Spring naar bijdragen

92 leden hebben gestemd

1. 1. Etenswaren in de Cache?

• Ja
      9
    • Nee
      72
    • Geen mening
      4

Aanbevolen berichten

Geplaatst

maar of ingeblikt kan? Dit kan niet aangetast worden door ,modder water ed. en het bederft niet (paar jaar) Maar of dat wel kan? kweenie :(:blink:

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst

Ik wel, bijvoorbeeld de smarties in Random Dot en de repen bij Krommerijn. Maar dan weet ik wel dat ze er door de eigenaar niet erg lang tevoren zijn ingelegd.

Nieuwe cache is trouwens alleen maar voor etenswaren (GCKBGA Bourgondische Cache)

In de wintertijd ruilen wij een TB altijd voor zo'n surprise ei, die is er altijd binnen een week uit.

Ik heb overigens wel Nee gestemd omdat ik er geen voorstander van ben.

Geplaatst

Normaal gesproken worden er in elk geval geen "open" etenswaren in een cache geplaatst.

Heel eenvoudig: Het trekt wilde dieren aan en honden. Mmmm, sommige honden zijn ook

wilde dieren :blink:. Kortom, cache wordt ontdekt omdat hij opgegraven is of kapot is gemaakt,

of omdat een hond + eigenaar hem vindt. Zal niet de bedoeling zijn...

Ook andere etenswaren blijft dubieus: Hoelang blijft het goed, sommige caches zijn vochtig

dus blik wordt snel aangetast etc.

Kortom: Niet doen, lijkt mij.

Bytheway

Geplaatst

Ooit in een ver evolutionair verleden waren wij allen jager/verzamelaars. Dat was veel rondtrekken en af en toe honger lijden. Toen kwam men op het idee om op geschikte plaatsen reservevoedsel te verstoppen. De cache dus.

Na een trektocht van 8 uur door het Peruaanse oerwoud is een koud blikje cola in een cache een welkome vondst.

Maar in ons landje loop je geen kans op verhongeren of om te komen van dorst als je gaat geocachen.

Dus ik ben tegen alle vormen van etens- en drinkwaren in caches; volkomen overbodig. Ook in blik, vacuuum verpakking of wat dan ook. Ik wil zelfs stellen dat in ons overetende Nederland het overgewicht al zulke grote vormen gaat aannemen (ook onder geocachers) en dat men met goed geweten geen extra voedingsmiddelengebruik moet bevorderen.

Er zullen mogelijk een paar geocachers met lekkere trek of een droge mond je cache vinden; door de benen zakkend van uitputting zal niet voorkomen.

Wat ik altijd wel heel waardeer in caches zijn die drinkrietjes die waterzuiverend en desinfecterend zijn zodat je in geval van nood altijd met een gerust hart wat slootwater kunt drinken. :blink:

Geplaatst

de regels en richtlijnen (daar zijn ze weer) melden dat het minder verstandig is om dat te doen.

gelukkig zijn er altijd uitzonderingen mogelijk.

als je de guidlines leest begrijp je vast waarom het niet altijd als positief ervaren wordt!

Gimli

P.S.

de naar het Nederlands vertaalde Guidlines zitten achter : http://www.geocaching.nl/qanda/richtlijnen.php

Geplaatst

Wij stemmen op nee, hoewel we ons weleens schuldig hebben gemaakt door een vacuumverpakte beloningsstick voor honden te droppen :beerchug:

Groetjes,

Blind Ollie.

Geplaatst

Het Cairnteam stopt vaak ingeblikte voedingsmiddelen in zijn caches. Dat levert geregeld boze reacties op van hunters die vinden dat dat niet hoort. Merkwaardigerwijs nemen dezelfde mensen steevast het blikje uit de cache, terwijl ze het ook gewoon kunnen laten liggen om een ander voorwerp als ruilobject te gebruiken. Doorgaans laat men dan doorschemeren anderen te willen behoeden voor voedselvergiftiging. Dit terwijl wij de uiterste houdbaarheidsdatum op de blikjes goed in de gaten houden (oké, Manon heeft wel eens een oude zak chips in een cache gedumpt en is daarvoor getuchtigd).

Ook stoppen wij vaak repen chocolade en grote zakken spekkies in onze drukbezochte caches. Die worden er meestal als eerste weer uitgehaald. Over dit soort artikelen hebben wij nooit klachten gehad.

Geplaatst

In Beestenboel by Barny's zitten snoepjes voor paarden (dit hoort bij het thema). Ik vond dat een heel leuk idee. Maar het schijnt dat het bij die cache nog wel eens voorkomt dat ie open en bloot ligt. Het zou me niets verbazen als de plaatselijke dierlijke bewoners van het bos de koekjes ruiken en vervolgens gaan graven op de cache plaats met het risico dat toevallige voorbijgangers de cache makkelijker ontdekken.

André

Geplaatst

Nu hebben we alle etenswaren wel gehad, maar nu over drank(jes)

Kan datn wel?

Ik had vanmiddag kruidenbitter in een cache, en dat is wel lekker als je koud en verregend bent, maar het is wel verboden.

Wat vinden julie?

groets :thumbdown::thumbup:

Geplaatst
In Beestenboel by Barny's zitten snoepjes voor paarden (dit hoort bij het thema). Ik vond dat een heel leuk idee. Maar het schijnt dat het bij die cache nog wel eens voorkomt dat ie open en bloot ligt. Het zou me niets verbazen als de plaatselijke dierlijke bewoners van het bos de koekjes ruiken en vervolgens gaan graven op de cache plaats met het risico dat toevallige voorbijgangers de cache makkelijker ontdekken.

André

Dat is dus gebeurd.

Gisteravond effe tijd om te tjekken en inderdaad er was nixs anders meer dan een lege plek waar anders een ammoboks verscholen was.

Helaas maar het is niet anders :thumbdown:

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst

Barny, in de nieuwste van Plop zit nog een lekker grote reep chocolade... Wij hadden geen ruilmateriaal bij ons en onder het toeziend oog van de meester konden we hem moeilijk illegaal weg jatten.

Geplaatst
Barny, in de nieuwste van Plop zit nog een lekker grote reep chocolade... Wij hadden geen ruilmateriaal bij ons en onder het toeziend oog van de meester konden we hem moeilijk illegaal weg jatten.

had ik ook gelezen maar tijd tijd tijd waar kan ik dat vinden

nog gefeliciteerd met het ontmaagden :thumbdown:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...