Spring naar bijdragen

Eddington-getal


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Misschien heb ik sommigen nieuwsgierig gemaakt met het vermelden van mijn Eddington-getal. het hoort allemaal bij het statistiek-cachen. Als voormalig statistisch analist vind ik dat boeiend. De heer Eddington bedacht ooit iets leuks en het getal is naar hem genoemd. Mijn dochter gebruikt het bij het maniakaal fietsen, waar zij aan doet. Haar Eddington-getal is 108, wat betekent dat zij op 108 dagen minstens 108 kilometer heeft gefietst en flink hard ( maar dat doet er niet toe ;) )

In het geval van geocaching heb ik het gebruikt voor het aantal gevonden caches per dag.

Ik heb op 51 dagen minstens 51 caches gevonden. Dat is mijn top. Dus geen 52 dagen minstens 52 gevonden. Daar zal ik nog een paar keer voor op stap moeten. Die kans is overigens niet hoog, want ik cache niet echt veel meer. Heeft met leeftijd en privéomstandigheden te maken. Maar dat terzijde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog niet denk ik. ProjectGC zou het kunnen doen in het kader van een challenge bijvoorbeeld. 

53 minuten geleden zei Flo van Co:

Is er ergens een filter waar dit te achterhalen is dan???

Ik heb het zelf uitgezocht voor mij.

bewerkt door Wilxlii Carrotte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Wilxlii Carrotte:

Mijn Eddington-getal qua gevonden caches per dag is 51. Wat is jouw Eddington-getal?

Ik heb geen idee wat het is, laat staan dat ik het getal weet. Maar als het iets met punten en/of gemiddelden te maken heeft, dan bedank :blink:.

Ik cache voor het wandelen, de omgeving/natuur en soms voor een mooie eindcache. Alles wat met punten, standen en/of challenges te maken heeft, laat ik ver links liggen.
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Linkalovers:

Ik heb geen idee wat het is, laat staan dat ik het getal weet. Maar als het iets met punten en/of gemiddelden te maken heeft, dan bedank :blink:.

Ik cache voor het wandelen, de omgeving/natuur en soms voor een mooie eindcache. Alles wat met punten, standen en/of challenges te maken heeft, laat ik ver links liggen.
 

Ik houd ook van alle zaken die jij noemt. Daarenboven houd ik van mooie logs, leuke gesprekken met mensen die ik toevallig ontmoet tijdens het geocachen, van interessante locaties onderweg, van samen op stap zijn met andere geocachers, van het verzamelen van leuke statistieken verband houdend met geocachen, van leuke door geocache-plaatsers bedachte routes, en misschien nog wel meer waar ik nu even niet op kom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit is wel een leuke uitdaging om te berekenen.

In Excel wat pivot gedaan en wij komen tot een Eddington getal van 21.

Hierbij gelijk meegevend, dat we alle lagere getallen ook halen, en er voor 22 nog twee nodig hebben.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...