Phwek Geplaatst 28 oktober 2018 Geplaatst 28 oktober 2018 Hallo, Ik heb dus de Garmin Etrex 30X, vandaag voor het eerst gebruikt en geeft duidelijk aan waar we heen moeten met kompas en het roze lijntje, maar ik mis de kaarten op het scherm. Bij kaartkeuze staan de volgende kaarten allemaal op "aangezet" Worldwide DEM Basemap, NR Garmin TopoActive East Europe Digital Globe (demo.JNX) Ik zie echter nauwelijks iets op de kaart, alleen grote wegen terwijl ik op mijn Garmin Dakota 20 en op mijn Magellan Explorist 110 zelfs de kleine bospaadjes zie, ik had dit op dit (voor mij) dure (de duurste van deze allemaal) wel verwacht dat dat kaartdetails minstens zo goed was, zelfs met het instellen van details het meest, krijg ik nog nauwelijks kaartdetails op mijn scherm. Moet ik dan een andere kaart aanschaffen en zo ja welke of ....??
regenboog2 Geplaatst 28 oktober 2018 Geplaatst 28 oktober 2018 Ik vind de open streetmap fietskaarten heel fijn, kun je downloaden van internet. 2
StefandD Geplaatst 28 oktober 2018 Geplaatst 28 oktober 2018 3 uur geleden zei Phwek: Garmin TopoActive East Europe Heb je niet veel aan in West-Europa... 1
Peetee Geplaatst 29 oktober 2018 Geplaatst 29 oktober 2018 Kijk hier en hier maar eens! Keus te over!
Linkalovers Geplaatst 29 oktober 2018 Geplaatst 29 oktober 2018 (bewerkt) 16 uur geleden zei Phwek: ....de volgende kaarten allemaal op "aangezet".... .... ik had dit op dit (voor mij) dure (de duurste van deze allemaal) wel verwacht dat dat kaartdetails minstens zo goed was,.... ....Moet ik dan een andere kaart aanschaffen en zo ja welke of ....?? Als je ( straks ) meerdere kaarten op je gps hebt gezet, dan kan je het beste maar 1 kaart aanzetten. Als je meer kaarten tegelijk aanzet, kan de gps erg traag worden in de kaart-functie. Volgens mij heeft een Etrex 30X ook profiles, waardoor veel instellingen per profiel in te stellen zijn. Je zou dus in het 'auto' profiel, alleen een auto-kaart kunnen aanzetten en in het 'geo' profiel alleen een wandel/fietskaart. Zo kan je makkelijk omschakelen van activiteit met direct de juiste instellingen & kaart actief op je gps. Alle kaarten die je bij een Garmin gps gratis krijgt, zijn vaak algemene kaarten van lage kwaliteit en met weinig details. Waarschijnlijk is de gedachte daarachter, dat je daarna een 'echte' kaart bij Garmin gaat kopen en dan gaat de kassa pas echt rinkelen. Maar Garmin weet natuurlijk ook niet waarvoor je de gps gaat gebruiken, dus blijft het een gok welk type kaart ze dan wel gratis zou moeten plaatsen. Daarom dan maar een algemene kaart, waar bijna ( ? ) niemand iets aan heeft, maar waardoor de gps wel direct te gebruiken is. Volgens mij is er nergens een vergelijk te vinden, tussen gratis en betaalde ( Garmin ) kaarten, maar voor het geocachen zijn de gratis kaarten ( zie de vorige logjes ) goed genoeg. En misschien wil je juist niet alle paden weten, net zoals de cache zelden op het nulpunt van jouw gps ligt. Dan is toch de ( een ? ) charme van deze hobby. 29 oktober 2018 bewerkt door Linkalovers 1
Phwek Geplaatst 30 oktober 2018 Auteur Geplaatst 30 oktober 2018 Dank tot zover. Ik ga eens speuren. Wat details in kaarten willen we juist wel voor de kinderen de eerste tijd. Dat maakt het voor hen wat eenvoudiger en gemotiveerd. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aanbevolen berichten