Spring naar bijdragen

Advies aanschaf GPS gevraagd.


The Iceman

Aanbevolen berichten

Ik ben al een hele tijd geinteresseerd in geocaching, maar heb het nog nooit gedaan en nog steeds geen GPS gekocht.

Weet iemand wat een goede is voor een betaalbare prijs?? Ik heb gekeken naar de Etrex Vista, maar die is wel erg prijzig, volgens Bever wel een goeie.

Verder konden ze me ook niet helpen (een medewerker wist niet eens wat geocaching was!!). Volgens mij moet het ook met een hele simpele kunnen?

 

Groetjes,

 

The Iceman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt prima geocachen met een basic eTrex (de gele). Met zo'n ding kun je prima naar coordinaten toe, en is redelijk precies.

Binnenkort heb je ook iets dat WAAS heet (zoek maar in't forum), en daarmee kun je tot 3 meter nauwkeurig zoeken. Met een GPS zonder WAAS is dat vaak minder (tussen de 7 en 12 meter op z'n hoogste, al heb ik wel 4 meter gehaald met m'n eTrex Legend).

 

De VISTA is zo'n beetje het duurste model uit de serie, en heeft naast een kaart (die je er zelf in moet zetten) ook een barometer (voor de hoogte) en een Kompas. Als je in Nederland wil cachen, maakt de hoogte toch geen reet uit, en een kompas kun je al voor een paar euro op iedere straathoek aanschaffen.

 

Ikzelf heb een nieuwe eTrex Legend uit Amerika aangeschaft voor ongeveer 130 Euro via Ebay, maar dan moet je wel mazzel hebben.

Veilingsites zijn ook een goede bron voor tweedehands GPS-en, en dan kun je redelijk goedkoop al aan je nieuwe hobby beginnen.

Sommige Outdoor-winkels handelen ook in 2e-hands GPS-en, maar daar zijn de prijzen vaak hoger (al kun je tegen een koopje aanlopen).

 

Nog een optie is om te kijken of er niemand in je kennissen/vriendenkring zo'n ding heeft, zodat je hem een keer kunt lenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is net op het Forum geplaatst

 

(Gekocht op 30/07/2004, met aankoopbewijs en garantie (2 jaar!) Nieuwer dan nieuw, nooit gebruikt, MET oplaadbare batterijen en datakabel!!!!

 

Nieuwprijs: 184 EURO, nu 150!

 

villard1@pandora.be)

 

Groeten Jeroen van Steensel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder gezocht, is een Geko 201 of een etrex euro een goeie om te beginnen??? Ze zijn beide betaalbaar, maar welke kan aangeraden worden?????? Ik zou zeggen de Geko omdat die WAAS heeft, is dat ook zo??

Wie kan me helpen?

 

Gr.

 

The Iceman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb goede ervaringen met de etrex serie van Garmin, de gecko nog niet...

de etrex bevat AA accu's en dat is misschien een voordeel als je ze zelf oplaad.

voor zover ik weet zitten er in Gecko's AAA accu's?

 

Maar zag net dat er nog een Gecko te koop is in het forum?

 

misschien is dat wat voor je?

 

groets,

 

Gimli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een Garmin Emap de Luxe op zich een fijne GPS die me altijd tot aan de cache brengt. Voordeel is (Vind ik) dat je er alle straten op kan zetten, al werkt het nog niet zo als Route 66 of Tom Tom, maar je kunt er goed de weg mee vinden.

 

groeten Jeroen van Steensel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al een hele tijd geinteresseerd in geocaching, maar heb het nog nooit gedaan en nog steeds geen GPS gekocht.

Weet iemand wat een goede is voor een betaalbare prijs?? Ik heb gekeken naar de Etrex Vista, maar die is wel erg prijzig, volgens Bever wel een goeie.

Verder konden ze me ook niet helpen (een medewerker wist niet eens wat geocaching was!!). Volgens mij moet het ook met een hele simpele kunnen?

 

Groetjes,

 

The Iceman

Beste Iceman,

 

Mocht je in de buurt van Nieuwkoop wonen dan kom je toch gezellig eens mijn Etrex Vista een dagje lenen.

Dan weet je gelijk wat geocaching is, je weet hoe een Etrex Vista werkt en je kan gelijk de mooie cache "Drassig" hier in Woerdense verlaat proberen.

Zetten we hier even de gegevens erin, klaar.

We zijn op de wereld om elkaar te helpen niet waar :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder gezocht, is een Geko 201 of een etrex euro een goeie om te beginnen??? Ze zijn beide betaalbaar, maar welke kan aangeraden worden?????? Ik zou zeggen de Geko omdat die WAAS heeft, is dat ook zo??

De Geko201 is een mooi toestel met een verschrikkelijk lelijke kleur. maar dat is weer goed, want dan laat je hem niet zomaar liggen :beerchug:

En hij heeft inderdaad WAAS en de eTrex Euro niet.

Beiden hebben geen kaartmogelijkheden.

 

En ja, GPS is inderdaad Globaal. Alleen loop je de kans om een BASEMAP van Amerika erop te krijgen, als je een GPS koopt waar je ook kaarten vanaf kunt lezen. Dit hoeft overigens niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom hoeft dit niet?

De mijne had een World-Basemap, maar wat ik begreep kregen de meesten hem met een amerika-basemap.

In Europa wil je toch graag een europese basemap, maar die keuze heb je niet altijd als je zo'n ding in Amerika koopt.

Soms kun je het echter wel vragen, want vaak bieden amerikaanse handelaars ook europese modellen aan.

 

Overigens zal het me lichtelijk jeuken wat voor een basemap er op staat. Ik laad toch m'n eigen kaart wel in.

Maar mocht je buiten dat gebied gaan, is het soms wel makkelijk, al staat er niet veel meer op dan landsgrenzen en grote steden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder gezocht, is een Geko 201 of een etrex euro een goeie om te beginnen??? Ze zijn beide betaalbaar, maar welke kan aangeraden worden?????? Ik zou zeggen de Geko omdat die WAAS heeft, is dat ook zo??

De Geko201 is een mooi toestel met een verschrikkelijk lelijke kleur. maar dat is weer goed, want dan laat je hem niet zomaar liggen :beerchug:

En hij heeft inderdaad WAAS en de eTrex Euro niet.

Beiden hebben geen kaartmogelijkheden.

 

En ja, GPS is inderdaad Globaal. Alleen loop je de kans om een BASEMAP van Amerika erop te krijgen, als je een GPS koopt waar je ook kaarten vanaf kunt lezen. Dit hoeft overigens niet.

Ik heb naast mijn Vista, sinds afgelopen voorjaar een Geko 201.

Als ik met mijn broer ga geocachen en hij neemt de streetpilot mee, dan neem ik voor de gemakkelijker caches altijd de Geko.

Echter het kompas mis snel als cache wat moeilijk te vinden is, daar en tegen ontvangt de Geko de satellieten wel veel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik een geko 201, bevalt goed, AAA accu's van de hema, hij heeft geen elektrisch kompas maar de meerprijs daavoor vind ik teveel, Ik kocht um voor 178 euri en toen nog een kabel voor 50 euri bij bever in steenwijk, personeel wist veel van geocaching daar en heeft mij (gelukkig) sterk aangeraden om iig er een te kopen waar je een kabel op aan kon sluiten, de geko 101 kan dat niet,

Kompas doe ik nu met een appart magnetisch kompas ernaast maar zolang als je beweegt geeft i de goede richting aan , als je stilstaat heb je geen goede richtingspijl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toch maar besloten om een Vista te kopen, er stond er een op een hiking-site voor een redelijke prijs.

 

Bedankt in ieder geval voor alle tips en Radio 749 :holiday: voor het aanbod om hem een keer uit te proberen!!

 

Als ik hem binnen heb ga ik er meteen mee aan de gang.

 

Groetjes,

 

The Iceman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toch maar besloten om een Vista te kopen, er stond er een op een hiking-site voor een redelijke prijs.

Daar krijg je vast geen spijt van. De Vista is een prima apparaat om mee te cachen. Ik gebruik hem nu een half jaar, na 2 jaar met het kleinere broertje, de Etrex Euro te hebben gecached. Met beide apparaten kan en kon ik steeds goed uit de voeten.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...