Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Lang terug al eens in een vorige Etrex versie allerlei cirkels op de kaart kunnen zetten om een bepaald punt te kunnen vinden voor een mystery.

Nu heb ik nog geen jaar de Etrex 22x en ga dat weer willen doen in het veld.
Gevarencirkels gevonden, en kan die instellen. Maar niets zichtbaar op de kaart.
Het geeft dus wel een waarschuwing als ik de cirkel nader, is leuk maar niet mijn bedoeling.

Ik wil de cirkels op de kaart kunnen zien om van die cirkels het overlappende punt te kunnen vinden.

Iemand die weet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Geplaatst

Ik heb maritiem aangezet en wat gespeeld op de kaart en zie nu opeens een cirkel!!!
Denk dat het hiermee gelukt is.

Dank Peetee

• Leuk 1
Geplaatst

Staat me iets van bij... kan het zijn dat de circel te groot is? probeer het even bij een kleine (nabije) circel.

Uitzoomen? enz...

Geplaatst
47 minuten geleden zei Viervoeter:

Ik heb maritiem aangezet en wat gespeeld op de kaart en zie nu opeens een cirkel!!!
Denk dat het hiermee gelukt is.

Dank Peetee

Mooi dat het gelukt is Viervoeter! Ik vermoed dat het zo moet omdat het eigenlijk ook een maritieme functie is die bekend staat onder de naam 'Anchor alarm':
Botenbezitters die voor anker gaan maken dan een waypoint aan op de plek waar het anker ligt, en vervolgens stellen ze dan een 'anchor alarm'/gevarencirkel in rond dat waypoint. Ingeval het anker dan los zou raken en het schip drijft af, dan word je gewaarschuwd via een ingesteld alarm.
Daarnaast worden gevarencirkels ook wel gebruikt om aan te geven waar wrakken liggen.

Geplaatst
2 uur geleden zei Flo van Co:

Staat me iets van bij... kan het zijn dat de circel te groot is? probeer het even bij een kleine (nabije) circel.

Uitzoomen? enz...

Ik ben nog een keer gaan testen. 
Maritiem - Nautisch uitgezet.

Cirkel van 90m, is niet groot, maar helaas niet te zien op de kaart. Wel de het waarschuwingssignaal dat je in de gevarencirkel komt, maar dat is dan ook alles.

Nogmaals Maritiem- Nautisch aangezet.

De gemaakte cirkel van 90 meter rond het gekozen punt was direct zichtbaar op de kaart.

• Leuk 1
Geplaatst

Bij mijn Oregon 700 zie ik de gevaren cirkel alleen als het punt waarom de cirkel staat ook op de kaart staat. Misschien is dat bij de eTrex ook het geval?

Tc

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...