Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Fysieke caches zijn aan afstandsregels t.o.v. elkaar gebonden (ik meen 161 m??). Staat het je vrij om voor een virtuele cache vrij een locatie te kiezen of ben je dan gehouden aan afstand tot waypoints van andere soorten caches in de buurt?

Geplaatst

Het woord "Virtueel" zou eigenlijk voldoende moeten zijn om aan te geven dat er fysiek niets is. Als er niets is dan kun je er ook geen afstand aan koppelen.

• Leuk 1
Geplaatst
1 uur geleden zei harrie:

Het woord "Virtueel" zou eigenlijk voldoende moeten zijn om aan te geven dat er fysiek niets is. Als er niets is dan kun je er ook geen afstand aan koppelen.

Helemaal mee eens.

in de guidelines op .com is dan ook te lezen:
image.png

Kortom: de 161 meter regel geldt niet voor virtuele caches.

Geplaatst

Virtuele caches mogen niet meer.

Dat is al zo sinds 2005.

Er zijn er in recente jaren nog wel, bij uitzondering, wat uitgedeeld, maar ik denk dat je het daar niet over hebt.

Geplaatst

Bij uitzondering zou ik niet willen zeggen. Er zijn/waren zo'n 7500 klassieke virtuals. Er zijn zo'n 6000 nieuwe. Dus bijna net zoveel als er klassieke zijn.

Tc

Geplaatst

Toch een uitzondering wanneer je bedenkt dat die caches maar over twee jaar zijn uitgedeeld (sinds 2005)

Maar dat was het punt niet. Punt is waarom topicstarter de afstandsregel van virtuals wil weten.

Deze categorie caches bestaat niet meer...

Geplaatst
18 uur geleden zei Sivota:

Deze categorie caches bestaat niet meer...

Kleine correctie: Ze zijn er natuurlijk nog genoeg, dus de categorie bestaat nog wel. Zie onderstaande kaart. Er zijn in 2019 nog nieuwe virtuals gepubliceerd, zoals deze:
image.png

Maar je kunt ze momenteel inderdaad niet als cachesoort selecteren bij het publiceren van nieuwe caches.

Alle virtuele caches in Nederland op 31-8-2021
image.png

Geplaatst

Precies, je kunt deze categorie niet meer selecteren, al sinds 2005 niet meer.

Daarom was ik benieuwd waarom topicstarter de afstandsregel wilde weten.

Zoals nu gesteld is dat totaal niet relevant...

Geplaatst
1 minuut geleden zei Sivota:

Daarom was ik benieuwd waarom topicstarter de afstandsregel wilde weten.

Zoals nu gesteld is dat totaal niet relevant...

Misschien dat de topicstarter op een andere cachingsite de virtuele cache tegen gekomen is waar het wel toegestaan is deze aan te maken.

Geplaatst

Ik had nog wel graag antwoord op wat ik mij afvroeg, n.l. waarom wil je iets weten over de afstandsregel van een niet meer te selecteren cache categorie...

• Peetee locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...