Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo

Ik heb een eTrex en heb altijd caches overgezet met explorer maar sinds ik windows 11 heb lukt dat niet meer.

Ook met firefox lukt het niet. Nu lees ik dat je In Firefox echter een gesigneerde Garmin Communicator plug-in downloaden, maar waar vind ik die ?

Wie heeft er een oplossing ?

Geplaatst

Bereid je er maar op voor dat de Communicator straks helemaal niet meer te gebruiken is. (Helemaal niet als Windows 11 officieel wordt. :kissie: ) Garmin wil zijn plug-in niet aanpassen aan de nieuwe standaarden, omdat ze denken dat je aan Garmin Express voldoende hebt om backups te kunnen maken en terug te zetten. Dat de communicator ook voor geocaching wordt gebruikt, weten ze blijkbaar niet (of willen ze niet weten, nadat hun eigen geocaching initiatief geflopt is). De oude standaard is onveilig en de ene na de andere browser stopt met de ondersteuning ervan. Dat zal met Firefox op den duur ook wel gebeuren. Wen dus maar aan een alternatief, zoals het gebruik van GPX bestanden.

Geplaatst

Het zou trouwens met Internet Explorer (nog) wel moeten werken, maar vermoedelijk gebruik je in Windows 10/11 Edge...en daarin werkt het niet

Geplaatst

Ik zat met het zelfde probleem. Maar dat kon ik omzeilen door safari voor windows te installeren. Aansluitend de Communicator installeren en voila.

• Top! 1
Geplaatst

Het schijnt dat Safari de plug-in sinds de laatste versie ook blokkeert.

Dus alleen IE en Firefox blijven over.

• 9 months later...
Geplaatst

Misschien komt het als mosterd na de maaltijd, maar sinds kort is het volgende mogelijk: Maak in geocaching.com een lijst van de caches die je naar je toestel wilt overzetten. Als je dan op de pagina met je lijsten op de 3 puntjes helemaal rechts klikt staat daar de optie "Send to Garmin". Je moet dan wel Garmin Express op je computer geinstalleerd hebben en dat programma starten. Werkt voor mij best makkelijk.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...