harrie Geplaatst 14 december 2018 Geplaatst 14 december 2018 1 uur geleden zei Linkalovers: P.s. In Windows kan je altijd een scherm afdruk maken m.b.v. de functietoets PrintScreen ( 'Prt Scr', 'Ctrl/Prt Scr' of 'Alt/Prt Scr' ) en deze afbeelding 'plakken' in b.v. MsPaint, Wordpad of MS Word. Dit is een functie in Windows en is geheel onafhankelijk van wat er op het scherm staat of waar dat vandaan komt. Er schijnt een programmaatje te zijn voor/in Windows waarmee je op verschillende manieren een schermafdruk of een deelafdruk kunt maken. Lees hier hoe dat werkt. Voor de Mac zal zoiets ook wel bestaan.
Linkalovers Geplaatst 14 december 2018 Geplaatst 14 december 2018 (bewerkt) 13 minuten geleden zei harrie: Er schijnt een programmaatje te zijn voor/in Windows .... Inderdaad, dat 'programma' is er ook en deze is voor enkele schermafdruk ( printscreen ) wel handig. Maar wil je wat meer opties: er zijn talloze gratis schermafdruk-programma's. Ik gebruik sinds jaren het gratis programma 'Greenshot'. 14 december 2018 bewerkt door Linkalovers
harrie Geplaatst 14 december 2018 Auteur Geplaatst 14 december 2018 (bewerkt) Naar aanleiding uit een ander draadje is het misschien handiger om het aangesneden onderwerp over het maken van screenshot/schermafdruk hier verder te bespreken. Zelf gebruik ik Firefox (in Linux) als browser en deze bied zelfs ook de mogelijkheid om een schermafdruk te maken. Ga als volgt te werk: Ga naar de kaart van GC en klik in het linker witte deel met de muis op de rechter toets. Een rechterklik op de kaart werkt blijkbaar niet. Dan zal het scherm iets van kleur veranderen en je kunt een deel of andere keuzes selecteren. Dit kun je opslaan en dan afdrukken. 14 december 2018 bewerkt door harrie Kleine aanvulling
Peetee Geplaatst 14 december 2018 Geplaatst 14 december 2018 Zit nu ook standaard in Windows 10: de toetscombinatie Windows-Shift-S.
TeamKroket Geplaatst 14 december 2018 Geplaatst 14 december 2018 Super bedankt allemaal voor de tips! Ik ga het proberen.
TeamKroket Geplaatst 14 december 2018 Geplaatst 14 december 2018 Op deze manier kon ik met mijn I pad een kaart met caches afdrukken. Is ook wel een schermafdruk, maar vreemd dat dit nu niet meer werkt sinds de introductie van de ‘nieuwe’ kaart. 3 uur geleden zei Linkalovers: Wat is/was dat ".... overzichtje...."? Het is dus geen lijstje met caches Als het dus eigenlijk ook geen schermafdruk was, wat is/was dat ".... overzichtje...." dan wel? P.s. In Windows kan je altijd een scherm afdruk maken m.b.v. de functietoets PrintScreen ( 'Prt Scr', 'Ctrl/Prt Scr' of 'Alt/Prt Scr' ) en deze afbeelding 'plakken' in b.v. MsPaint, Wordpad of MS Word. Dit is een functie in Windows en is geheel onafhankelijk van wat er op het scherm staat of waar dat vandaan komt. niet meer dus.
Linkalovers Geplaatst 14 december 2018 Geplaatst 14 december 2018 (bewerkt) ohhhh, nu begrijp ik het . U probeert de kaart met caches gewoon te printen. Even getest, maar dat werkt bij mij inderdaad ook niet goed. Ik krijg alleen de caches, maar de onderliggende kaart is niet zichtbaar. Gelukkig zijn er allerlei andere 'oplossingen', zoals hierboven vermeld. 14 december 2018 bewerkt door Linkalovers
TeamKroket Geplaatst 14 december 2018 Geplaatst 14 december 2018 Hè, fijn om te horen. Dat is mijn punt dus. Ik vraag me af of ik de enige ben. In onze omgeving ken ik ook andere cachers die deze optie gaan missen. Maar fijn dat u allen alternatieven heeft genoemd. We gaan het op een andere manier proberen. Oh ja, voorheen was er een optie cycle maps. Ook weer een nieuw draadje?
Linkalovers Geplaatst 14 december 2018 Geplaatst 14 december 2018 (bewerkt) 1 uur geleden zei TeamKroket: Op deze manier kon ik met mijn I pad een kaart met caches afdrukken. Is ook wel een schermafdruk, maar vreemd dat dit nu niet meer werkt sinds de introductie van de ‘nieuwe’ kaart. Via de oude kaart werkt het printen nog wel. 14 december 2018 bewerkt door Linkalovers
TeamKroket Geplaatst 15 december 2018 Geplaatst 15 december 2018 Bedankt nogmaals. Erg fijn om duidelijke antwoorden te krijgen.
Aanbevolen berichten