Spring naar bijdragen

Zoeken met 2 jongens van 12 en 10


Bocram75

Aanbevolen berichten

Ik ben totaal nieuw. Woon regio Zeist. Vraag me af of er mensen zijn die ons beetje wegwijs kunnen maken. Ik hoop dat mijn jongens het zelf ook leuk vinden. De oudste vond pokemon go ook leuk dus waarom dan geocaching niet..... Ik zoek iig iets om met hen samen regelmatig eens even op zoek te gaan. Iemand tips? ik heb alleen mobiel voor het GPS. En eigenlijk had ik zondag a.s. 8 juli eind ochtend al es willen zoeken met ze maar weet nu even niet waar te starten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nou welkom dan op dit forum, en bij dit spel.

Ook wij zijn ooit zo begonnen ... in Zeist, en dat was met de multi De Breul.

Ik neem aan dat je al een account hebt aangemaakt, dan moet deze wel te vinden zijn.

Tuurlijk kan je starten met een traditional (groen doosje), maar dit mist wat uitdaging (vinden wij dan), De Breul is (was) en onbekende plek, en brengt je bij een mooi einde d.m.v. meerdere punten met vragen te beantwoorden.

Wij printen de listing / beschrijving nog steeds even uit, dat is makkelijker dan vanaf een scherm, ik heb géén mobiel voor gps daar kan ik je niet mee helpen.

Succes en we lezen hier én daar wel hoe het gaat!

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

let op!!!!!!!
geocachen op zich is niet leuk voor kinderen, je kan het wel leuk voor kinderen maken, maar dat kan een gewone boswandeling ook zijn
als je het spel geocachen speelt in de geest van geocachen is het een spel in tegenstelling van pokemon waar mooie en waardevolle eigendommen van andere mensen zijn  waar ze soms veel geld en veel moeite in hebben gestoken, en die mensen zitten niet te wachten op twee jongens die vol van spanning richting de cache rennen en al schreeuwend bekent maken dat ze hem hebben gevonden! waarbij dan de kans dat de cache door jullie gejat word omdat een of andere sneuaard jou jongens hebben gezien en gehoord
als je het spel wil spelen zoals Pokémon kijk dan naar de size van wat een cache genoemd word, raap dan alleen de micro cache's, daarvan is het niet erg dat ze gejat worden
jou jongens vinden en microcache ook wel spannend om te vinden als je ze er maar goed genoeg op voorbereid  
dat het na een paar weken begint te vervelen is niet erg, dan kan je altijd weer gaan pokemonen, daar kan je leuke beestjes vangen en kunnen geen eigendommen van anderen door jullie schuld verdwijnen

Barny
 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zit ook wat in wat je zegt. Ik snap het idee van Geocaching zeer zeker maar de jongens moeten inderdaad wel weten hoe en wat. Mijn jongens wonen niet bij mij maar ik heel erg op zoek naar dingen wat ze met mij kunnen doen en vooral de interesse heeft van mijn oudste (niet snel tevreden met dingen maar vanwege die Pokemon.....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan nog een paar kleine aanvullingen van mijn kant, en ja dat is persoonlijk:

Geocachen is een middel - geen doel.

Misschien lees ik het verkeerd, maar om de interesse van je zoon te wekken zie je dit als mogelijke oplossing, ik sluit het niet uit, maar denk dat het (zo) niet werkt.

Praktisch omdat je maar "toestel" hebt, met z'n drieën, theoretisch omdat hij in een overigens leuke tussen leeftijd zit, met de middelbare school waarschijnlijk voor de deur dan komen hele andere interesses, ook de ontwikkeling van wat hij leuk vind zal snel veranderen, het "aangedragen" idee van GC klinkt dan ineens als opgedrongen.

Ik hoop dat je het vat, succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎7‎/‎5‎/‎2018 om 7:32 PM zei barny:

let op!!!!!!!

als je het spel wil spelen zoals Pokémon kijk dan naar de size van wat een cache genoemd word, raap dan alleen de micro cache's, daarvan is het niet erg dat ze gejat worden


Barny
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

altijd fijn dat er voor mij geantwoord word, jammer genoeg zijn dat niet de antwoorden die ik zou geven
er zijn namelijk meerdere redenen dat het helemaal niet erg is dat die wegwerpkokers worden gejat
de mooiste reden is dat op het moment een niet geocacher die koker meeneemt, het een weldenkend iemand is die rotzooi uit de natuur haalt, dat alleen al is lovenswaardig, kokers die door dieren worden aangevreten kan je beschouwen als dierenmishandeling 
dan is er nog dat kokers niets kosten hoef je als kokergooier helemaal niet na te denken waar en hoeveel je die kokers je neersmijt, dus die kunnen worden neergegooid op plekken waar geen enkele geocacher wil komen, op elke niet geocache waardige plek, zodoende kan je niet nadenkende mensen allemaal onzinnige plekken laten platlopen, doormiddel van een waardeloze hint de omgeving kan laten slopen (als zo een koker word gejat is dat een winst voor het spel en winst voor de omgeving waar die koker heeft gelegen)
en natuurlijk kán een koker voor elk persoon die wél weet wat geocachen inhoud, nooit een geocache zijn, daarom is welbeschouwd elke weggeworpen koker die in de ligt natuur milieu vervuiling, en hebben die kokerkneuzen niets met de natuur en hebben dus ook niets met het spelletje geocachen, laten hun plastiek afval na afloop gewoon liggen, en/of halen hun schouders op als de natuur door hun schuld gewoon gesloopt/verontrust is
een echte geocacher plaatst een geocache, en dat kost geld dus denkt hij er beter na wat hij en hoe hij de mensen iets laat bezoeken, is zuiniger op zijn spullen en zal dan ook na afloop zijn troep ophalen, 
als je een geocacher ben dan plaats en bezoek je geocache's, maar dan moet je wel wat moeite willen doen om zelf te onderzoeken wat een geocache is, en niet slaafs een 1 of andere Amerikaanse webwinkel verafgoden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...