Spring naar bijdragen

Vinden jullie ook dat de kwaliteit van geocaches achteruit gaat?


Twentse Mug

Aanbevolen berichten

Over smaak kun je uiteraard enorm twisten. Zelf vind ik multi's het leukst. Vooral wat langere (5-15 km) en wat lastigere.

Multi-caches hebben echter min of meer afgedaan. Het lijkt gaat tegenwoordig vooral om traditionals te gaan. Ik geef de opkomst van de smartphone daarvan (een deel van) de schuld. Geocachen met een app is enorm handig. Tenminste als je voor traditionals gaat. Je zoekt snel een cache in de buurt op. Loopt er zo naar toe met je phone in de hand en kan de cache ook nog simpel loggen. Een multi zoeken met een app is toch een stuk minder handig. Ook het puntjesjagen werkt het zoeken van traditionals in de hand.

Mijn inziens is het plaatsen van een multi tegenwoordig bijna verspilling van tijd. Er is nog maar een beperkte groep cachers die voor multi's gaat. De multi's die ik (samen met anderen) heb neergelegd, worden bijna niet gelopen. Met een keer of 10 per jaar heb je het wel gehad. Dan ga je je wel afvragen of het zin heeft zoveel tijd in het onderhoud van de caches te stoppen.

 

bewerkt door Delbar Halpipe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Natuurlijk maak je een cache om gevonden te worden. Maar waarom moeten deze caches minimaal zoveel keren per jaar gevonden worden? Is daar een regel of een wet voor?

Het voordeel van een multi of een fatsoenlijke cache die niet vaak gevonden wordt heeft weinig onderhoud nodig. Zo kan deze jaren blijven liggen. Als er dan een log komt heb je toch plezier van wat je gemaakt hebt.

Zelf heb ik ook een aantal caches gemaakt en die staan niet op GC maar als deze dan eindelijk een keer gelogd wordt dan heb ik al eer van mijn werk die ik er ingestoken heb.

Je kunt ook een trail van een multi maken maar dan heb je veel onderhoud en een hoop administratie en dat ben je ook snel beu. Wat denk je van al die standaard logs zoals TFTC, log volgt en ja bij elke "zogenaamde cache"?

Hou gewoon vol met het plaatsen en zelf lopen van multies. Op deze manier hou je het cache gevoel hoog en je hebt veel meer plezier van hetgeen je gemaakt hebt en wat cachen werkelijk inhoud :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat die multi's zo weinig gelopen worden, herken ik niet bij mijn multi's. Deze krijgen gemiddeld zo'n 50 logs per jaar. Ik had verwacht dat de multi's zodra ze langer dan 5 jaar liggen, weinig meer gelopen zouden worden omdat de actieve geocachers in de buurt ze dan wel gevonden hebben of niet leuk genoeg vinden. Dat blijkt niet zo te zijn.

Ik heb net even op gc-tools het aantal logs over de tijd bekeken en dan zie je toch een vrij rechte lijn met constant aantal logs per jaar. Kortom, er zit nog steeds muziek in de multi's.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...