Spring naar bijdragen

Oregon 700 laad caches, maar ze verdwijnen daarna weer?!

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Help!

Ik ben op vakantie en probeer caches binnen te halen via de kaart. Ik haal ze binnen via mijn data bundel en zie ze verschijnen op mijn kaart. Vervolgens klik ik op het tabblad caches en dan is deze map leeg???!!!

vandaag 1x bleven ze staan en was ik blij dat ik kom geocachen, maar op locatie bleken ze allemaal (die ik had ingeladen via de kaart) verdwenen?!!!

Ik baal enorm!!! Ik heb helaas geen computer mee en was super blij met deze optie (laden van caches via de kaart), maar waarom werkt het nu niet???!

Morgen was weer een dagje geocachen ingepland, dus het zou heeeeeel fijn zijn als de geladen caches er in bleven staan.

wie o wie kan mij helpen ?!

Geplaatst

Heb je je gps al eens gepaired met je smartphone via bluetooth? Dat is de optie die ik gebruik om geocaches via Live naar mijn Oregon over te halen.

Verder meen ik (kan het zo gauw niet in de handleiding terugvinden) ook te weten dat de volledige cachebeschrijvingen pas naar je gps geladen worden als je de listing opent.

Geplaatst
7 uur geleden zei Peetee:

Heb je je gps al eens gepaired met je smartphone via bluetooth? Dat is de optie die ik gebruik om geocaches via Live naar mijn Oregon over te halen.

Verder meen ik (kan het zo gauw niet in de handleiding terugvinden) ook te weten dat de volledige cachebeschrijvingen pas naar je gps geladen worden als je de listing opent.

Hoe bedoel je via Bluetooth? Hoe werkt dat dan precies? En wat bedoel je met de listing openen?

Gisteren bleven ze er eerst wel op staan, maar toen ik wilde beginnen, zag ik de caches wel. Ik heb hem toen een keer uitgezet en toen waren ze weer verdwenen. Bij thuis komst, ze weer binnen gehaald (via de WiFi van mijn telefoon). Dan komen ze er weer op, zet ik mijn gps uit, dan zijn ze weer verdwenen. Ik wordt er gek van!!!!

Geplaatst

Met bluetooth zet je een verbinding op tussen je gps en je smartphone. Je haalt de caches dan dus binnen op je gps via je bluetooth verbinding met de smartphone, die ze zelf weer binnenhaalt via de wifi of dataverbinding (3G/4G) van de telefoon.

Dus de verbindingen zien er dan dus zo uit: Oregon 700 => smartphone (app Garmin Connect) => Geocaching.com

Hier een filmpje:

Geplaatst
21 minuten geleden zei Peetee:

Met bluetooth zet je een verbinding op tussen je gps en je smartphone. Je haalt de caches dan dus binnen op je gps via je bluetooth verbinding met de smartphone, die ze zelf weer binnenhaalt via de wifi of dataverbinding (3G/4G) van de telefoon.

Dus de verbindingen zien er dan dus zo uit: Oregon 700 => smartphone (app Garmin Connect) => Geocaching.com

Hier een filmpje:

Ik ga dat eens proberen, maar wat bedoel je met listing openen???? Gewoon 1 cache openen?

Fijn dat je me wilt helpen??

Geplaatst
10 minuten geleden zei kaatjeblom:

Ik ga dat eens proberen, maar wat bedoel je met listing openen???? Gewoon 1 cache openen?

Ja, precies dat.

Geplaatst (bewerkt)
10 uur geleden zei Peetee:

....Verder meen ik (kan het zo gauw niet in de handleiding terugvinden) ook te weten dat de volledige cachebeschrijvingen pas naar je gps geladen worden als je de listing opent....

Voor de 750 geldt dit in ieder geval wel, zie Youtube filmpje van de 750t ( zie vanaf 1:05 ).

Edit: Ik heb geen 700/750 dus kan dit verder ook niet testen/controleren. Maar als ik dit filmpje zo bekijk, dan zijn de caches wel allemaal zichtbaar op de kaart ( als je via wifi/mobiel verbinding hebt ), maar worden ze pas geladen als je ze stuk voor stuk 'opent'

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst
2 minuten geleden zei Linkalovers:

Voor de 750 geldt dit in ieder geval wel, zie Youtube filmpje van de 750t ( zie vanaf 1:05 )

Bedoel je dan stuk voor stuk?Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Of gewoon 1 x een cache aanklikken en dan is het goed??

Geplaatst (bewerkt)

Toch werkt het wel zo. Dat je ze op deze manier binnenhaalt heeft als voordeel dat je in eerste instantie op het dataverkeer bespaart door enkel de lijst met caches binnen te halen, en dat je de specifieke cacheinformatie pas ophaalt als je een cache ook daadwerkelijk gaat zoeken.

Het mooie van dit systeem is verder dat je altijd de laatst bekende informatie van .com ophaalt. Voorwaarde is dus wel dat je een verbinding (wifi/3G/4G) verbinding hebt om de data op te kunnen halen. In het veld heb je daarvoor dus een databundel nodig om de verbinding met .com op te kunnen zetten. Maar je kunt dat natuurlijk ook vooraf alvast doen via de wifi van de camping als je vooraf de caches bepaalt die je wilt gaan zoeken.

Maar het mag duidelijk zijn dat gebruik van de databundel je de meeste flexibiliteit geeft, omdat je (waar je ook bent!) de meest actuele gegevens op kunt halen. Voorwaarde is natuurlijk dat je die dataverbinding ook kunt maken; en dat is door verschil in dekkingsgraad niet overal het geval.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Heb je Garmin Connect wel op je telefoon als app staan, zodat je zo met dit programma verbinding kunt maken?
Je kunt zowel via wifi als bluetooth volgens mij caches binnenhalen. Als het goed is krijg je beknopte informatie mee en ook geen waypoints.
Wil je meer informatie van een cache binnenhalen, dan moet je inderdaad een cache ahw 'openen', dan haalt hij de resterende gegevens op.
Waypoints moet je volgens mij handmatig invoeren, die worden nooit meegenomen.
Het is dus handig voor traditionals (heb je toch vaak geen beschrijving nodig) en opgeloste mysteries.
Hier blijven de caches gewoon op de gps staan, ze verdwijnen dus niet als ik mijn oregon uitzet.
De oregon 700 / 750 is geen apparaat dat je zomaar door hebt. Ik tenminste niet, het kost echt wat tijd om het onder de knie te krijgen. Ik heb hem ruim een jaar en red me er op zich prima mee, maar weet dat ik er nog meer mee kan, dus ben nu met het boek GPS-wijzer bezig. Daar staan aparte hoofdstukken in over deze oregon.

Geplaatst
16 minuten geleden zei Lighthouse777:

Heb je Garmin Connect wel op je telefoon als app staan, zodat je zo met dit programma verbinding kunt maken?
Je kunt zowel via wifi als bluetooth volgens mij caches binnenhalen. Als het goed is krijg je beknopte informatie mee en ook geen waypoints.
Wil je meer informatie van een cache binnenhalen, dan moet je inderdaad een cache ahw 'openen', dan haalt hij de resterende gegevens op.
Waypoints moet je volgens mij handmatig invoeren, die worden nooit meegenomen.
Het is dus handig voor traditionals (heb je toch vaak geen beschrijving nodig) en opgeloste mysteries.
Hier blijven de caches gewoon op de gps staan, ze verdwijnen dus niet als ik mijn oregon uitzet.
De oregon 700 / 750 is geen apparaat dat je zomaar door hebt. Ik tenminste niet, het kost echt wat tijd om het onder de knie te krijgen. Ik heb hem ruim een jaar en red me er op zich prima mee, maar weet dat ik er nog meer mee kan, dus ben nu met het boek GPS-wijzer bezig. Daar staan aparte hoofdstukken in over deze oregon.

Ik heb Garmin connect er opgezet, maar krijg even verbinding en dan verbreekt het weer. Kan zo dus geen caches binnen halen. Maar met via mijn telefoon lukt het wel, maar als ik ze dan binnen heb, verdwijnen ze in eens weer?! Ook als ik er 1 aan klik, kan het zomaar zijn dat ze ineens verdwijnen. Ik heb dan steeds connectie met WiFi. Ik wordt er moedeloos van. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets schijnt te helpen. Ik ben redelijk handig met de GPS, maar dit werkt gewoon niet! Thuis lukte het me overigens wel, daar heb ik het al meerdere keren zo gedaan. Geen idee wat er nu niet goed gaat. Baal echt enorm!!! Geen idee hoe ik het opgelost krijg...

En dag de connectie met Garmin connect niet werkt, snap ik ook niet. Ik krijg netjes de codes en zie ook op mijn telefoon en gps dat ze verbonden zijn, maar ineens verdwijnt de verbinden weer...

Geplaatst

Tja, dan ga je toch weer denken aan oplossingen in de categorie "drastische maatregelen", zoals het uitvoeren van een harde reset. Al was het maar om een storing in de gps uit te sluiten. Nadeel is natuurlijk dat je je gps-instellingen opnieuw moet instellen.

Om de Oregon 700 te resetten:
1. Druk op de gebruikersknop (knop onder de aan/uitknop) en hou deze ingedrukt.
2. Druk nu op de aan/uitknop erboven, zorg ervoor dat beide toetsen ingedrukt blijven.
3. Wanneer de GPS opstart, dan kun je de aan/uitknop loslaten, de gebruikersknop nog niet.
4. Wanneer de melding "Wis alle gebruiksgegevens?" komt, dan kun je ook de gebruikersknop loslaten.
5. Druk op "Wis" (soms een paar keer) en het toestel zal herstarten. Je krijgt dan de vraag om de taal in te stellen.
Alle instellingen zijn nu gewist, echter niet de waypoints, routes, tracks, en geocaches.

Geplaatst

En kun je de oregon wel synchroniseren met je telefoon en de app garmin connect? Want anders is er nog een speciale app om dit goed in te stellen, maar mijn mobiel ligt even ergens anders, dus weet even zo niet hoe die heet. Ik had nl ook eerst enorm veel problemen.
Draai je trouwens met 3.7 of 4 software. Want de 4 gaf en geeft bij veel mensen problemen en bij mijn eerste oregon 700 dus ook. Ik heb nu een ander exemplaar en deze gaat goed met software 4? Heb je chirp aan of uit? Want ik kreeg het advies om hem uit te zetten.
En wat ik een keer had, per ongeluk schijnbaar een filter aangezet op de oregon en toen kon ik steeds de opgeloste mysteries niet zien, terwijl ik dezelfde file naar de nuvi had gestuurd en ze daar wel op stonden. Ik bleek dus per ongeluk een filter te hebben aangezet.
Heb je de oregon bij Waypoint vandaan, dan zou ik de helpdesk bellen. Die weten ook op afstand je te helpen en ik heb daar wel eens gebruik van gemaakt, achteraf voor iets simpels, maar toch.
De 700 moet je echt leren kennen, zet hem anders voor nu op de klassieke modus en probeer dan thuis te kijken of je het in de 'nieuwe stand' weer aan de praat krijgt. Ik probeer maar mee te denken hoor, want ik weet hoe ik er in het begin (en nog wel eens) mee aan het klungelen ben geweest.

Geplaatst (bewerkt)

Het werkt weer!!!!!!! Ik heb inmiddels mijn eerste cache gevonden in Portugal.

Ik heb de gps een harde reset gegeven. En daarna alles weer opnieuw ingesteld.

Uiteindelijk via Garmin Connect toch caches op mijn Gps weten te zetten. En ze blijven netjes staan.

Allen super bedankt voor het meedenken!! Jullie hebben een medecacher enorm geholpen en blij gemaakt??

En ik heb weer een hoop bijgeleerd!

bewerkt door kaatjeblom
  • Leuk 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...