Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

wie weet een tool / programma voor het omzetten van muzieknoten in coördinaten?

Of heeft misschien een tip hoe je deze gemakkelijk kunt omzetten.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Annerijs56

Geplaatst

Hallo Annerijs56,

Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat er zo'n tooltje is, want volgens mij is er geen enkel verband tussen muzieknoten en coördinaten. Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand in een cachebeschrijving gebruik maakt van muzieknoten om de coördinaten van de eindcache te bepalen.

Persoonlijk zou ik het eerst denken aan het omzetten van noten in letters, en van daaruit verder gaan:

Srm0005.GIF

Geplaatst

Hallo, bedankt voor je reactie.

Ik weet niet of er een programma voor is, maar ik hoorde vanmorgen van iemand dat een geocacher er een programma voor had. Hij wilde niet zeggen welk programma. Dus vandaar mijn vraag.

Kan er ook nog verschil zijn voor welk muziekinstrument?

De hint die er bij staat is: Pak er een gitaar bij.

Groetjes,

Annerijs56

Geplaatst

Ik heb ooit een cache gehad, genaamd "Muziekcache". ik had een notenvoorbeeld op de cachepagina gezet vanwaar cachers de coördinaten moesten afleiden. Als hint had ik gegeven: "Google op Bach en getal". Je komt dan uit bij de getallensymboliek die nogal eens in de muziek voorkomt. Elke noot staat dan voor een cijfer.

Geplaatst

Hallo Annerijs56

Als het met een gitaar moet, gaat het waarschijnlijk om grepen of akkoorden. Kijk eens op Wikipedia, daar is veel informatie te vinden.

Geplaatst

Ik heb ooit een cache gehad, genaamd "Muziekcache". ik had een notenvoorbeeld op de cachepagina gezet vanwaar cachers de coördinaten moesten afleiden. Als hint had ik gegeven: "Google op Bach en getal". Je komt dan uit bij de getallensymboliek die nogal eens in de muziek voorkomt. Elke noot staat dan voor een cijfer.

De dirigent van de plaatselijke harmonie kon er geen kaas van maken. Toen ik na lange tijd doorhad dat het niet sloeg op een bepaald nummer en de cache wilde gaan loggen, was ie gearchiveerd. :wistling:

Geplaatst (bewerkt)

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reactie, maar ik ben er toch nog niet wijzer van geworden.

Ik wilde een plaatje invoegen, maar dat lukt me niet.

Jammer.

Groetjes,

annerijs56

bewerkt door annerijs56
Geplaatst

Bedankt voor de reactie.

Ik probeer het nog een keertje, maar ik had het al op die manier geprobeerd.

Ook sorry voor mijn late reactie, maar ik heb geen tijd meer gehad om te reageren.

Kunnen jullie mij een tip geven?

Groetjes,

Annerijs56

a9llxd.jpg

Geplaatst

Bedankt voor de reactie.

Ik probeer het nog een keertje, maar ik had het al op die manier geprobeerd.

Ook sorry voor mijn late reactie, maar ik heb geen tijd meer gehad om te reageren.

Kunnen jullie mij een tip geven?

Groetjes,

Annerijs56

a9llxd.jpg

Hoi,

Volgens mij is het niet de bedoeling dat je hier hulp krijgt bij het oplossen van een mysterie. Of begrijp ik het verkeerd in je vraagstelling?

• Top! 1
Geplaatst

Klopt. Gezamenlijk via het forum een mystery oplossen is niet de bedoeling. Maar mocht iemand je via PM een tip willen geven, dan is daar natuurlijk niets tegen.

Geplaatst

Hallo,

Ik wilde ook geen oplossing, maar om een tip.

Ik weet namelijk niet waar ik het zoeken moet. En omdat ik gehoord had dat er tools hiervoor waren/zijn, was dat ookj mijn vraag.

Maar toch even goed bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

annerijs56

Geplaatst

Och, misschien komt die tip nog. En zo niet, dan is nog niks verloren en blijft de cache nog even op de plank liggen ... ;)

Geplaatst

Eat is er toch mis aan de tip om het de cacheeigenaar te vragen?

Zal wel een domme opmerking van mij zijn en geheel offtopick #Zucht

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...