Spring naar bijdragen

403 error


amts

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dat laatste zou kunnen.

Maar we hebben wel wat instellingen aangepast i.v.m. de hack van eind november. Welk ip-adres hebben jullie op het werk (reageren mag ook via PM)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei barny:

jammer dat wij "het gewone gepeupel" niet interessant genoeg zijn om ook de oplossing van dit werelds probleem te mogen weten

Er is niks geheims aan, Barny! Het heeft alleen niets met geocachen te maken, en daarom vond ik het voor het forum niet zo spannend en hebben we het via PM afgehandeld.

Maar, wat er speelde was het volgende:
We hebben i.v.m. vele aanvallen op de site kortgeleden onder meer wat zaken ingesteld waarmee het aantal landen dat toegang heeft tot de site wordt beperkt. De ip-adressen die op amts' werk worden gebruikt zijn niet gekoppeld aan Nederland, maar aan het Verenigd Koninkrijk. Bij het configureren van de toegangs-instellingen kunnen hiervoor landcodes gebruikt worden, zoals NL voor Nederland, DE voor Duitsland en BE voor België.
Voor het VK heb ik abusievelijk de landcode 'UK' (United Kingdom) gebruikt, maar dat bleek in dit geval niet de juiste. Het moest 'GB' zijn, dat staat voor 'Great Britain'. Hierdoor werd de toegang voor ip-adressen vanuit het VK per abuis geblokkeerd.

Kortom: het vervangen van de landcode 'UK' door 'GB' loste in dit geval amts' probleempje op. Dat was alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank, 
dat was toch niet zo moeilijk :), 
maar het is toch wel altijd interessant om te weten dat zo een kleijn dingetje zulke gevolgen heb, en ik vind het altijd knap dat mensen zoals jij dat allemaal kunnen

Barny
 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Peetee , 

Hej ik heb ook een vraagje ,ik zelf woon in zweden en volg dus ook Geocaching .nl.

 Nu krijg ik de laatste dagen ook elke keer dezelfde 403 error!!

Zou bij mij hetzelfde soort probleem kunnen spelen,en zo ja,

zou dit probleem dan ook verholpen kunnen worden,zou wel fijn zijn.

gr.

bewerkt door Team Fridhem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Team Fridhem,

Volgens deze tabel zou de landcode "SE" moeten zijn, en die heb ik toegang gegeven, zoals trouwens alle Scandinavische landen. Klopt dat niet?

Kun je per PM eens jouw ip-adres sturen? (op te vragen via bv. https://www.whatismyip.com/my-ip-information/)

Begrijp ik dat je nu wel weer op de site kunt komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej, ja ik kan inmiddels weer op de site en denk ook dat ik het euvel gevonden heb.

Ik gebruik een VPN dienst omdat ik nogal regelmatig in het buitenland zit en vlg mij was dit de boosdoener.( zou eigenlijk niet moeten kunnen).

Toen ik de server in een ander land dan Nederland gebruikte ging het weer goed.

bedankt iig voor de hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi! Graag gedaan.

Ik zag in de logs dat je wel eens gebruik maakte van een ip-adres dat (net als bij amts) ook in het Verenigd Koninkrijk geregistreerd staat. Mogelijk dat ook jouw probleem mede is opgelost door de aanpassing van de landcode?

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...