Spring naar bijdragen

GSAK en Garminmap 65S query


dameblanche

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

2 uur geleden zei dameblanche:

Als ik bij GSAK een GPS instel om een querie naar de GPS over te dragen zie ik daar niet de map65s bij staan en die ben ik toevallig net van plan om te gaan aanschaffen. Iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken?

Omdat GSAK niet verder ontwikkeld wordt, staan er geen nieuwe GPS'sen in. Maar in feite maakt dat niet uit, omdat alle Garmin GPSMap modellen qua systeem hetzelfde zijn.

Als u uw GPS aansluit op uw computer en dan de verkenner op de computer start, dan wordt de GPS als een extra schijf getoond, waarheen u de file moet kopiëren. Bij mij ( ! ) is dat de G-schijf en een *.Gpx bestand moet in GPX directory komen te staan. Ik moet de bestanden dus kopiëren naar G:\Gpx ( daar waar nu ook de file _NLAAAAA.gpx staat ).
2023_04_25_11_46_10_GPX.png.92e1ed6517153bf3ccc3163da3fe30ff.png


U kan natuurlijk de GSAK export ook eerst op uw computer kopiëren/opslaan en pas later de GPS aansluiten, om dan file naar uw gps te kopiëren.


Ps. Ik gebruik altijd de standaard export functie ( en kies dus nooit 'GPS' & 'Send waypoint' ).
aa.png.1b9ec71fb79130aafb21c8fdb1059703.png

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Berenboot:

Excuseer mijn onwetendheid, heb GSAK nog nooit gebruikt, maar wat is het voordeel ervan boven het gewone overzetten van een GPX bestand (pocket querry of lijst) naar je GPS??

Met GSAK kan je o.a. filteren op bepaalde caches.

Ik gebruik het vooral om standaard onopgeloste mystery caches weg te filteren, terwijl opgelost- en bonus-mysteries wel in m'n gps terecht komen.

Tevens kunnen m.b.v. PQ caches dubbel in de gps komen ( als de cache in meerdere PQ staan ). Via GSAK is dat niet mogelijk.

In GSAK is het ook mogelijk meerdere databases te hebben, b.v. 1 voor alleen fietsen en/of boot en/of.... welke groep u maar wil. 

Met GSAK kan u ook een selectie/filter maken en alleen dié caches refreshen/updaten.

Ach, wat kan er niet met GSAK, maar .... dan wel meer tijd achter de computer.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Berenboot:

Dank je, ik ga er eens wat mee experimenteren.
Altijd leuk om te  proberen. 

Inderdaad, gewoon proberen, want GSAK is tegenwoordig gratis 

Overigens, welke GSAK functie ik ook vaak gebruik is, om hele serie caches in m'n Ignore-bak te dumpen. Als er b.v. weer een serie boomklim caches wordt uitgebracht, zet ik die m.b.v. GSAK in één keer in de Ignore-bak.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ignorebak kun je ook prima vullen rechtstreeks op de site. Boomklimmers en diepzeecaches gaan  er gelijk op. Ook veel hengelcaches, hier in de buurt is er een trend deze in de stratosfeer te hangen, zo hoog dat je er met een flinke hengel nog niet bij kunt. Nou, die gaan ook door naar de ignore lijst. Het moet wel leuk blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Berenboot:

De ignorebak kun je ook prima vullen rechtstreeks op de site. Boomklimmers en diepzeecaches gaan  er gelijk op. Ook veel hengelcaches, hier in de buurt is er een trend deze in de stratosfeer te hangen, zo hoog dat je er met een flinke hengel nog niet bij kunt. Nou, die gaan ook door naar de ignore lijst. Het moet wel leuk blijven.

Ja, de caches kunnen ook vanaf de GC site naar de Ignore-bak, maar dan wel stuk voor stuk. Als een hele serie is uitgekomen met tig caches, dan is het met GSAK een kwestie van selecteren en alle caches in één keer naar de Ignore-bak.

Het moet inderdaad wel leuk blijven ;), dat ben ik 100% met u eens.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...