richting waar je naar toe wilt door er naar te wijzen en de koers in te stellen. Je zet hem vast op 203 graden bijvoorbeeld. Zou je een richting naar een bepaald punt nauwkeuriger wllien maken door het punt te benoemen in coordinaten dan staat de optie projecteer ter beschikking waarbij je projecteert vanuit je actuele positie. Met enter kom je dan direct bij de in te vullen afstand en het aantal graden uit de eerste "peil en ga" handeling staan er al. De getallen zoals je ze daar invult blijven staan bijvoorbeeld 310 km wordt met de rocker naar rechts enter verandert in meters 310 m. De eenheid en het aantal zijn 2 verschillende kolommen. Door de afstand is het nu een waypoint i.p.v. alleen een richting. Dit even voor de werking van Peil en Ga. Nu kan het zijn dat bij een oudere versie firmware (hoofdmenu / instellen/ systeem/menu / softwareversie ) deze verandering niet mogelijk was van km naar meters, maar eerlijk gezegd lijkt mij dat stug, maar het kan, dat weet ik niet meer. Mocht je softwareversie ouder zijn dan is het antwoord gegeven.
LTeunis Geplaatst 23 november 2004 Geplaatst 23 november 2004 (bewerkt) >knip Als ik de opdracht krijg op een x aantal meters vanaf een bepaalde punt te gaan lopen naar 90º dan klik ik op mijn gps op de coördinaat waar ik sta, voer in dat ik vanaf deze coördinaat 90º X aantal meters moet. Ik krijg dan een nieuwe coördinaat opgegeven of gewoon een richting. < knip En hoe voer ik dat dan in op bv. een Garmin Legend? De enige manie die ik gevonden heb is een route uitzetten vanaf het WP en dan in kaart de lijn uitzetten. Misschien is er een betere c.q. handigere manier? Dan zou ik die graag horen. lteunis 23 november 2004 bewerkt door lteunis
LTeunis Geplaatst 23 november 2004 Geplaatst 23 november 2004 >knip Als ik de opdracht krijg op een x aantal meters vanaf een bepaalde punt te gaan lopen naar 90º dan klik ik op mijn gps op de coördinaat waar ik sta, voer in dat ik vanaf deze coördinaat 90º X aantal meters moet. Ik krijg dan een nieuwe coördinaat opgegeven of gewoon een richting. < knip En hoe voer ik dat dan in op bv. een Garmin Legend? De enige manie die ik gevonden heb is een route uitzetten vanaf het WP en dan in kaart de lijn uitzetten. Misschien is er een betere c.q. handigere manier? Dan zou ik die graag horen. lteunis <{POST_SNAPBACK}> oeps, weet het al. Zoek en gij zult vinden geldt ook hier weer! lteunis
Team Professor X Geplaatst 23 november 2004 Geplaatst 23 november 2004 Digitaal kompas in je GPS? Die onthoudt het laatste waypoint en geeft de afstand tot dat punt wanneer je begint te lopen in de juiste richting. Erg handig.....tenminste met een SILVA . Anders een analoog kompas en een goeie TOPkaart op schaal (bv. 1:25000). Dan kun je zo op kaart de afstand meten (1 mm is dan 25 meter) in de juiste richting (let wel op de noordkant van de kaart ). En als laatste....bij niet te grote afstanden kun je heel goed afpassen, komt bijna altijd uit wanneer je gem. 1,80 bent en dan je geocachers oog de kost geven waar iets verstopt kan zijn.
Aanbevolen berichten