Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vandaag weer eens ondervonden dat een cachebeshrijving niet vermeld dat de locatie niet betreden kan worden met een hond. Ik kan hier een beetje treurig van worden. Ik wil alle caches zo mogelijk samen met Luuk(mijn hond) doen. Daarom ben ik deze hobby in beginsel gestart. Toen niet gedacht dat ik er zo fanatiek in zou worden :thumbdown:

Ik kies de caches uit op hondvriendelijkheid. Is het een multi en niet toegankelijk voor honden dan print ik hem niet eens uit en gaat van het to-do lijstje af.

De laatste weken ben ik toch diverse caches tegengekomen die niet toegankelijk zijn voor honden maar dat dit niet blijkt uit de cache-beschrijving. Dit is ondermeer bij:

De Dobbe(bij het oprijden van de parkeerplaats meteen bordjes)(misschien is het alleen bij het water verboden maar vermeld dit dan)

Rammekens(meteen bordjes bij het begin)

Op zn kop(op de trimbaan is het verboden voor honden)

Als ik een bordje zie maak ik rechtsomkeer. Enerzijds omdat ik weet hoe Luuk is en anderzijds om de wet te respecteren. Ik weet dat anderen daar minder moeite mee hebben.

Hebben andere cachers hier ook ervaringen mee? Lukt het om cache-beheerders hier op aan te spreken? Ik ben benieuwd.

Geplaatst

Wij hebben zelf geen hond (ook nog nooit gehad) en ik moet eerlijk

bekennen, dat bij het uitzettten van een cache dat het allerlaatste

is waar ik aan denk...sorry....ook wij zullen ons leven gaan beteren... :thumbdown:;)

Geplaatst

Ik dink dat je zelf in je achterhooft al moet dinken dat je er niet met een hond mag komen .

Wand in sommege natuurgebied mag je geen hond mee nemen of hij nu aangelijnd is of niet

Maar in veel gebieden wel als hij maar angelijnd is

En dit hebben wij zelf dink ik ook aan ons zelf tedanken.(heb zelf ook een hond)

Rammekens (bos) mag je wel met een hond komen maar waar hij tevinden is niet om dat het een schapen gebiet is.

Co

Geplaatst

Bedenk dat je soms een heel eind moet rijden om bij een cache te komen. Blijkt dan dat deze niet te doen is met een hond ben je mooi voor niks gekomen.

Bij Rammekens heb ik geparkeerd boven op de dijk bij de ingang naar het Fort. Alle kanten die je oploopt kom je meteen bordje tegen verboden voor honden.

Geplaatst

Bij de dobbe is het helemaal niet een probleem alleen op een punt mag de hond niet mee. Bij de dobbe is er zelfs een stuk door het hondenbos. Voordat je voor het punt komt waar het bord staat op de parkeerplaats is er nog een andere parkeerplaats speciaal voor het hondenbos.

Groeten

Chris the dam-scout

Geplaatst

Al is het maar 1 waypoint waar je niet met een hond mag komen dan zit je toch met een probleem. Of er moet iemand in de buurt zijn die even op je hond let. Maar als het punt lastig is te vinden is dat ook niks. Vastbinden aan een boom is ook geen oplossing.

Als je team uit meerdere peronen bestaat is dit natuurlijk niet erg. Dan blijft er even eentje achter.

Maar met Luuk heb ik het motto "Samen uit Samen thuis" en trouwens al bind ik hem vast aan een boom bijt ie gewoon de riem door en komt alsnog achter mij aan zetten. :yes:

Geplaatst

Interessant onderwerp en een probleem waar ik ook regelmatig tegenaan loop. Mijn ervaring is dat bij de meeste caches de hond wel mee mag maar heel vaak niet los. Speciaal daarvoor hebben we nu een boekje 'Wandelen met de hond' aangeschaft waarbij ik dit zoveel mogelijk probeer in te zetten bij het cachen. De Dobbeplas wordt hierin expliciet genoemd als hondenlosloopgebied, maar dan iets genuanceerder...

Wat mij ook vaak opvalt is dat cachemakers een cache hondvriendelijk noemen maar dat dat meestal betekent dat ie mee mag maar vaak niet los. In mijn ogen is dat niet echt hondvriendelijk. Overigens laat ik hem vaak wel los ook al mag het niet, ik probeer dan zo goed als mogelijk te beoordelen of het kwaad kan.

Wellicht kunnen we dit draadje gebruiken om elkaar te tippen over gebieden/caches die leuk zijn voor een hond, dus waar hij lekker mag rennen. Mijn tip van de dag: Eng Uitzicht en de Limit. Daar mag hij vaak los, mits de grazers er niet zijn maar dat staat er heel duidelijk.

Geplaatst
In de doe-het-zelf pagina's van geocaching.nl kun je keurig aangeven of de hond wel of niet welkom is. Alleen niet iedereen weet dat nog en niet iedereen neemt (nog) de moeite dat in te vullen.

Op dit moment zijn er 63 cache eigenaren die in het totaal ongeveer 225 caches van de informatie hebben voorzien.

Voor een gedeelte is het onbekendheid met de mogelijkheden. Ik zie echter ook cachers die wel een password gebruiken voor het genereren van hun cache kaarten, maar die niet hun eigen cache hebben voorzien van de informatie.

In dat laatste geval kan er nauwelijks spraken zijn van onbekendheid. :yes:

Daarom is misschien een oproep aan alle cache eigenaren om de eigenschappen aan te passen op zijn plaats. Geopatra wist in een ander draadje al eens te melden dat het aanpassen van de eigenschappen "heel eenvoudig" is.

Geplaatst
Ik zie echter ook cachers die wel een password gebruiken voor het genereren van hun cache kaarten, maar die niet hun eigen cache hebben voorzien van de informatie.

In dat laatste geval kan er nauwelijks spraken zijn van onbekendheid.  B)

Als ik geen foutmelding meer krijg dat er geen cache op mijn naam staat, zal ik het zeker invullen :yes:

Het lijkt me een goede zaak als iedereen dat ook doet.

André

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zou graag deze info bij mijn cache willen hebben maar ik heb het laatst eens geprobeerd.

Heb het snel weer terug gezet mijn hele cache beschrijving door elkaar gegooid. B)

Heeft iets te maken met HTML maar ik begrijp er niets van :yes:

Als iemand het mij kan uitleggen zet ik 't er graag bij.

Groetjes, Thira en Candor

Geplaatst
In de doe-het-zelf pagina's van geocaching.nl kun je keurig aangeven of de hond wel of niet welkom is. Alleen niet iedereen weet dat nog en niet iedereen neemt (nog) de moeite dat in te vullen.

Op dit moment zijn er 63 cache eigenaren die in het totaal ongeveer 225 caches van de informatie hebben voorzien.

Voor een gedeelte is het onbekendheid met de mogelijkheden. Ik zie echter ook cachers die wel een password gebruiken voor het genereren van hun cache kaarten, maar die niet hun eigen cache hebben voorzien van de informatie.

In dat laatste geval kan er nauwelijks spraken zijn van onbekendheid. :yes:

Daarom is misschien een oproep aan alle cache eigenaren om de eigenschappen aan te passen op zijn plaats. Geopatra wist in een ander draadje al eens te melden dat het aanpassen van de eigenschappen "heel eenvoudig" is.

Reintje

We zijn natuurlijk hartstikke blij en content met de DHZ pagina.

Maak er ook dagelijks gebruik van en heb mijn caches voorzien van de nodige info.

Maar ik kan me voorstellen dat anderen die weliswaar gebruik maken van de eigen cache-kaarten er geen behoefte aan hebben om hun caches te voorzien van die info. Misschien willen ze wel niet verraden dat hun cache te lang of te kort is. Misschien willen ze wel niet aan geven dat je niet met een hond mag.

Misschien denkt men dat cachers wegblijven als de info erbij staat.

Legio mogelijkheden! Zij die het willen, zullen het heus wel doen!

En het is vakantie-tijd! Misschien komkommer-tijd om achter de pc te zitten???? B)

Reintje?

Wil ik tevens even van de gelegenheid gebruik maken of je nog eens aan de mogelijkheid hebt gedacht die ik al eerder opperde.

Als je op de pagina "Dichtsbijzijnde caches" bent, om hier een selectie mogelijkheid te creëren om alleen de caches die "Today" en/of "Yesterday" zijn gelopen zichtbaar te maken.

Ik bekijk de caches altijd die today of yesterday zijn gelopen en vind het altijd leuk om te kijken wat men zoal logt.

Misschien een optie voor de DHZ pagina, als selecteer een andere kaart. De kaart van TODAY of de kaart van YESTERDAY.

Geplaatst

Dit vraagt om een aantal nieuwe caches die extreem hondvriendelijk zijn.

Alhoewel het steeds moeilijker wordt om een "echt" hondengebied te vinden...

meestal gaat hem om een stukje van een groot natuurgebied van 2 bij 3 km, maar daar is het dan meestal weer zo druk dat een eventuele cache daar lastig te loggen is.

trouwens op de site van SBB staat een (wandel)route rond de amerongse berg (utrechtse heuvelrug) waarbij de honden op de paden los zouden mogen lopen.

Kijk hier maar onder spelregels ! het staat er toch echt !!! (de volgende keer maar uitprinten en meenemen)

maar ter plaatse werd ik "bevolen" om mijn honden aan te lijnen door een onduidelijke natuurbeschermer (die daar volgens mij helemaal niet toe bevoegd was) en om een hoop gezeur te voorkomen toen maar gedaan... (de volgende keer loop je dan toch niet meer zo relaxed...)

gelukkig lopen mijn honden aan de lijn net zo makkelijk als los...

maar mocht iemand een mooie locatie weten voor een "pittige" hondenwandeling, dan horen wij de coordinaten graag ! m.vr.gr. Team Nuskyn

n.b. het boekje "wandelen met de hond" van Nicky Gootjes heb ik al...

hondjes.jpg

Geplaatst

Ik bedoelde inderdaad dat boekje. Ik vind het erg handig met cachen. Als ik zo eens zit na te denken over caches die we onlangs gedaan hebben en waarbij de hond los mag dan weet ik zeker dat ie bij Kromme Rade (behalve het allerlaatste stukje) en Liefde op de Lustwarande (zeist) los mag. De eerste is niet erg lang en de tweede gaat voor een heel groot deel door het bos maar ook een stukje door de bewoonde wereld.

Geplaatst
Ik kies de caches uit op hondvriendelijkheid. Is het een multi en niet toegankelijk voor honden dan print ik hem niet eens uit en gaat van het to-do lijstje af.

Vandaag hebben wij GPSEARCH " Wood Place" gedaan en ondanks dat er wordt vermeld dat deze niet hond vriendelijk is, kan de hond de gehele route mee. Op delen van de route mag de hond zelfs los.

Persoonlijk gaat de hond altijd mee. tenzij de hond ergens anders nodig is. Dat moment is voor mij een mooie gelegenheid om hond onvriendelijke caches te doen.

Mijn ervaring is dat de hond overal mee naar toe kan in de natuur, mits aangelijnd. Zo staat er het LAW boekje van het pelgrimspad van Den-Bosch naar Vise dat de hond beter niet mee kan. Wat blijkt in de gehele route van 260 km is 500 meter verboden voor honden.

Ik zie meestal wel waar het schip strand en ga dan naar de volgende cache.

Z & his D

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...