kapper Geplaatst 8 augustus 2004 Geplaatst 8 augustus 2004 Dus: vannavond gaan alle stekkers uit mijn caches als protest Ik kan de motivatie van Thex goed begrijpen. Ook ik voelde me niet plezierig toen bleek dat m'n legale log pleite was. Maar toch jammer dat z'n caches van de kaart verdwijnen. De meeste had ik (nog) niet gedaan, omdat ik ze te moeilijk vond. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij. Ik wens Thex nog jaren plezier in het hunten van andermans caches.
dj bel Geplaatst 8 augustus 2004 Geplaatst 8 augustus 2004 Is cachen wel een geschikte hobby voor je als er dergelijke emotionele uitspraken worden gedaan na een weinig bevredigend verlopen actie over problemen rond je eigen caches. Waar is de zelfbeheersing, het empatisch vermogen over wat er zou kunnen zijn en hoe adequaat is een dergelijke reactie om dan alleen nog caches van een ander te gaan doen. Een cacher is ook maar een mens natuurlijk. Door een technisch foutje. Thex ga lekker door met het plaatsen van caches, maar schaam je ook een beetje. Kruip eens diep onder dat buro van je en vraag jezelf eens af of dit wel past? De warmte? Of misschien raak je gewoon wel te betrokken bij het spelletje en is het niet geschikt voor je?
thex Geplaatst 8 augustus 2004 Geplaatst 8 augustus 2004 Je begrijpt het niet DJ-BEl, met mijn caches is niets mis. Normaal approved, en niet op laakbaar terrein geplaatst. Probleem ligt elders: de regeltjes van geocaching.com wisselen nogal. Helaas ook de interpretaties daarvan. Ik zit de laatste tijd met verbazing te kijken hoe de ene na de andere regel aan de laars wordt gelapt. Laatste grap is het verwijderen van log! met alle logs (zo'n 30 mensen zijn nu ten onrechtte benadeeld). Kijk... hier heeft geocaching.com gewoonweg het recht niet toe. Wel om iets aan log! te doen, maar niet om iedereen die dit als normale cache beschouwde ineens te benadelelen omdat je er zelf niet uit komt. Zijn er spelregels, hou je daar dan aan, of doe gewoonweg niet mee. Ik kies voor dat laatste, temeer omdat formeel geocaching.com eigenaar wordt van jouw en mijn caches. Gewoon slecht beheer dus, en ... hands-off. Ok, dit is een zwaar middel, maar uit de reacties die ik heb mogen ontvangen herkennen de meesten zich er wel in. Iemand moet het zwaard oppakken, en ik ben welliswaar 'benadeeld' met log! maar in ieder geval niet betrokken bij de gehele kabouter discussie. Dus ik kan deze stap het beste doen. Ik ga daarom me niet onder de bank zitten schamen, maar ga gewoon zitten genieten van al die andere caches. Overigens, heb jij nog interresse in een aantal puike kistjes ?
Geopatra Geplaatst 8 augustus 2004 Geplaatst 8 augustus 2004 Of misschien raak je gewoon wel te betrokken bij het spelletje Dit is dus precies hetgeen mij een paar maanden geleden overkwam, met als gevolg veel te emotionele postings en reacties op andere postings. En tengevolge daarvan een fikse beschadiging van mijn blazoen.De gevolgen ervan zijn nog niet weggeebd, en of dat ooit helemaal zal gebeuren weet ik niet, want het is niet meer in mijn eigen handen. Ik zie dat nu bij Thex ( o.a.) ook gebeuren. Stink er niet in jongen!! Je hebt alleen jezelf er mee. Geocaching dendert gewoon verder, en jij bent de verliezer. Wat niet nodig is. Groet, Geopatra.
kapper Geplaatst 8 augustus 2004 Geplaatst 8 augustus 2004 Probleem ligt elders:de regeltjes van geocaching.com wisselen nogal. Helaas ook de interpretaties daarvan. Als dat inderdaad zo schijnt te zijn, Geoman & Hawkeyes, wat is jullie commentaar hierop?
dj bel Geplaatst 9 augustus 2004 Geplaatst 9 augustus 2004 Wijze woorden van Geopatra............ Maar het blijft een spelletje en soms een machtig spelletje. Als het maar een leuk spelletje blijft en dat blijft het als je flexibel aankijkt tegen opgeworpen barrieres. Met name de dwangmatige percepties van vermeende rechtvaardigheid zijn opstakels van je eigen geluk. Ondanks vermeende medestanders is strijd vaak eenzaam; Pas je caches aan en ga door met wat je er leuk aan vindt. Laat de aanpassing van cristal & stone een inspiratiebron zijn voor nieuw plezier. Dus bewaar je munitiekistjes maar voor een mooi gedachtespinsel dat past binnen de lijnen.
dj bel Geplaatst 9 augustus 2004 Geplaatst 9 augustus 2004 Heb je ergens problemen mee? Als je niet blij bent met mijn visie, dan doe je jezelf tekort. Cachen en het spel er omheen zou vreugde moeten brengen. Gemeenschapszin en andere bindende prikkels. Problemen zijn van alle tijd. Afdwingen met boosheid is over het algemeen inadequaat, tenzij het als flexibel gedrag bedoeld is en daarmee alsnog het beoogde doel bereikt wordt. Dat laatste zie ik nog niet gebeuren, maar misschien komt het nog. Een voorstel tot verbetering en daar medestanders voor vinden die samen door overtuiging een verandering in gang zetten is over het algemeen succesvoller. De wijze woorden van Geopatra: "alle commotie heeft mij niets gebracht" inadequaat dus. Het brengt je niets.............. By the way heb ik de regel gemist hoe mij moet verwoorden? Volgens mij kan die energie beter ergens anders benut worden? Hoewel dat weer erg rationeel kliunkt, blijft het mijn persoonlijke opvatting.
dj bel Geplaatst 9 augustus 2004 Geplaatst 9 augustus 2004 Het nadenken heeft je goed gedaan Gerard. Ik begrijp alleen niet waarom jou bedoelingen meer integer zouden moeten zijn dan de mijne. Maar dat kan je wel uitleggen denk ik. Dat we niet hetzelfde referentiekader hebben is wel duidelijk, maar vele eilanden worden overbrugd met open vragen, niet door het gat dicht te storten met modder. Je lijkt mij op hetzelfde punt uit te komen................ Een beetje dubbel maar dan met het sausje van Gerard. Toch mooi van je. Ik draag Thex verder een warm hart toe maar denk dat dit zo niet werkt daar hebben we alle vele van dit soort harte kreten van gezien.
thex Geplaatst 9 augustus 2004 Geplaatst 9 augustus 2004 Thanx DJ-BEL voor de bemoediigende woorden. Geldend principe: normen en waarden. Mail gehad van Hawkeyes vanmiddag. Zijn uitleg heeft mij nog meer aan het denken gezet. Hierbij laat ik het
Aanbevolen berichten