gr2 Geplaatst 17 augustus 2004 Geplaatst 17 augustus 2004 Het Cairnteam stelt de bijdragen van Scorpion juist wel op prijs. Wekenlang was het een duffe boel hier. Eindelijk weer eens een kritische geest die wat leven in de brouwerij brengt. Handen af van Scorpion.
Heirbaut Hunters Geplaatst 17 augustus 2004 Geplaatst 17 augustus 2004 Het Cairnteam stelt de bijdragen van Scorpion juist wel op prijs. Wekenlang was het een duffe boel hier. Eindelijk weer eens een kritische geest die wat leven in de brouwerij brengt.Handen af van Scorpion. Toe maar, het was een duffe boel hier..... Of ligt jouw prikkelniveau erg hoog?
gr2 Geplaatst 17 augustus 2004 Geplaatst 17 augustus 2004 Tref je een kaboutercache aan zorg dan dat alleen de kabouters hem kunnen vinden !! We zouden het toejuichen als we hunter (?) Scorpion binnenkort tot de bezoekersschare van de kaboutercaches kunnen rekenen. Zelfs als hij bij die gelegenheid met kloppend hart en rode oortjes de koffiepot met beertje, stuiter, 2-eurocent en proefmonster antiroosshampoo in de plomp gooit. Sterker nog, hij mag terugkeren om dat later te herhalen, als dat zijn welbevinden ten goede komt. In Groot-Brittannië zijn volgens ons geruime tijd ervaringen opgedaan met het weggooien van andermans caches. Als Nederland ook zo'n ontwikkeling te wachten staat, is dat niet uitsluitend ongunstig. Het verleent het cachen wat extra spanning, de adrenaline gaat stromen. En er kunnen leuke effecten worden bereikt. Stel bijvoorbeeld dat een hunter uit cachedorado Rosmalen op het forum in de slag raakt met een vertegenwoordiger van de westelijke Driehoek. Een derde zou dan met één gerichte cacheverduistering - Bossche Bollen bijvoorbeeld - een dynamiek op gang kunnen brengen waarbij dorado en Driehoek volledig worden schoongeveegd: een zegen voor de mensheid. Wij wachten de ontwikkelingen af.
MiepMiep...Zzzoefff... Geplaatst 17 augustus 2004 Geplaatst 17 augustus 2004 Zelfs als hij bij die gelegenheid met kloppend hart en rode oortjes de koffiepot met beertje, stuiter, 2-eurocent en proefmonster antiroosshampoo in de plomp gooit. Sterker nog, hij mag terugkeren om dat later te herhalen, als dat zijn welbevinden ten goede komt.In Groot-Brittannië zijn volgens ons geruime tijd ervaringen opgedaan met het weggooien van andermans caches. Alles goed en wel, maar wat levert het op? Scoren wij daarmee 0, 1 of zit er ook een bonus aan? Virtueel TB'tje misschien? Je ziet 'm niet maar hij is er wel?
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 18 augustus 2004 Geplaatst 18 augustus 2004 [Zelfs als hij bij die gelegenheid met kloppend hart en rode oortjes de koffiepot met beertje, stuiter, 2-eurocent en proefmonster antiroosshampoo in de plomp gooit. Sterker nog, hij mag terugkeren om dat later te herhalen, als dat zijn welbevinden ten goede komt.In Groot-Brittannië zijn volgens ons geruime tijd ervaringen opgedaan met het weggooien van andermans caches. Als Nederland ook zo'n ontwikkeling te wachten staat, is dat niet uitsluitend ongunstig. Zeg GR, heb jij ze nog wel helemaal op een rijtje? Je gaat mensen toch niet aanmoedigen om caches te gaan weggooien die ze niet leuk vinden? Ben je nu helemaal! Wij vinden bepaalde types caches inderdaad helemaal niet leuk. En teleurgesteld zijn we ook wel eens geweest, gelukkig niet zo vaak omdat de meeste eigenaren de omschrijving op de site wel zo opstellen dat je kunt vermoeden wat je te wachten staat. Aangenaam verrast zijn we al zeker 50 keer geweest! Ik ben van mening dat zelfs als je vindt dat een cache helemaal niet kan, omdat bijvoorbeeld per ongeluk privé terrein moet worden betreden of omdat blijkt dat hij midden op een ontmoetingsplaats ligt, je de eigenaar mailt en die kan dan beslissen wat hij doet. Ik vind wel dat je kritisch mag loggen, maar laten we elkaar nu niet gaan aanmoedigen om 'het recht in eigen hand' te gaan nemen.
skansen Geplaatst 18 augustus 2004 Geplaatst 18 augustus 2004 (gr2 @ August 18 2004, 00:30:21 ) [Zelfs als hij bij die gelegenheid met kloppend hart en rode oortjes de koffiepot met beertje, stuiter, 2-eurocent en proefmonster antiroosshampoo in de plomp gooit. Sterker nog, hij mag terugkeren om dat later te herhalen, als dat zijn welbevinden ten goede komt. In Groot-Brittannië zijn volgens ons geruime tijd ervaringen opgedaan met het weggooien van andermans caches. Als Nederland ook zo'n ontwikkeling te wachten staat, is dat niet uitsluitend ongunstig. Ik ben het met Yvonne eens. "Niet uitsluitend ongunstig". GR dit kan je toch niet menen? Ik loop lange routes. Geniet erg van de natuur. Fan van Dwarrel routes, enkeltje Den Dolder, Krommerijn en wat andere. Daarnaast ben ik ook in het Dorado geweest. Daar zijn langere routes, De hit en runs caches om te scoren. Hoe de caches ook daar zijn geplaatst is volgens mij over nagedacht. Toch ieder op een bijzonder plekje. Valt het plekje uiteindelijk toch tegen dan worden ze volgens mij weer aangepast. Volg de caches. Caches in de wat ik noem Rubber en Tissue route vind ik wat minder. Melding aan een eigenaar heeft niet altijd zin. Een mede cacher heeft eens een mailtje gestuurd en kreeg alleen als reactie dat dit bekend is. Caches waarbij in de buurt veel vuil gestort wordt vind ik ook wat minder. Loopt door het glas, bier etc. Melding aan de maker heeft soms wel effect. Wanneer ik na een zeer mooie cache in een wespennest sta, welke stiekem in de grond is gegraven, ben ik ook niet echt blij, maar de cache was erg mooi. GR mag ik het maken van kabouter caches zien als een aktie tegen .com of tegen .nl. Aftasten van grenzen? Een zgn. dood Forum nieuw leven inblazen? Ik ben het met Gotcha eens dat er leuke en minder leuke caches zijn. Bij mij ligt dit soms niet alleen aan de cache, maar ook aan mijn humeur of voorbereiding. Dus ook aan mezelf. Kijk je in het Dorado iets meer om je heen dan de cache lang is zie je erg mooie plekjes en zie je ook daar bepaalde gebieden welke je verbazen. Mensen laten je meer zien dan een logje alleen. Breda kan je ook alle kanten mee op. Veel mooie bossen. Maar ook veel puzzeltjes om thuis te doen en dan even te loggen. Tot slot. Mijn mening over kabouter caches. Ze zijn vast erg mooi. Gezien de makers. Durf ik om te wedden. Ik ben alleen bang voor wanneer iedere cacher en niet alleen de cachers welke ervaring hebben met het goed plaatsen, onderhouden van caches dat instanties dwars gaan liggen en met verboden komen. Dus waarom niet voldoen aan een paar regeltjes. Soms zal dit in dit verschrikkelijk bureaucratische land mis gaan, maar als je kijkt naar de hoeveelheid caches komt er toch veel goed. We kunnen natuurlijk ook ervoor kiezen dat iedereen lid moet worden van .com of weet ik wie en dan moet je je ook aan regels houden. Geen land zonder een te over aan regels.
gimli Geplaatst 18 augustus 2004 Geplaatst 18 augustus 2004 hmmmz... mooie woorden dus, skansen! ik denk dat een cache verwijderen omdat je die niet aanstaat of niet past niet de manier is om dat te communiceren, heb ook niet het idee dat je daarmee de sport een dienst bewijst! Misschien hebben sommige mensen erg goede redenen om geen bezoekers op sommige plekken te willen hebben! Dat er dan geen toestemming voor een cache komt snap ik dan ook.. waarom moet er dan wel een kabouterverhaal komen? kan heel mooi zijn MAAR misschien blijft het dan niet zo mooi :-( Gimli
dutch-locutus Geplaatst 18 augustus 2004 Geplaatst 18 augustus 2004 Mhhh... als we elkaars caches gaan weggooien is het einde zoek , of ze nou met of zonder puntmuts op verstopt zijn . Weet iemand of er boven Scandinavië tegenwoordig ook een ozon gat is? Ik krijg namelijk het idee dat de Noorse lucht een aparte uitwerking heeft gehad op het denkvermogen van een anders toch geniale cache legger . Doe waar je goed in bent Gr , degene die dat waarderen zullen de weg onderhand wel weten te vinden. Don’t push it… (zal uiteindelijk tegen je werken ben in bang) Locutus
gr2 Geplaatst 18 augustus 2004 Geplaatst 18 augustus 2004 Het is ook nooit goed. Eerst mogen we geen kaboutercaches plaatsen en nou mogen ze weer niet worden weggegooid. Er wordt trouwens net gedaan of het Cairnteam de initiatiefnemer is van het wegwerpcachen, een tak van sport die ook wij natuurlijk niet graag geïntroduceerd zien worden. Verder is de huidige kaboutersystematiek in alle openheid en in overleg met geocaching.com tot stand gekomen. We begrijpen dan ook niet zo goed waar iedereen zich druk over maakt, temeer daar het schenden van regels niet aan de orde is. Anders zou geocaching.com ook - terecht - ingrijpen. We hopen wel dat het zoek maken van bonafide logs door geocaching.com, spoedig zal worden teruggedraaid. Ons inziens gaat het hier om een onnodige en impulsieve daad: men had ons namelijk ook gewoon kunnen verzoeken de toenmalige niet-reglementaire logs zelf te verwijderen en herhaling te vookoming. Ongetwijfeld zullen de kaboutercaches zelf niet aan de regels van .com en .nl voldoen, maar dat hoeft ook niet want ze zitten niet in hun systeem. De eerste ontdane natuurbeheerder met een kaboutercache in zijn tuintje moet zich nog melden bij het uitstekend bereikbare Cairnteam.
Heirbaut Hunters Geplaatst 18 augustus 2004 Geplaatst 18 augustus 2004 Het is ook nooit goed. Eerst mag ik geen kaboutercaches plaatsen en nou mogen ze weer niet worden weggegooid. Nu gaan we de boel verdraaien. Dat vind ik niet zo leuk. Je pretendeert nu dat er over het wegwerpen van kaboutercaches wordt gesproken, maar niets is minder waar: In Groot-Brittannië zijn volgens ons geruime tijd ervaringen opgedaan met het weggooien van andermans caches. Dit heb je geschreven en niets over kaboutercaches. Je valt wat mij betreft nu door de mand en mijn ogen zoek je alleen de confrontatie.
gimli Geplaatst 18 augustus 2004 Geplaatst 18 augustus 2004 zeg GR, waarom moet er altijd gelijk zwart-wit gepraat worden in jouw discussies? ik mis zo nu en dan een beetje nuance.... gelukkig wel in het bovenstaande postje ;-p groets, Gimli
gr2 Geplaatst 18 augustus 2004 Geplaatst 18 augustus 2004 [. Je pretendeert nu dat er over het wegwerpen van kaboutercaches wordt gesproken, maar niets is minder Lees ff terug, dan zul je zien dat er tot tweemaal toe is gesproken over het wegwerpen van kaboutercaches. Eenmaal hier, eenmaal in een ander draadje. Ik behoud me het recht voor daarop te reageren.
mc gregor Geplaatst 18 augustus 2004 Geplaatst 18 augustus 2004 TEKOOP 400 AMMO BOXEN MET IN HOUD WERDEN WEGGEGOOIT NA HET CACHE
skansen Geplaatst 18 augustus 2004 Geplaatst 18 augustus 2004 TEKOOP 400 AMMO BOXEN MET IN HOUD WERDEN WEGGEGOOIT NA HET CACHE Daarna in te leveren bij Skansen, welke ze in elanden tempo zal terug plaatsen. Met in achtneming van het gedrag van de eland in het verkeer. "Eland in het verkeer In Zweden gebeuren er elke dag zo´n 12 – 15 verkeersongevallen waarbij een eland betrokken is, met als gevolg: grote schade. De meeste ongelukken gebeuren bij zon´s opgang en zon´s ondergang. Een eland kan wel 50 km p.uur lopen, dus in een mum van tijd kan zo´n beest, en altijd onverwachts, voor je auto komen, daarom rijdt niet te hard, kijk ook vanuit je ooghoeken, want een eland kent de verkeersregels niet."
Heirbaut Hunters Geplaatst 18 augustus 2004 Geplaatst 18 augustus 2004 [. Je pretendeert nu dat er over het wegwerpen van kaboutercaches wordt gesproken, maar niets is minder Lees ff terug, dan zul je zien dat er tot tweemaal toe is gesproken over het wegwerpen van kaboutercaches. Eenmaal hier, eenmaal in een ander draadje. Ik behoud me het recht voor daarop te reageren. Reageren? Prima, maar vertel de kijkbuiskinderen dan even op welke plaatsen je het specifiek hebt over het wegwerpen van kaboutercaches. Als je zelf goed leest, zie je dat niet alleen ik, maar ook anderen een andere indruk hebben. Nu kan iedereen 12 pagina's gaan doorspitten en de rest van het forum gaan afstruinen, maar jij weet vast exact waar dat "eenmaal hier" en eenmaal in een "ander draadje". De feiten graag, en niet vaag verwijzen.
Aanbevolen berichten