Spring naar bijdragen

GPX file alleen voor premium members?


snah007

Aanbevolen berichten

Een vriend van ons is startende geocacher, geen premium member. Hij heeft een Etrix 35 Touch. Het lukt hem niet geocaches te laden in zijn gps met de GPX File button. Weet iemand hoe dit werkt? Moet je sowieso GSAK hebben om de caches te kunnen laden in je GPS of kan dat ook zonder? En hoe gaat dat dan, stap voor stap, in zijn werk??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

GSAK is niet nodig als je alleen maar losse caches doet. Het is meer bedoeld als database en om grote hoeveelheden caches in je gpsr zetten. Maar dan is het handiger (niet noodzakelijk!) om premium member te worden.

Losse caches in je gpsr zetten:
- Klik op de GPX file knop.
- Download de gpx naar je computer.
- Kopieer de gpx van je computer naar de map \Garmin\GPX\ op de eTrex.

Of:
- Klik op de GPX file knop.
- Download de gpx direct naar de map \Garmin\GPX\ op de eTrex.

Vergeet niet om na elke dag cachen de map \Garmin\GPX\ op te schonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gpx-bestanden zijn persoonlijk.

Pas iemand moeten helpen die van iemand een gpx-bestand van een trail had gekregen. Ze kreeg de lijst met caches niet in haar gpsr te zien. Bleek dat degene die ze voor haar had gedownload de trail al had gevonden en daardoor de caches ook als 'gevonden' in de gpsr stonden. Daar de meeste toestellen gevonden caches standaard niet laten zien kan je aardig lopen klooien als je dat in het veld overkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei barny:

....dan kan jij hem net zo goed een GPX file geven van de regio....

 

1 uur geleden zei regenboog2:

Hier kijk ik van op Barny.  Je helpt iemand toch het beste wanneer je het zo doet dat hij het een volgende keer zelf kan? 

Ja, deze actie van Barny verbaast me ook?

Er zal vast en zeker, ergens in de
regels van GC.com staan, dat je de gegevens van GC.com o.a. niet mag delen ( personal use only ). Dat zou je toch zeker weten moeten weten. Foei Barny.
 

M.b.t. de vraag van de topic start (Snah007): zie het eerste antwoord van StefanD.

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Linkalovers:

 

Ja, deze actie van Barny verbaast me ook?

Er zal vast en zeker, ergens in de
regels van GC.com staan, dat je de gegevens van GC.com o.a. niet mag delen ( personal use only ). Dat zou je toch zeker weten moeten weten. Foei Barny.
 

 

ik weet en heb de ervaring dat hier op het forum elkander helpen altijd word afgestraft met een grote FOEI

maar?
een familie waar de kinderen en zelfs de hond hun eigen account hebben  moeten evenzovele accounts hebben,
lijkt me niet
als vrienden of familie doe je dat gewoon en zorg je natuurlijk ook dat jou gevonden cache's ook worden meegenomen in de PQ want nadenken doe je als vriend natuurlijk ook 

 

Barny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei barny:

.....dat hier op het forum elkander helpen.....

Maar Barny, ben jij nu van je geloof afgevallen :o? Sinds wanneer mag iemand van jouw, iets doen wat niet door GC.com kan worden goedgekeurd :eek:? Nog niet zo heel lang geleden, waaide bij jou de wind van de andere kant :argue: en was je niet te vermurwen.

Maar..... laten we niet blijven :boxing: en kunnen we je dus verwelkomen bij de club van vriendelijk helpers, die graag mede-cachers vriendelijk te woord staan en hun altijd graag wil helpen :shake2:?

Getekend,
  :bag:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.geocaching.com/account/documents/termsofuse

Citaat

2. Use of Our Services

...

D. Restrictions. Permission to use our services is subject to the following restrictions. Whether these restrictions have been violated shall be determined in our sole discretion. You agree not to:

...

iii. Use our services, including GPX files, for any purpose other than your personal use without our written permission.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei barny:

ik mis even het linkje waar het in de richtlijnen staat dat je de PQ's niet mag delen...…

Ach, ik had verwacht dat jij dit wel wist, gezien je jarenlange ervaring ;)

...je weet toch ook wel dat je een kat niet niet in de magnetron :eek: mag doen ( en deze dan aanzetten :no: ), terwijl dit niet vermeld staat in de handleiding :down:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei StefandD:

dank Stefan, 
dat is war ik in die woordenbrij zocht, 
uit commerciële overwegingen mag het dus niet, maar het kan wel :)
waarom word het dan wel tegen mij gezegd en niet als de enige juiste antwoord op de vraag,,,,,,,,,,,,, 

 

Barny 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei barny:

..... uit commerciële overwegingen mag het dus niet, maar het kan wel.....

Vreemd hoor. Een paar dagen geleden geloofde je nog heilig in de regels van GC.com. Toen beweerde je bij hoog en laag, dat het volgens jouw ( en volgens GC.com ) niet mocht. Zelfs toen ook GC.com aangaf, dat in dat geval e.e.a. ook anders beslist kon worden, wilde je niets anders horen. Nu beweer je ineens, dat je je niets van de regels van GC.com hoeft aan te trekken? Het is bij jou wel rennen of stilstaan :taz:.

 

3 uur geleden zei barny:

.....waarom word het dan wel tegen mij gezegd en niet .....

Omdat jij de enige bent die dat oppert, zie je eigen opmerking hierboven ( van 10/17/2018 om 6:59 ). Tevens heeft je antwoord niets met de vraag van de TS ( Topic Starter ) te maken en geeft StefandD het beste antwoord. Dus eigenlijk kan dit draadje gesloten worden.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel voor deze virtuele oor wasserij,
ik zal je gelijk uit je droom helpen, als er eentje is die zich niet aan de regels van dat Amerikaanse clubje houd ben ik dat wel, dat kost dan ook met grote regelmaat mijn spelersaccount
ik hou me alleen aan de geocache regels, vind ik voor mijn eigenwaarde als mens en zeker ook als geocacher veel belangrijker :)
ook heb je gelijk dat ik begin over een PQ, ik had het antwoord van Steven niet goed gelezen/begrepen, toch vind ik mijn antwoord (geef je vriend een PQ) ook wel een goeie oplossing al weten we nu dat het niet mag van die rare Amerikanen, en geheel terecht dat het opgemerkt word

 

Barny  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...