Spring naar bijdragen

Geocachen met de PDA: Kan dat?


kusje

Aanbevolen berichten

ja had hem van mij voor niets kunnen krijgen. Het is verschrikkelijk buggy en eigenlijk niet af.

De maker reageert niet op mail en er zou een jaar geleden al een upgrade komen. Niets van dat alles. En buggy buggy buggy.

]

 

Dat heb ik al vaker gehoord, maar had er totaal geen problemen mee (behalve dat de ongeregistreerde versie niks onthoudt :ph34r: )

Ruim 2.5 uur mee rondgelopen voor de "Enkhuizen is.... Puzzling"-cache, en geen enkel probleem gehad.

Maar dat neemt niet weg dat er best wel bugs kunnen zijn. Ik gebruik PPC2003 op een fujitsu/siemens loox 600, met een Pretec-GPS-module

 

Er zijn inmiddels wel betere programma's

 

Enlighten me, please! B);):D

 

(ben niet voor niks een newbie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
ReizenReizen

Gast Team Kleijn

Kruimel, helemaal met je eens. PDA's meenemen in het veld is de wet van Murphy ten aanzien van schade verzoeken.

het heeft me bijna een Psion 5Mx gekost..... Toch eens nagedacht en doe het nu zo. Neem Vistaatje mee en stop een Nokia 6600 in m'n kontzak.

Op die Nokia laadt ik alle cachebeschrijvingen van een gebied of land. Dit gewoon in HTML op een 128 Mb MMCardje gemikt.

en dan?

Je staat ergens en vraagt NearBy aan je Vista

Daarna zoek je in je 6600browser adhv de GCcode de cachebeschrijving op, leest hem en ga aan de slag.

Volgens mij heb ik alles wat ik nodig heb, behalve de gedetailleerde kabouterkaart van OzieCE

maar ook dat valt wel te vangen, reken de coordinaten om in BeckerCarnavigatorFormat en voer ze in....

Je hebt dan wel geen kaart, maar de navigator zet je er toch wel neer.

 

Ik kan goed werken met deze twee. de kans dat ik ze allebei bij me heb als ik ergens 'per ongeluk' terecht kom is praktisch 100 %

 

 

Voor de HTMLExport gebruik ik GSAK (Geocaching Swiss Army Knife), en omdat ik hier zo wild van ben geworden

heb ik ook een Premium membership bij GC.COM, want daarmee krijg je uitgebreide GPXfiles van GC.COM

 

Kortom GEWELDIG !!!!!

 

'Team Kleijn'

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hier weer een Newbie : :angry:

 

Hallo allemaal....

 

Ik zit toch al een tijdje te prutsen met mijn MITAC MIO Digiwalker 168 (ingebouwde GPS) en TOMTOM-3

 

Maar TOMTOM maakt gebruik van dd mm ss en niet het formaat wat ik graag wil hebben dd mm, mmmm

 

Wie heeft er een leuk (FREEWARE) progje die ik op deze PocketPC kan installeren voor het omzetten van deze coordinaten. Ik heb al gekeken naar GLOPUS maar afgezien dat het allemaal in het Duits is, is het niet gratis.

 

Graag wil ik dit weekend beginnen met geocaching, lijkt me ontzettend gaaf !

 

 

Wie o wie

 

 

thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik een dell X5 met Globalsat BC 307 CF en laat mij met tomtom naar het eerste wp begeleiden en doe een grotere baterij erin en ga dan verder met OzieCE en kan dan minimaal 5 uren stappen en mocht dit nog tekort zijn, dan gaat de kleinere batterij er weer in dus nog minimaal 2 uren rond dwalen .

En mijn vrouw maar klagen dat ik zo lang weg blijf :angry: .

Ik geef toe een ppc is gevoelig voor vocht en vuil, maar voor een vergelijkbaar navieapparaat ben je wel een paar honderd euries kwijt dus ik probeer voorzichtig te zijn en niet op mijn plaat te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer een Newbie : :angry:

 

Hallo allemaal....

 

Ik zit toch al een tijdje te prutsen met mijn MITAC MIO Digiwalker 168 (ingebouwde GPS) en TOMTOM-3

 

Maar TOMTOM maakt gebruik van  dd mm ss  en niet  het formaat wat ik graag wil hebben dd mm, mmmm

 

Wie heeft er een leuk (FREEWARE) progje die ik op deze PocketPC kan installeren voor het omzetten van deze coordinaten. Ik heb al gekeken naar GLOPUS maar afgezien dat het allemaal in het Duits is, is het niet gratis.

 

Graag wil ik dit weekend beginnen met geocaching, lijkt me ontzettend gaaf !

 

 

Wie o wie

 

 

thnx

 

Dat geocaching is erg verslavend heb ik al gemerkt.

Probeer eens de graden kalkulator http://145.53.24.230/index.html en het werkt naar mijn zin dus misschien is dit wel wat je zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Thanks

 

De software werkt !

 

Er is maar 1 programma voor de PPC waarmee je goed kunt navigeren: GPS tuner. Werk perfect, met een moving map, compas, routes, tracks, enzovoort:

 

GPS tuner

 

En een stuk goedkoper dan OziExplorer!!

 

### EDIT Camelion: Tekst over kabouterkaarten verwijderd, lees de forumregels ###

groetjes,

bewerkt door camelion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is maar 1 programma voor de PPC waarmee je goed kunt navigeren: GPS tuner. Werk perfect, met een moving map, compas, routes, tracks, enzovoort:

 

GPS tuner

 

En een stuk goedkoper dan OziExplorer!!

 

Wat een onzin allemaal. Je haalt werkelijk van alles door elkaar.

 

* Allereerst kun je met GPStuner juist helemaal niet navigeren op een PPC.

Om te kunnen navigeren op een PocketPC heb je op zijn minst navigatiesoftware nodig en dat zijn TomTom, Engin, Alturion en nog wat van dat spul. Zelfs route66 is sinds kort op de markt met navigatiesoftware. GPStuner is geen navigatiesoftware, wat trouwens OziExplorer ook niet is

 

* Dan vergelijk je GPStuner voor de PPC in prijs met OziExplorer voor de PC, dat is appels met peren vergelijken. Wil je de prijs vergelijken dan zul je dat moeten doen met software voor de PPC of voor de PC.

 

* Je bedoelt waarschijnlijk OziExplorerCE dat wel voor de PPC is. En dan wil je zeggen dat GPStuner een stuk goedkoper is dan OziExploreCE? Wat is een stuk? GPStuner basic kost normaal 35 dollar en is nu tijdelijk te koop voor 26 dollar.

OziExplorerCE kost gewoon niets meer en minder dan 30 dollar. Dus het verschil is 4 dollar. Als je 4 dollar verschil een stuk goedkoper vindt, dan heb je gelijk, maar dan heb ik gelijk dat als GPStuner weer voor de normale prijs te koop is, 35 dollar, dan is dus OziExplorerCE weer stukken goedkoper....

 

Dat alles neemt niet weg dat GPStuner leuk software is voor de pocketPC om mee te gaan cachen, totdat je ooit eens met een"standalone GPSontvanger hebt gelopen, dan weet je wel beter.

Maar er is vergeljijkbare software te koop als GPStuner en dat is allemaal goedkoper. Vito Navigator II en GPSDash doen niets onder voor GPStuner en zijn volgens mij allemaal goedkoper.

Maar nogmaals, het is allemaal mooi spul, maar navigeren ermee zal je nooit lukken omdat het geen navigatiesoftware is.

 

GRTZ

 

Kruimeldief

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...