Spring naar bijdragen

Zoiets als TomTom maar dan in ...


zwerver

Aanbevolen berichten

Voor een op handen zijnde vakantie in Nieuw Zeeland ben ik op zoek naar een tegenpool (bijna letterlijk) van TomTom. Weet iemand wat de Nieuw Zeelanders gebruiken op hun PPC's om de weg te vinden? Weet iemand ook toevallig of er van Nieuw Zeeland digitale kaarten voor OZI CE beschikbaar zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bedankt voor de tip! Mijn zoeken is nog niet overdreven succesvol gebleken, maar met een beetje geluk vind ik voldoende aanwijzingen om OziCE te gaan gebruiken. Inmiddels heb ik ook wat suggesties voor een alternatief voor TomTom, maar die moet ik nog nazoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zwerver,

 

ik denk dat gaan voor ozi CE een goede keuze is, heb je bij tomtom nagevraagd wat zij kunnen? vaak zijn er meerdere versies van dat soort stukje software in de wereld!

 

gimli :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ozi CE gaat in ieder geval mee; de verzameling bruikbare bitmaps groeit, maar ik heb nog voldoende ruimte over op mijn 256Mb kaarjte. In PCM stond recentelijk een artikel over diverse routenavigatiesystemen, maar in een kort onderzoek bleef ik steken bij Australie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel van belang welke versie je van TOMTOM gebruikt en welke soort GPS je hebt. IK gebruik namelijk TOMTOM 3.0 en een bluetooth GPS en daarmee kan je dus NIET meer OziCe gebruiken. ( Of wat voor programma dan ook). De compoorten 5 en 8 worden nml exclussief geclaimd door TOMTOM en alleen na deinstallatie van de GPS-driver was OziCE weer bruikbaar (maar TOMTOM dus weer niet) Vraag van mij naar de klantenservice van TOMTOM leverde als antwoord op dat dit inderdaad zo is. Geen enkele reactie dat dit opgelost gaat worden. Klaar ben je er mee. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het een prachtig stukje software is. In het verleden is al heel wat gebabbeld over de mogelijkheden om een RS232 poort op te splitsen naar diverse parallel lopende applicaties.

Ik meen me te herinneren dat er hardware plus software te koop is (was?) in het maritieme circuit van vele honderden euro's.

Maar ik zit met een grote vraag: op het plaatje van vermelde link zie ik pijlen staan: 1 richting uit van GPS naar diverse apparaten.

schema.gif

Maar met NMEA over RS232 kunnen applicaties ook data naar de GPS zenden. Hoe is dat geregeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, was mijn 1e reactie. Een oplossing voor mijn probleem want ik vond het echt te gek voor woorden dat door de aanschaf van TomTom 3.0 ( driver 3.02) en een bluetooth GPS ik geen andere programma's kon gebruiken. ( Zoals OziexplorerCE).

Programma gedownload en geinstalleerd. Wat gerommeld met diverse poorten, maar mooi geen verbinding. Sterker, TOMTOM wil nu ook niet meer praten met mijn GPS, alleen na deinstallatie van GPSGATE. Doe ik iets verkeerd, gebruik ik de verkeerde instellingen of wat dan ook .........?

Wie kan/wil mij helpen en heeft dezelfde configuratie als ik en het zaakje werkend. :thumbup:

IPAq 1944/TOMTOM 3.0 + Bluetooth GPS ( Laatste versie software 3.02)

 

Hierbij de reactie van de maker van GPSGATE:

"Hi!

 

Thanks for your interest in GpsGate!

 

This is probably because TomTom Navigator locks the GPS when installed. I think TomTom has some kind of workaround by making changes in the registry. Or you can uninstall the TomTom software. For more details please contact the TomTom support.

 

Regards,

Johan"

 

en de reactie van TOMTOM-support:

 

"Inderdaad is het zo dat als die versie geinstalleerd is er geen ander programma dat de GPS gebruikt kan

 

worden. Helaas is er ook geen oplossing beschikbaar daar de GPS driver versies die dit niet hebben geen

 

Bluetooth ondersteunen.

 

Wij hopen uw vraag voldoende beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groeten,

 

The TomTom Customer Support Team"

 

en wie zit er dus middenin en met de gebakken peren, juist de klant !

 

Wie het weet mag het zeggen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lekker verhaaltje dus, gewoon weer op een oudere versie blijven anders kan je niet eens fatsoenlijk andere gps software gebruiken...

balen zeg! B)

 

gimli --die net bedacht dat het wel een leuke addon zou zijn zo'n pda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug naar de vraag:

 

Ik heb hier wat links voor kaarten van Nieuw Zeeland

 

Columbus

 

Deze heeft een aantal keren geprobeert mij de kaarten te sturen, maar zijn in de post zoek geraakt.

Uiteindelijk heeft hij ze op een site gezet zodat ik ze daar kon ophalen.

Ik heb ze zelf omgezet naar Ozi CE.

 

 

Deze heeft voor mij niets opgeleverd maar misschien kom jij verder

Verwijzing naar LINZ

 

idem:

LINZ

 

De kaarten die je in Mapsource kunt gebruiken. Zelf heb ik geen GPS waar kaarten inkunnen maar jij misschien wel. Let op GEEn route info beschikbaar

Mapsource

 

Toen ik op zoek was naar TomTom voor Nieuw Zeeland bleken er wel routeplenners te zijn maar zo duur dat ik dat verder snel heb laten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie het weet mag het zeggen !

Eigenlijk ligt het probleem bij de iPaq.

Andere PPC's hebben er zo goed als geen last van.

Ik weet dat TomTom inmiddels wel versie 3.03 heeft uitgebracht voor zowel TomTom Navigator als voor de TomTom GPSdriver. Er staat op de site ook weer iets over die iPaq.

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;) Het toppunt van Oranjegekte: juigen als het stoplicht op oranje springt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...