Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wie heeft er ook problemen met het kalibreren van mijn GPS kompas.

Ik heb een O700 en ik kom bij het kalibreren niet verder dan de eerste twee stappen. De laatste mislukt tegenwoordig altijd.

Dat was eerst niet zo,

Geplaatst

Een van onze GPSen is ook een O-700. Zelfde kwaal, bij het achterover draaien lukt de calibratie (soms) niet. Heeft echter weinig of geen invloed op de nauwkeurigheid van de GPS. Althans,  niet op die van ons. Soms echter  lukt het wel.

Geplaatst

Over de nauwkeurigheid heb ik ook niet te klagen. Ik vind het alleen erg irritant dat wanneer ik een rechte weg heb gelopen en ik kijk op mijn GPS, dat die weg dan onder een hoek op de kaart ligt.

Overigens heb ik vanavond het kompas uitgezet en dat werkt ook best. Mijn oude Dakota 10 had ook geen kompas en begon te draaien wanneer ik niet aan het lopen was maar de O700 blijft mooi stil, ook zonder kompas. Misschien moet ik dit maar eens een tijdje proberen.

Geplaatst

Kalibreren is inderdaad niet de sterkste functie op de Oregon 700. Ik moet mijn gps regelmatig opnieuw kalibreren.

Geplaatst
9 uur geleden zei Peetee:

Kalibreren is inderdaad niet de sterkste functie op de Oregon 700. Ik moet mijn gps regelmatig opnieuw kalibreren.

Maak ik daaruit op dat het bij wel lukt?

Geplaatst
42 minuten geleden zei Blade21:

Maak ik daaruit op dat het bij wel lukt?

Ja. Als ik het doe dan lukt het wel. Ik neem aan dat je al eens een harde reset van de O700 geprobeerd hebt?

Geplaatst
Op 10/4/2019 om 6:02 PM zei Peetee:

Ja. Als ik het doe dan lukt het wel. Ik neem aan dat je al eens een harde reset van de O700 geprobeerd hebt?

Nee, nog niet. Dat moet ik misschien eens proberen.

• Leuk 1
Geplaatst

Ik heb vandaag mijn GPS een harde reset gegeven. Het probleem blijft. :(

Geplaatst

Ja, 4.70
Overigens grappig hoeveel ik had aangepast op mijn GPS. Na de factory reset herkende ik het toestel bijna niet meer.

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei Blade21:

...Na de factory reset herkende ik het toestel bijna niet meer...

Enkele weken geleden heb ik mijn 64s ook een factory reset gegeven en daarna inderdaad ook allerlei opties/instellingen gevonden die ik niet kende en die wel handig zijn. 

Ik wil niet zeggen dat iedereen dat een keer zou moeten doen, maar ik ben beslist blij dat ik het gedaan heb. Ik heb de gps nu anders ingesteld en dat is beslist beter dan het was.

bewerkt door Linkalovers
  • 1 month later...
Geplaatst
Op 10/12/2019 om 5:13 PM zei Linkalovers:

Enkele weken geleden heb ik mijn 64s ook een factory reset gegeven en daarna inderdaad ook allerlei opties/instellingen gevonden die ik niet kende en die wel handig zijn. 

Ik wil niet zeggen dat iedereen dat een keer zou moeten doen, maar ik ben beslist blij dat ik het gedaan heb. Ik heb de gps nu anders ingesteld en dat is beslist beter dan het was.

Ik bedoelde eigenlijk dat ik zoveel zaken aangepast had, kleuren, schermen en icoontjes en dat ik er al zo lang aan gewend was, dat de factory setting mij op het hele toestel liet zoeken.

Geplaatst (bewerkt)

Uiteindelijk moet je je er bij neerleggen dat aan alles een einde komt. Zo ook aan de levensduur van een O700.

Ik had deze gekocht bij de Bever toen hij net uitkwam. Ik stond al in de winkel toen zij 'm nog niet eens uit de leverantiedoos hadden gehaald. Maar deze was gewoon versleten. Ik gebruik hem ook wel vrij veel.
Vorige week ben ik eens gaan testen hoe het zat met die afwijking.
Wanneer ik naar het noorden keek week hij 20gr naar het oosten af. Wanneer ik naar het oosten keek ook. Wanneer ik naar het zuiden keek 20 gr naar het westen en wanneer ik naar het westen keek gaf hij het noorden aan.
Afgelopen zaterdag stond ik in het bos en kreeg hij maar geen satellietfix. Nog een keer opnieuw opgestart en nog steeds niet. Nou goed, mijn zaterdag was toch al naar de k**ten dus het toestel in de auto gedonderd en naar de Bever gereden. 5 minuten later stond ik buiten met een nieuwe.
Ze zijn wel een stuk goedkoper geworden. Nog steeds geen peanuts maar de eerste kocht ik voor 449,95 en nu was ik 339,95 kwijt.

Gelukkig kon ik het oude toestel nog wel aan de PC hangen en de data er vanaf halen. Snel de kaarten er op gezet en zondag was het feest :)

Overigens kwam de O70 deze keer met een hele redelijke Topoactieve Europabundel van 47 landen. Maar de Noorse OSM kaarten zijn toch een stukje beter en dan bedoel ik vooral actueler. Oh ja, er zat al een 8GB geheugen kaartje in. Dat was de vorige keer ook niet.

http://www.frikart.no/

Hopelijk kan ik er meer een aantal jaren mee vooruit. Overigens viel me wel op dat het scherm van de nieuwe een stuk helderder is. Zo'n scherm slijt dus ook wel.

bewerkt door Blade21
Geplaatst (bewerkt)

43 minuten geleden zei Blade21:

...dat aan alles een einde komt. Zo ook aan de levensduur van een O700...

Dat is trouwens wel snel. Volgens mij is de Oregon 700 medio 2016 uitgebracht.

Altijd jammer als een 'gadget' defect raakt. Maar het heeft ook een voordeel: je kan ( zonder gewetensbezwaar ) een nieuwe kopen. :w00t1:

Veel plezier met je nieuwe gps !

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst (bewerkt)

Dank je. Dat zal wel lukken. Ik ben verder erg tevreden over wat de O700 kan.

Dat 2016 kan wel kloppen. Ik heb hem toen bijna nieuw mee gehad naar IJsland.

bewerkt door Blade21
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...