Spring naar bijdragen

Terugkijken op 2019


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Op 1/7/2020 om 10:29 PM zei Peetee:

Nederland staat wereldwijd op plaats 4 met de meeste found-logs! 

Nederland is ook echt helemaal losgeslagen. Dit gaat niet meer over geocachen maar over puntjes scoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het gevaar af dat dit verlandt in de eeuwige woordenstrijd tussen kwantiteit en kwaliteit.

Je moet bij zo'n overzicht natuurlijk ten eerste kijken naar wie het maakt: Groundspeak. Die kunnen niet anders kijken dan naar cijfertjes.
Laat ik die dan even relativeren:

  • 42398 events met 695853 bezoekers betekent  gemiddeld 16,4 bezoekers per event. Behoorlijk overzichtelijk dus,
    met kans om met iedereen te spreken. Dan stap je ook sneller op een nieuw gezicht af - de ene keer blijkt het een oude rot,
    een volgende keer iemand die zijn/haar eerste event bezoekt en tips zoekt.
  • Gelukkig maar 2 Giga-events: Hamburg met 5516 attendees en Berlijn met 3784. Persoonlijk heb ik weinig met dit soort grote events.
    Op nederlandse mega-events als Hoorn of Twente is het, op een paar piekmomenten na, nog uit te houden. Je loopt altijd wel een bekende tegen het lijf.

Als je dit jaar naar Geodoorn gaat, kun je binnen 500 meter in het bos lopen en niemand zien óf in de rij staan voor een attractie - het is maar waar je hoofd naar staat.

Dat is precies de variatie waarom ik geocache.
De ene dag 1 lange(re) multi in het bos, een andere dag combineer ik stads- of museumbezoek met een paar traditionals en opgeloste puzzels.
Prima als iemand 'maar' 10 geocaches per jaar doet - voor mij is dat eerder een gemiddelde cachedag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...