Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Even een kleine verstoring in het approven en Hawkeyes zijn werk word neergesabeld! Wat flauw!

Altijd dezelfde cachers die beginnen te mauwen. Immer weer dat kleine clubje recalcitrante cachers voor wie alles wat de .com en .nl doen nooit goed is en nooit goed zal worden. Sterker nog ze denken het zelf beter te kunnen en hebben wel zeeen van tijd... toch?

Iedereen die in een organisatie werkt (of dat nou vrijwilligerswerk is of betaald) weet dat het niet goed is om de verantwoordelijkheid voor het uitvoeren van de werkzaamheden, behorende bij een bepaalde taak, slechts bij één enkele persoon neer te leggen.

Bij de geringste verstoring blijven de werkzaamheden dan ook al snel liggen, zo blijkt ook nu weer. In een dergelijke opzet is dat ook niet te voorkomen, en kun je het de persoon in kwestie dan ook niet kwalijk nemen.

Meteen kwaad worden omdat er mensen zijn die kritiek op het door de organisaties gevoerde beleid hebben, en die kritiek vervolgens af te doen als "weer dat kleine clubje recalcitrante cachers voor wie alles wat de .com en .nl doen nooit goed is en nooit goed zal worden" vind ik nogal gemakkelijk en ongenuanceerd. Het gaat hier niet over personen, maar over een deel van het door de .com gevoerde beleid.

Ik zou het prettig vinden als je die zaken een beetje gescheiden zou willen houden.

Geplaatst

Ik ben het met bovenstaand verhaal helemaal eens,

bovendien vallen wij absoluut niet onder "weer dat kleine clubje recalcitrante cachers voor wie alles wat de .com en .nl doen nooit goed is en nooit goed zal worden"(kijk maar eens naar wat ik gepost heb sinds inschrijving <zucht>),

ik ben van nature heel geduldig, maar ook wij vinden het spannend en leuk als onze cache "in de lucht is"

en ja, misschien ben ik wel een beetje 'verwend' door het weinige,

maar goede contact dat ik met Yotian en Erik in de US had.

DIT HEEFT NIKS MET DE PERSOON 'REMCO' TE MAKEN, MAAR WEL 'HET APPROVEN' ZOALS HET NU GAAT

en dat de verantwoordelijke persoon Remco is, tja......

Nu ligt de hele verantwoordelijkheid bij Remco, dus kortom, als die een technisch probleem heeft, ziek is,

met vakantie is, van vreugde voor de trein springt of gewoon geen zin of tijd heeft,

dan valt er niks meer te approven??

Ik deel zeer zeker de mening dat het approven minimaal verdeeld moet worden over 2 personen,

net zoals Yotian en Erik dat deden. Vrijwilligers of niet, je neemt 'de baan' aan met al zijn verantwoordelijkheden,

dit werkt hetzelfde als dat je in het bestuur van een vereniging zit, het kost klauwen met tijd en je krijgt alleen maar

gezeik terug hihihihihihi, maar daar heb je voor gekozen, anders had je het niet moeten aannemen...toch?

Al met al is onze cache die 30 juli ingeklopt is op 3 aug. nog niet goedgekeurd. :thumbup:

En ja, voor mij is het ook mooi weer :thumbup:

Geplaatst
Hawkeyes is, volgens mij, niet de enige persoon die approved. Zijn backup zijn, volgens mij, nog steeds Erik en Jan Soldaat. Maar misschien zie ik dat verkeerd??!

Een maandje geleden schreef Remco:

Backup of meerdere approvers is idee waar ik ook wel mee heb gelopen maar dan is het super van belang dat we met zijn allen de zelfde lijnen handhaven!

Ideen? Suggesties voor wie het zou willen doen? Meel me maar of maak contact met een van de messengers die ik hanteer.

Als daar serieuze tussen zitten dan kunnen we misschien eens een keertje rond de tafel gaan zitten om te kijken of we op een lijn zitten.

Wat handig is is als je zelf al een aantal caches geplaatst hebt en er ook al een aantal gedaan hebt.

Ik hoor het wel,

Groeten remco

Ik weet niet of iemand daar al eens op gereageerd heeft, maar de reactie gaf mij in ieder geval de indruk dat hij het nu alleen voor zijn kiezen heeft.

Geplaatst

Wij denken dat het verdelen van deze taak handig is, het heeft zo z'n voordelen;

- backup tijdens vakantie/ziekte/te druk hebben enz.

- overleg over een cache die twijfelachtig is

- kortere doorlooptijd voor approval

- de verantwoordelijkheid verdeeld

en er zullen ongetwijfeld nadelen aan zijn........

Geplaatst

misschien een ongefundeerde uitspraak (ik heb zelf nog maar 1 cache helpen uitzetten op het GME2004), maar toch...

wij waren toch een paar dagen bezig met het bedenken, uitzetten, zoeken naar plekken enzovoort. Is het dan zo vreemd dat approven net zo lang duurt? Ik zou er zelf geen probleem mee hebben als de cache (zoals volgens mij nu zo is) binnen een week geapproved is... Snel is natuurlijk altijd leuk, maar het is toch niet meer dan logisch dat het even duurt? Net als een (goede) cache uitzetten, dat duurt ook een paar dagen.

nogmaals, ik heb helemaal geen ervaring met approven ofzo, ik heb alleen maar geholpen met uitzetten...

groetjes, Marij

Pallas Athene

Geplaatst
wij waren toch een paar dagen bezig met het bedenken, uitzetten, zoeken naar plekken enzovoort. Is het dan zo vreemd dat approven net zo lang duurt? Ik zou er zelf geen probleem mee hebben als de cache (zoals volgens mij nu zo is) binnen een week geapproved is...

Het is natuurlijk helemaal niet erg als het approven wat langer duurt. Maar het helpt vaak al als je ergens kunt vernemen waarom het wat langer gaat duren.

Het is vaak de onduidelijkheid (niet weten wat je mag verwachten) die wat wrevel veroorzaakt.

Geplaatst
misschien een ongefundeerde uitspraak (ik heb zelf nog maar 1 cache helpen uitzetten op het GME2004), maar toch...

wij waren toch een paar dagen bezig met het bedenken, uitzetten, zoeken naar plekken enzovoort. Is het dan zo vreemd dat approven net zo lang duurt? Ik zou er zelf geen probleem mee hebben als de cache (zoals volgens mij nu zo is) binnen een week geapproved is... Snel is natuurlijk altijd leuk, maar het is toch niet meer dan logisch dat het even duurt? Net als een (goede) cache uitzetten, dat duurt ook een paar dagen.

nogmaals, ik heb helemaal geen ervaring met approven ofzo, ik heb alleen maar geholpen met uitzetten...

groetjes, Marij

Pallas Athene

Maar wat is dan leuker, als je een paar dagen bezig bent geweest met een leuke cache

uitzetten en dat die cache dan ook nog eens snel online is, zodat je kan gaan beleven wat

de reacties zijn???

Geplaatst
Als je problemen hebt met het gedrag van mensen, dan moet je het lef hebben om ze er persoonlijk op aan te spreken.

Je hebt het over "dat kleine clubje recalcitrante cachers", ik heb liever dat je ze gewoon bij de naam noemt, dan kunnen ze zich eens verweren.

Dat mag hier niet. :blink: Tegen de forumregels. Je voelt je wel aangesproken he? :P

Een tipje dan..... Peetee is het niet.

Conclusie van dit topic:

Hawkeyes is approver. Erik neemt het bij ziekte, zwakte, misselijkheid en tijdens vakanties waar.

Wat is nu het punt?

Mijn standpunt. Het gaat al jaren goed....... voortzetten zo! Niet zagen aan Hawkeyes en Erik hun poten. Geen toonbeeld van respect na een klein hikje in de dienstverlening.

Geplaatst
alleen is het zo dat Yotian NL niet meer wil doen (heeft teveel met sbb te maken gehad en wil daar zijn vingers niet meer aan branden

Hell of a job idd. Ik hoorde dat Yotian Soldier onlangs een boos telefoontje kreeg van Bin Laden wegens illegaal door Amerikanen geplaatste caches in het Midden-Oosten. Dan ook nog een vermanend mailtje uit Driebergen er overheen... Ga er maar aan staan als approver.

Geplaatst
... dat het even duurt?

Ik heb niks te klagen over de snelheid van approven. Al onze caches (welgeteld eentje) werden direct goedgekeurd. Hoppa! Goedkeur wil ik wel een weekje op wachten, in ons geval was het geloof ik nog korter.

Misschien ging het soepeltjes omdat alleen de wandeling door SBB/Natuurmonumenten/Drentsch landschap (ik weet het eigenlijk allemaal niet eens, maar het zijn er heel wat) gaat, en de cache daar lekker niet is geplaatst? Die methode bevalt ons in elk geval zeer goed.

Overigens aan te bevelen niet zo ontzettend veel caches per team te plaatsen. Dat laat ruimte voor anderen en het bespaart een hoop rompslomp.

Gr.M.

Geplaatst
Volgens mij ben ik toch duidelijk genoeg geweest met mijn verschillende postjes over tijden etc??

Of misschien niet duidelijk genoeg.....

In het aangehaalde draadje staat inderdaad je intentie beschreven:

doorgaans ben ik tussen zondagochtend en dinsdagavond aan het approven (beetje afhankelijk hoe ik met de rest van mijn planning zit).

maar als je pc het begeeft, en je de werkzaamheden een weekje moet opschorten vanwege de herstelwerkzaamheden, dan weet niemand dat, tenzij e.e.a. ergens vermeld staat.

Voorbeeldje:

Gisteravond kom ik na een cache-tocht thuis en mijn @Home-internetverbinding werkt niet. Goed, kan van alles zijn: lijn eruit, kabelmodem kapot, defecte netwerkkaart, e.d.

Maar ik heb eerst even 0800-1818 gebeld, en daar werd me meteen duidelijk gemaakt dat er onverwachte problemen waren, die op dat moment werden opgepakt. Ik hoefde dus niet verder te zoeken, want er was duidelijkheid.

Nou wil ik niet beweren dat jij ook een 0800-lijn moet gaan openen, maar je zou even een berichtje op de .nl-site achter kunnen laten. Zeg maar, een soort van approvers-prikbordje, waar we allemaal kunnen zien wat er op dat moment evt. voor problemen zijn. Maar je kunt er ook het forum voor gebruiken.

't Is maar een idee!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...