Ton en Ellie Geplaatst 15 september 2019 Geplaatst 15 september 2019 De Dakota van mijn vriendin is kapot en een nieuwe is niet meer te koop. Daarom hebben wij een etrex 35 gekocht. Ik ben gewend op mijn Montana en op de Dakota alle caches in Nederland als poi te zetten. Ik genereer met gsak 3 poi bestanden (multi, trad, opgeloste mystery) en kopieer die naar de poi directory op de betreffende apparaten .Dat werkt voortreffelijk. Op de etrex zie ik geen poi directory. Het lijkt erop dat voor de etrex gpi bestanden moeten worden gegenereerd en dat doet gsak dan ook. Ik weet echter niet waar ik ze heen moet kopieren, want ik zie geen poi directory.en ik gebruik liever geen omwegen via de poi-loader. Ik ben benieuwd of iemand hierop een antwoord heeft.
kalkendotters Geplaatst 15 september 2019 Geplaatst 15 september 2019 .GPI bestanden horen in de map \Garmin\POI te staan (ofwel op de GPS zelf, dan wel op de sdkaart die erin zit) Dan worden ze netjes herkend door de GPS
Ton en Ellie Geplaatst 15 september 2019 Auteur Geplaatst 15 september 2019 Hartelijk dank voor je antwoord. Op mijn vorige GPS 'en was altijd al een poi-directory aanwezig bij aankoop. Maar nu dus niet en dacht daarom dat de gehele filosofie veranderd was. Ik heb hem nu zelf aangemaakt en de GPI-bestanden er in gezet. Alles werkt weer zoals het hoort. IK zet alle caches ook op mijn TomTom door ze daarheen te kopieren. Tegenwoordig schijnt dat op de nieuwe modellen niet meer te kunnen. Weet je gaar ook een oplossing voor zonder gebruik te maken van TomTom apps?
Viervoeter Geplaatst 29 mei 2020 Geplaatst 29 mei 2020 is er een voordeel aan om deze caches als een POI bestand weg te schrijven op de GPS?
Linkalovers Geplaatst 29 mei 2020 Geplaatst 29 mei 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Viervoeter: is er een voordeel aan om deze caches als een POI bestand weg te schrijven op de GPS? Op die wijze kunnen veel meer caches worden opgeslagen op een gps, dan wat er standaard mogelijk is in het beperkte geocache geheugen van die gps. Tegenwoordig kunnen gps'en ook overweg met een *.ggz bestand, waarin wel 250.000 caches kunnen zitten. 29 mei 2020 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten