Spring naar bijdragen

Waymark


mes

Aanbevolen berichten

Sinds kort waymarks ontdekt, ook best leuk, ik wilde er een challenge cache aan hangen, maar begrijp nu dat dat niet (meer) mag, het idee heb ik van

GC50YKK.

Het leeft nog niet erg die waymarks, best jammer, dus het leek mij juist leuk om via een challenge er aandacht aan te schenken.

Iemand een idee om er via geocachen toch aandacht aan te besteden via een Mysterie b.v.?

Ik hoor graag ideeën of een manier om er toch een challenge van te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toch groeit Waymarking langzaam maar gestaag. Ik zie in elk geval een stijging van het aantal gepubliceerde waymarks in Nederland.

Het enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen is een labcache adventure in Wassenaar: Waymarking Wassenaar. Hier moet je vijf waymarks bezoeken, de antwoorden op de vragen kan je in de listings van de waymarks vinden.

Zoiets kan je natuurlijk ook gebruiken in een mystery.

 

Overigens zijn er in Nederland ook twee waymarking-challenges: GC3RCZ4 en GC3GT1Z.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag stefan.

 

GC3RCZ4 zo had ik het ook bedacht, maar na contact met penelope (reviewer) heb ik begrepen dat WM een aparte app is en je alleen een challenge binnen GC kan maken.

wel raar want ze vallen beide onder groundspeak.

en mijn intentie is puur meer aandacht voor WM.

Nou ja, na de lock down bied ik hem aan en hopen op goedkeuring

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een virtuele cache vind je in de geocaching app, waymark staat daar helaas niet bij .

Vandaar dat een challenge schijnbaar niet mag, je moet voor een challenge de antwoorden kunnen vinden binnen de GC app.

Wel jammer, omdat vroeger het wel mocht zoals Stefan laat zien met 2 gc codes.

En inderdaad WM groeit, dus hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ook de nederlandse reviewers dat zien???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groundspeak is een overkoepelende organisatie waaronder zowel geocaching als waymarking (als nog een ander spel) zijn ondergebracht.

Adventure challenge caches horen bij geocaching.

Het is alsof je in een spellenwinkel de speelstukken van het ene spel nu in de andere doos gooit van een ander spel.

 

M.b.t. jouw opmerking om waymarking (weer) populair te maken.

Vroeger (voor 2005) heette het scavanger-hunt of meetpuntenjacht.

Enkele jaren geleden is op dit forum geprobeerd om de site van meetpuntenjacht te herstellen. De site is hersteld, maar het enthousiasme was minder (als ik het mij goed herinner).

Hoe dan ook, prima als je waymarking populair wilt maken, als je maar onthoudt dat het een ander spel is...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees nu dat je het over challenges hebt en niet over adventure-challenges.

Maakt niet uit, allebei Groundspeak.

Daarnaast heeft een reviewer al uitgelegd dat een cache indienen zo niet kan.

Je hebt je aan de richtlijnen en aan de uitleg door de reviewer te houden.

Wat voor zin het dan heeft om toch een cache in te dienen is mij een raadsel...

Als je alles helemaal wilt veranderen dan moet je H.Q. mailen, niet een cache indienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sivota bedankt voor je uit gebreide reactie. 

Maar wat bedoel jij met adventure-challenges?

is dat voor mij iets om te verweven in waymarking?

Want daarnaast begrijp ik ook niet waarom WM challenge's vroeger wel gewoon werden geplucieerd.

Zeker na het lezen van jou uitleg dat

Groundspeak een overkoepelende organisatie is waaronder zowel geocaching als waymarking zijn ondergebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voorbeeld dat je geeft is een oude cache.

De regels zijn inmiddals (ingrijpend) veranderd en het bestaan van deze en soortgelijke caches is geen precedent voor een nieuwe. Dat is nooit het geval...

Deze (oudere) caches zijn "grandfathered"

 

Een adventure-cache is een soort lab-cache.

Op dat begrip moet je even zoeken, want ik kan nu geen link geven.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...