Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb nu een kleine week een oregon 700 (voorheen 550), als ik nu een dag ga cachen ,
en dan van cache naar cache ga doormiddel van cache gevonden en zoek dichtstbijzijnde, dan
valt de GPS op een volle dag zeker 4 tot 5 keer uit.

Ik laad de cache's in vanuit gsak, met macro garminexport.

Ik heb al de firmware geüpdatet en de wifi uit gezet omdat ik daar ook iemand over hoorde.

Hebben meer mensen hier last van , anders stuur ik de GPS terug, maar heb een beetje
een vermoeden dat het een bekend probleem is.

Ik hoor graag van jullie of jullie er ook last van hebben, en er misschien iets aan hebben kunnen doen.

Groeten

Team Adelaar

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb er geen last van. En ik heb de 700 al enkele jaren.

Misschien eerst eens een harde reset uitvoeren?

Om de Oregon 700 te resetten:
1. Druk op de gebruikersknop (knop onder de aan/uitknop) en hou deze ingedrukt.
2. Druk nu op de aan/uitknop erboven, zorg ervoor dat beide toetsen ingedrukt blijven.
3. Wanneer de GPS opstart, dan kun je de aan/uitknop loslaten, de gebruikersknop nog niet.
4. Wanneer de melding "Wis alle gebruiksgegevens?" komt, dan kun je ook de gebruikersknop loslaten.
5. Druk op "Wis" (soms een paar keer) en het toestel zal herstarten. Je krijgt dan de vraag om de taal in te stellen.
Alle instellingen zijn nu gewist, echter niet de waypoints, routes, tracks, en geocaches.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Ik heb dus net een reset uitgevoerd, en een pocket querry ingeladen i.p.v.
GSAk, maar nu valt hij nog steeds uit. Dus helemaal niks aangepast in de GPS.

Geplaatst

Ik heb net het bericht aangepast. Heb je een harde reset uitgevoerd, of enkel een software reset?

Geplaatst

Ik heb ook FW 5.20, maar dus geen problemen. Misschien toch de hardware?

Geplaatst (bewerkt)

Algemeen: zit er misschien een SD kaart in? Zo ja, verwijder die eens en kijk of gps dan niet uitvalt.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst
9 uur geleden zei Linkalovers:

Algemeen: zit er misschien een SD kaart in? Zo ja, verwijder die eens en kijk of gps dan niet uitvalt.

Ja, goed idee. De SD-kaart zou ook nog een rol kunnen spelen.

Geplaatst

IK had er dus een 64 GB sd kaart in zitten en deze opgesplitst in 2 x 32 GB (ook ergens gelezen), werkt perfect,
maar had deze inderdaad al verwijderd en de kaart op de gps erbij gezet, voordat ik hem default maakte.

Dus ga hem denk ik maar terug sturen ter garantie.

IK zou het anders ook niet meer weten.

• Leuk 1
Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei Team Adelaar:

IK had er dus een 64 GB sd kaart in zitten en deze opgesplitst in 2 x 32 GB (ook ergens gelezen)....

Mmmmm ?!

Volgens de specs: Geschikt voor gegevenskaarten: microSD™ kaart tot 32 GB (niet meegeleverd).

Persoonlijk zou ik beslist niet 'verdergaan' dan wat Garmin specificeert. Garmin heeft misschien wel verstand van hoe een gps werkt, maar deze kennis omzetten in een stabiele/goedwerkende software blijkt af en toe een probleem te zijn. Anders gezegd, in al die jaren dat ik een Garmin Gps heb gehad, is er toch verscheidene keren brakke software door hun uitgebracht.

Dat 64GB in 2 gelijke partities inderdaad 2 x 32 GB oplevert, is inderdaad juist. Maar wordt in de gps software rekening gehouden met partities en/of worden deze daarin weleens gedefinieerd? We praten hier wel over een gps en gps software, niet over een besturingssystemen zoals Windows/Linux/... Dit zou mijns inziens beslist een item kunnen zijn, waardoor een gps af en toe instabiel gedrag vertoond.

Tevens ( maar dat is persoonlijk ) kan ik me niet voorstellen waarom men 32GB in een gps nodig heeft, maar dat geheel terzijde.

Maar dat een nieuwe gps ook zonder een SD kaart spontaan blijft resetten, geeft inderdaad te denken. Ik zou garantie claimen en 'm retour sturen.

1.thumb.png.41822694dda2e68af538366c8fa51124.png

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Dit is een probleem, wat veel vaker voorkomt bij deze serie. 
Ook ik heb het, mijn vriendin ook. Soms weken niet en dan weer wel.
Op diverse forums kun je er wel over lezen, er zijn veel meer mensen.
Het is een fijn apparaat, maar soms word je hier simpel van. Het is gewoon onhandig!
Waypoint heb ik er ook al wel over benaderd. Zij kennen het, maar een oplossing is er niet voor.

Geplaatst (bewerkt)
28 minuten geleden zei Lighthouse777:

...
Ook ik heb het, mijn vriendin ook. Soms weken niet en dan weer wel
...
Waypoint heb ik er ook al wel over benaderd. Zij kennen het, maar een oplossing is er niet voor.

Ik hoop toch echt :o, dat u uw gps bedoeld :wistling:

Waypoint kan er natuurlijk ook niets aan doen, als dit een software en/of hardware probleem is. Blijkbaar is dit Garmin product ook niet zo best als verwacht.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...