Spring naar bijdragen

Gebruik van walkie talkies bij een geocachingtocht?


walterdepauw

Aanbevolen berichten

Dag Iedereen,

Wij gaan met een kleine groep (meestal 5 mensen) vaak Geocachen in Noord-België en Zuid-Nederland. Graag zouden wij een set walkie talkies aanschaffen voor als de groep uit elkaar gaat om zo efficiënter te kunnen zoeken en informatie uit te kunnen wisselen. Ik heb een interressante website gevonden met heel scherpe prijzen, maar het gamma is zo groot dat het moeilijk is om te kiezen. Zeker omdat ik geen grote technische kennis van de materie heb. Kunnen jullie misschien een goed model aanraden.

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

2 uur geleden zei Flo van Co:

Waarom walkie talkie, what's app op de telefoon in een app groepje niet beter?

Ook met foto's?!

Inderdaad.

 

Natuurlijk is ( direct ) met elkaar praten beter/sneller, maar met Whatsapp gaat het ook prima.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een porto tijdens het cachen kan zeker nuttig zijn. Wanneer ik in teamverband cache gaan steevast de porto's mee.
Zeker wanneer je met twee of meerdere auto's onderweg bent is het veel handiger communiceren dan via WA. Spraakcommunicatie is immers 'instant'.

Een aanrader zijn de modellen van Motorola en Kenwood en Icom, Firma's met een achtergrond in de professionele communicatie voor o.a. de hulpdiensten.
Maar wat je ook kiest, het belangrijkste zijn natuurlijk de hoogfreqent eigenschappen van de porto... oftwel hoever kom ik ermee / wat is het bereik.
Er zijn twee licentievrije systemen op de markt .. LPD porto's met een zendvermogen van 10 milliwatt en PMR porto's met een vermogen van 1 Watt.
Het laat zich raden dat PMR de voorkeur heeft, echter .. deze apparaten zijn wel wat duurder. Waar de LPD  porto's binnen de bebouwing een bereik hebben van hooguit 100 meter loopt dat bij 1 Watt op tot ongeveer een kilometer. In het open veld is dat 500 m voor LPD en meer dan 5 km voor PMR.
Is er sprake van een zichtverbinding zonder obstakels ( in de bergen bijvoorbeeld ) dan kan het oplopen tot het dubbele of verder.
Naast het zend/ontvangst verhaal is er natuurlijk een ruime keus in de toeters en bellen en accessoires. Laat je hierdoor niet al te veel afleiden. Een simpele porto met een paar kanalen voldoet uitstekend.
Succes met je beslissing @walterdepauw

PS, Na wat zoeken lijkt me dit een mooie aanbieding voor een set PMR porto's >>

Motorola Talkabout T82 Twin Pack 

Ik zie in een review op YouTube dat het bereik ook dik in orde is. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een smartphone kan problematisch zijn in gebieden waar slechte of geen ontvangst is. Geloof dat bestaat en we hebben dat zelfs expliciet gebruik van gemaakt om op een evenement verschillende groepen te laten communiceren zonder moderne middelen.
Als organisator van evenementen hebben we in het verleden steeds Kenwood (semi)professionele toestellen gehuurd (kopen = 175€ / stuk x zoveel personen van de organisatie) van Kenwood.
Deze werken goed, maar batterijduur (zeker voor gehele dag) en bereik (zeker in zeer bebost, bebouwd of heuvelachtig gebied) kunnen als een beperking gezien worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...