Spring naar bijdragen

Geocaching- Einde Verhaal?

Dagwacht

Aanbevolen berichten

Nee Dagwacht, jij sombert inderdaad niet maar veel anderen wel. Of je het wilt of niet, dat bepaalt toch weer de uitstraling van dit draadje. Als bezitter van een ouderwetsch mobieltje gaat de Pokemon Go rage aan mij voorbij. Ja, dat beide spellen veel overeenkomsten hebben is natuurlijk duidelijk. Ook lijkt wel duidelijk dat de commerciele mogelijkheden van Pokemon vele malen groter zijn. Ik heb het niet zo gevolgd, kun je al een zeldzame Pokemon 'bestellen' voor in je pretpark? Handige tooltjes kopen om de beestjes op te sporen of te veroveren? Daar is een PM-lidmaatschap vast peanuts bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij moesten vorige week tijdens een multi een vraag beantwoorden bij een herberg aan de rand van een bos en besloten wat te drinken.

Toen we vertelden dat we aan het geocachen waren begon de eigenaresse spontaan te vertellen over de overlast van Pokemonspelers die gewoon het restaurant binnenlopen om bij de bar Pokemons te vangen.

Ze wilde geocaching bijna op een hoop gooien met Pokemon. Het waypoint is een tijdje geleden wat verplaatst omdat er geocachers in hun tuin aan het zoeken waren.

Respect voor andermans bezittingen en privéterrein heb je wel of niet, natuurlijk.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verleden week 2x met kleinkinderen op geocaching toer, zij natuurlijk de pokémon.... Hun ervaring: geocaching is in het echt spelen. (16 en 14j)

Persoonlijk zegt pokémon mij niet veel, weinig sportief en bijna zuiver virtueel. Geocaching heb je soms echt avontuurlijke momenten, ook moet je niet continue op dat scherm kijken, je geniet veel meer van de streek.

Vergelijk het met een echt tennisspel en zo'n oud computerspelletje. :)

• Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 5 Pokemons gevangen te hebben was voor mij de lol er al weer af. Een beetje dezelfde verveling als bij Munzee, wat ik ook een poosje gedaan heb.

Bij geocaching heb ik dat niet, al kan een trail mij wel gaan vervelen.

Ik zie niet in waarom dit einde geocaching zou kunnen zijn en kan het zelfs toejuichen dat de jeugd zich richt op het Pokemon. Mijn pubers komen nu eindelijk weer eens buiten, het cachen hadden ze allang opgegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pokemon Go is niks voor ons.

Geocaching verveelt ons niet, we doen alleen wat we leuk vinden en hebben tot nu toe 550 gedaan. Voor ons niet snel punten jagen of als eerste iets willen loggen, als we iets niet kunnen vinden is ook prima hoort erbij. Ergens moeite voor doen ook prima, zo is er 1 keer per jaar een wandelevent rond het Oldambtmeer, 23 km wandelen echt een aanrader en super georganiseerd.

Munzee viel ons tegen en zijn er na een paar weken al mee gestopt. Flagstack is wel een blijver dat speel ik alleen daar vind mijn man niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij moesten vorige week tijdens een multi een vraag beantwoorden bij een herberg aan de rand van een bos en besloten wat te drinken.

Toen we vertelden dat we aan het geocachen waren begon de eigenaresse spontaan te vertellen over de overlast van Pokemonspelers die gewoon het restaurant binnenlopen om bij de bar Pokemons te vangen.

Ze wilde geocaching bijna op een hoop gooien met Pokemon. Het waypoint is een tijdje geleden wat verplaatst omdat er geocachers in hun tuin aan het zoeken waren.

Respect voor andermans bezittingen en privéterrein heb je wel of niet, natuurlijk.

Zo jammer dat mensen maar wat roepen zonder dat ze zich in het spelletje verdiept hebben... Als je de Pokemon kunt zien op het schermpje van je telefoon kun je hem vangen, je hoeft echt geen herbergen, politiebureau's of ziekenhuizen binnen te gaan.

Geocachen en Pokemon vangen is perfect te combineren. Voordeel van Pokemon en Ingress, je kunt het in je directe omgeving blijven spelen. Voor een mooie Geocache moet ik steeds verder weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo jammer dat mensen maar wat roepen zonder dat ze zich in het spelletje verdiept hebben... Als je de Pokemon kunt zien op het schermpje van je telefoon kun je hem vangen, je hoeft echt geen herbergen, politiebureau's of ziekenhuizen binnen te gaan.

Dan blijkt toch dat de spelers de mogelijkheden niet kennen? Dat ze niet in een herberg, politiebureau of ziekenhuis hoeven zijn om een Pokémon te vangen?

Feit is dat dat wél gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...