Diederikus Geplaatst 18 september 2017 Auteur Geplaatst 18 september 2017 Dit draadje volgend vraag ik mij af waarom Diederikus zijn mooie creaties hier laat zien. Van meet af aan heeft het mij verbaasd dat er zo weinig wordt gesproken over het maken van caches op een forum zoals dit. Ik heb vaak genoeg geprobeerd een discussie over dit onderwerp te starten. Normaal heb je het probleem dat je een beetje cryptisch moet zijn. Je wilt niet spreken over zaken die je ooit nog eens van plan bent zelf te gaan maken. En je kunt niet spreken over de dingen die je in het veld bent tegengekomen, want dat zou spoileren zijn. Over de waypoints van een eigen cache die gearchiveerd is kun je echter vrijuit praten. Maar ook in dit draadje is het weer lauw loene. Geen idee waarom. Het lijkt wel of niemand het leuk vind om een cache te ontwerpen. Als een interessante gedachtenwisseling daarover dan niet mogelijk blijkt, dan heb ik daar op zich ook nog wel vrede mee. Ik ben dan alleen wel razend nieuwsgierig naar het waarom. Want je gaat ons toch niet vertellen dat je derde cache er niet gaat komen, he? Antarctica Ik overweeg een voortuincache.
regenboog2 Geplaatst 18 september 2017 Geplaatst 18 september 2017 Hallo Diederikus Op wat voor soort reacties zit je dan te wachten binnen dit draadje? Ik ben geen cachelegger en ik denk ik niet dat ik dat ooit ga doen. Ik ben niet zo creatief. Ik zit wel te genieten van je mooie foto's van je WP's. Die zou ik tijdens het cachen graag tegenkomen hoor!!
antarctica Geplaatst 18 september 2017 Geplaatst 18 september 2017 Diederikus, gebruik een regenachtige zondagmiddag eens om dit draadje door te lezen; http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=10116&page=1 Op het moment dat ik (onder de naam PN) dit eerste berichtje plaatste, was er al 2 jaar voorbereiding aan vooraf gegaan en lag deze Waardeloze nachtcache al helemaal in het bos. Na een afwachtende start knalde op een gegeven moment het aantal cachers dat op pad wilde, mijn mailbox uit. Helaas heb ik W! na een aantal jaren op moeten geven vanwege gezondheidsproblemen, maar het waren een paar schitterende jaren! Al die flutcaches, oprapers, stippen op de kaart en trailtjes zijn binnen de kortste keren vergeten. Alleen de kanjers blijven voor eeuwig; Batteries not included, 666, Katteogen waterwerk, maar ook jouw hersenspinsels, Died. Kwaliteit blijft je bij, kwantiteit is zo vervaagd. Maar om op je vraag terug te komen waarom je draadje zo weinig reactie oproept; wie geniet van een enkele mooie cache op een zaterdagmiddag, inclusief koffie en een culinaire afsluiting? We worden als rariteit gezien; je moet grids volmaken, trails afrennen, puntjes scoren. Ik meende mijn vraag serieus: maak weer iets moois (niet in je voortuin, hoewel ik je vrouw graag eens wil ontmoeten). Soms duurt het een paar jaar, maar ooit .......... Antarctica
Odlaniger Geplaatst 18 september 2017 Geplaatst 18 september 2017 Diederikus, volgens mij krijg je wel authentieke reacties. Verwacht geen reacties van de puntjesverzamelaars. Zij zijn niet geïnteresseerd in mooie creaties. Dat is voor hen tijdversilling.
Helmine Geplaatst 18 september 2017 Geplaatst 18 september 2017 Wat ik als een probleem /uitdaging ervaar is de populariteit van het spelletje ook extra regels bij natuurbeheerders heeft veroorzaakt. Zo mag je bij sbb officiel niets met een schroef of spijker bevestigen. Ik heb nog geen hufterproof alternatief gevonden.
Team Aragorn Geplaatst 19 september 2017 Geplaatst 19 september 2017 Een zelfgelegde cache waar ik nog steeds goede herinneringen aan heb is Het Eerste Vindergevoel. Gelegd in 2006, en je moet de cache dan ook zien in in het licht van die tijd. Er waren toen verschillende plaatsers die bij het leggen van hun caches, zeg maar, nogal onnauwkeurig waren. Omdat wij toen redelijk fanatiek op zoek gingen naar nieuw gelegde caches, kwamen wij zulke onnauwkeurigheidjes in de praktijk tegen. Dat gaf inspiratie! Qua WPs stelde het in het veld helemaal niets voor. Een aluminium plaatje met een variabele wanneer je de juiste plaats gevonden had. Dat was de uitdaging, want in elk WP zat een fout. Eén fout, te kiezen uit een lijstje dat in de cachebeschrijving stond. Alle foutjes op de lijst waren we ooit zelf in het veld tegengekomen. Veel cachers konden deze cache wel waarderen, hoewel er ook mopperaars waren (vaak degenen die de fout in de minuten niet goed ingeschat hadden, en dus ca. 2 km extra hadden gelopen ...). Zelfs jaren na archivering heb ik nog reacties gekregen van cachers die het zo'n aparte cache vonden. Zoals bij al mijn caches zit er een educatief tintje aan. Je hoopt natuurlijk dat (aspirant-)leggers zich door zo'n foutencircus beter realiseren wat er allemaal mis kan lopen in een cachebeschrijving, en hun nieuwe caches op z'n minst laten proeflopen. Toch heb ik ook wel geknutseld voor deze cache. De cachedoos zat verborgen in een uitgehold stuk berkenhout. Dat was TB Loggum. De omgekeerde wereld: de cache in een TB in plaats van andersom. Door mijn geringe talent op houtbewerkingsgebied moest de cachedoos kleiner uitvallen dan gepland . Wat betreft caches leggen: zou ik nog steeds een keer graag doen, maar mijn probleem is dat Nederland zo vol ligt. Een route van minimaal 5 km door een mooi natuurgebied is gewoon niet meer te leggen.
Diederikus Geplaatst 19 september 2017 Auteur Geplaatst 19 september 2017 (bewerkt) Hallo Diederikus Op wat voor soort reacties zit je dan te wachten binnen dit draadje? Ik ben geen cachelegger en ik denk ik niet dat ik dat ooit ga doen. Ik ben niet zo creatief. Ik zit wel te genieten van je mooie foto's van je WP's. Die zou ik tijdens het cachen graag tegenkomen hoor!! Voor mijn waypoints maak ik graag gebruik van wat ik een iconische handeling noem. De bezoeker voert een handeling uit, en een onverwachte reactie is het gevolg. De zogeheten twist. In de voorgaande posts: je ziet een zandloper, en de voor de hand liggende iconische handeling is het omdraaien van de zandloper. De twist is dat er dan onverwachts een aanwijzing uit het zand tevoorschijn komt. Een ander voorbeeld: je ziet een neus en een vinger. De voor de handliggende iconische handeling is de vinger in een neusgat te steken. De twist is dat er onverwachts een aanwijzing uit het andere neusgat komt. Deze manier van omgaan met waypoints is in de loop der tijd zo gegroeid. Het staat of valt met het onverwachte, vandaar mijn eis aan mijzelf dat ik het waypoint nog niet eerder tegengekomen mag zijn. Nadeel van deze manier van werken is, dat je natuurlijk gauw blasé wordt als je dingen in het veld tegenkomt die je al eens eerder tegengekomen bent. De eerste vijf pijpen met gaten waar je water in moest gieten waren erg leuk. Maar op een gegeven moment begint het toch wat gewoontjes te worden. Mijn manier van waypoints maken is natuurlijk slechts één van de zeer vele mogelijkheden, en als niet-legger kun je natuurlijk heel goed meefilosoferen over wat jij nou een ontzettend leuk type waypoint vindt. Dat kan mij (of anderen) weer op ideeën brengen. 19 september 2017 bewerkt door Diederikus
Diederikus Geplaatst 19 september 2017 Auteur Geplaatst 19 september 2017 Diederikus, gebruik een regenachtige zondagmiddag eens om dit draadje door te lezen; http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=10116&page=1 Op het moment dat ik (onder de naam PN) dit eerste berichtje plaatste, was er al 2 jaar voorbereiding aan vooraf gegaan en lag deze Waardeloze nachtcache al helemaal in het bos. Na een afwachtende start knalde op een gegeven moment het aantal cachers dat op pad wilde, mijn mailbox uit. Helaas heb ik W! na een aantal jaren op moeten geven vanwege gezondheidsproblemen, maar het waren een paar schitterende jaren! Hoewel het niet regent en geen zondagmiddag is ben ik inmiddels bij pagina 31. Nog 47 te gaan. Een Waardeloos draadje, zoveel is al wel duidelijk. Je bent nog steeds diezelfde pestkop. Het laatste woord is hierover nog niet gezegd.
anharu Geplaatst 20 september 2017 Geplaatst 20 september 2017 (bewerkt) Diederikus, Wij zoeken ook de pareltjes uit de berg en maken er een weekend van als het wat verder weg is Ik heb beide creaties van je gedaan en ervan genoten en zoals Antartica opmerkt zullen de mooiste in de herinnering blijven,waardoor deze regelmatig weer in de verhalen tevoorschijn komen. Helaas worden mooie creaties steeds minder aantrekkelijk om te maken door toedoen van (een klein gedeelte ) van onze hobbygenoten. Maar als je weer de inspiratie en de mogelijkheden hebt komen we zeker weer die kant op. 20 september 2017 bewerkt door anharu 2
Odlaniger Geplaatst 20 september 2017 Geplaatst 20 september 2017 Diederikus, je mag niet verwachten dat iedereen dezelfde kwaliteiten bezit om caches te maken zoals jij doet. Ik weet dat jij dat wel wenst. Maar als iedere co zou proberen om 10% van jouw niveau te bereiken, dan zouden we verlost zijn van alle troep.
Diederikus Geplaatst 20 september 2017 Auteur Geplaatst 20 september 2017 Inmiddels aanbeland bij pagina 56. Barny op zijn poëtischst en de moderators op hun betuttelendst. Het is duidelijk dat ik iets gemist heb.
Odlaniger Geplaatst 20 september 2017 Geplaatst 20 september 2017 Ook ik heb iets gemist. Pagina 56 waarvan?
Diederikus Geplaatst 20 september 2017 Auteur Geplaatst 20 september 2017 Ook ik heb iets gemist. Pagina 56 waarvan? Hiervan
Diederikus Geplaatst 22 september 2017 Auteur Geplaatst 22 september 2017 (bewerkt) Juffrouw Ooievaar is ontroostbaar, want zij heeft iets verloren onderweg. (ik geloof dat ik iets hoor in de buurt) Een meter of 20 verderop tref je dit aan: Als je aan de trekker trekt, verschijnt een melkfles Zodra de baby de melkfles leeg heeft, verschijnt een aanwijzing in de melkfles. 22 september 2017 bewerkt door Diederikus
Aanbevolen berichten