Spring naar bijdragen

Blog: Tips en trucs voor cache-onderhoud


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

14 uur geleden zei Peetee:


Volgens mij, zijn dat al sinds het begin de regels voor een CO (Cache Owner ) en dat werd/wordt ook al verwacht van de cache bezoekende geocachers. Dat GC.Com dit nu weer ter 'sprake' brengt, komt waarschijnlijk omdat de kwaliteit van veel nieuwe caches ( in de jaren ) toch iets achteruit gaat. Misschien komt dat ook de hoeveelheid caches die soms in één keer gelegd wordt. Steeds vaker worden ( moeten/willen ) er figuren op de kaart gelegd worden, die natuurlijk bestaan uit heel veel caches. Dat lijkt in het begin misschien leuk, maar voor het leggen van al die caches, zijn b.v. veel 'onderdelen' nodig, waarop ( gezien de aantallen ) misschien iets te veel bezuinigd wordt. Misschien dat daardoor het onderhoud nog meer wordt, dan al verwacht en/of de CO misschien dat onderhoud iets heeft onderschat. Of in de planning van die serie, werd al een korte levensduur 'berekend' en gaan de caches ( serie ) na een korte tijd sneller offline.

Natuurlijk zijn ook de eisen/ideeën van de huidige caches veranderd, waardoor ook de nieuwe caches anders zijn/worden. Het gaat tegenwoordig toch vooral meer om de aantallen, dan om de andere GEOcache zaken. Meer om het cachen dan om geocachen. Maar dat is waarschijnlijk de invloed van de huidige samenleving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de bekende regels nog eens op een rijtje.

Na jaren cachen dacht ik ook dat de mooiste caches die ik ooit gedaan had, helaas niet meer van deze tijd waren. Maar nee, helemaal mis. Mijn best geocaching experience ever is pas twee jaar oud. Ben je in de buurt van Eindhoven: maak er een weekendje van en geniet. https://www.geocaching.com/geocache/GC7F6BT_zie-ginds?guid=c52dcec0-4f3b-42ab-b9cb-07f045d916c0

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...