Spring naar bijdragen

Problemen Met Oregon 450 Tracks


banmar

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd heb ik problemen met de tracks in mijn GPS Oregon 450.
Hij registreert keuring de track en afstand die ik heb gelopen. Dan zet ik hem uit. Als ik hem daarna weer aanzet op een andere plaats, bv bij een nieuwe wandeling in een ander gebied. Trekt hij een rechte lijn naar mijn laatste punt.
Voorbeeld: Gelopen in mijn woonomgeving Oostzaan, 17 km als totaal gewandeld. Op vakantie naar Duitsland, zet hem aan en dan is de afstand 360 km. Uiteraard staat mijn GPS niet aan tijdens de reis.
Heb van alles geprobeerd, laatste updates, fabrieksinstellingen etc. Iemand een idee waar het probleem zit?
Bedankt alvast voor de reakties.
Banmar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, volgens mij is dat bij een track ook het gewone gedrag.

Die loopt door totdat het maximaal aantal meetpunten is bereikt

(zie http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=628)

of handmatig is opgeslagen cq gearchiveerd.

 

Je kunt de afgelegde afstand wel meten via de Tripafstand.

Zelf zet ik die bij een nieuwe cachedag meestal op 0km via Stel in - Reset tripgegevens

Zet je de GPS uit, dan stopt de tripmeting.

Zet je de gps in jouw voorbeeld in Duitsland weer aan, telt hij gewoon verder zonder de tusenliggende kilometers.

 

Idem zie ik op mijn Dakota 20 bij de gegevensvelden (voor het kompas) opties voor Tijd bewogen en Tijd totaal.

Bij het totaal worden dus ook alle minuten geteld dat je ergens bij een cache staat, op een bankje uitrust, etc.

bewerkt door Birdie.NL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook mijn 64s doet dit, maar het lijkt mij normaal.

Ik zet m'n track nooit uit, dus waar m'n gps is, daar zet 'ie een lijntje. Als ik op punt A m'n gps uitzet en deze weer op punt B aanzet, dan wordt m'n gps wakker terwijl 'ie denkt dat hij nog op punt A is en komt hij er pas na +/- 30 seconden achter dat 'ie tig kilometer verderop is. Al die tijd wordt natuurlijk ook de track bijgehouden en die springt dan ook van A naar B.

 

Misschien werkt dit ( zelf niet geprobeerd ): zet de track uit voordat je de gps uitzet en zet track pas weer aan als de gps 'online' is op punt B.

 

Ps. in BaseCamp kan je ook tracks bewerken: o.a. inkorten, stukken selecteren ( en uitlezen hoeveel km & tijd ), stukken save'n, ....

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich ook niet zo vreemd. Volgens mij doet elke gps dat zo. In principe is er maar 1 huidige track. Daarbij, hoe moet de gps weten dat je een nieuwe track wil starten terwijl de oude nog niet is opgeslagen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel allemaal voor de reakties. Het blijkt dus kennelijk "normaal" te zijn. Echter wat ik niet snap is, dat dit voordat ik de updates op mijn GPS heb gezet, niet gebeurde. Hij staat op automatisch archiveren. En daarbij, mijn vriendin heeft exact dezelfde GPS en daar gebeurt het ook niet. Heb haar GPS en de mijne naast elkaar gelegd en alle instellingen vergeleken en die zijn hetzelfde....Maar ja....denk dat er niets anders op zit dat dit fenomeen te accepteren. Nogmaals dank iedereen voor de reakties en suggesties, heb er toch weer wat van geleerd.

Veel cache plezier/succes! Banmar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...