anharu Geplaatst 28 juli 2016 Geplaatst 28 juli 2016 @Barny: heb jij een hersenaandoening die jou niet in staat stelt om anders dan zwart wit te denken Ik denk dat we dan dezelfde hersenaandoening hebben @Barny: het mag bekent zijn dat caches met een hoog favo gehalte bezocht worden door mensen die totaal niets met geocachen Betekent dit dan dat de legger een zodanige ECHTE cache moet maken die geen favoriet waardig is ?
barny Geplaatst 28 juli 2016 Geplaatst 28 juli 2016 ik zeg "niet belast word met veel favo's" jij maakt er meteen van geen favo's favo's zijn trouwens hantvaten voor minderbegaafden die niet in een log kunnen uitleggen waarom de cache die ze bezocht hebben ver boven het gemiddelde uitsteekt, als je een cache maakt moet je helemaal geen favo gedachten in je achterhoofd hebben, gewoon een cache maken die aangeeft en laat zien dat je het spelletje geocachen heb begrepen is al voldoende favo cache's zijn heel makkelijk te maken, dat in tegenstelling van echte cache's Barny
anharu Geplaatst 28 juli 2016 Geplaatst 28 juli 2016 @Barny: gewoon een cache maken die aangeeft en laat zien dat je het spelletje geocachen heb begrepen Als je in een mooie omgeving een munitie kist plaatst en de mensen geven hier een favo voor, is dat de schuld van de legger ?
barny Geplaatst 28 juli 2016 Geplaatst 28 juli 2016 een favo geven op zo een cache is een blamage voor de prutsers die liever een favo geven dan een mooie log schrijven en eventueel foto's ter herinnering plaatsen Barny
naj16 Geplaatst 28 juli 2016 Geplaatst 28 juli 2016 Ik begrijp er niets van. Stel dat ik een mooie log zou schrijven en een favo zou geven. Ben ik dan ook minderbegaafd?
anharu Geplaatst 28 juli 2016 Geplaatst 28 juli 2016 @Barny: liever een favo geven dan een mooie log schrijven Het gebeurd dikwijls samen Favo + leuke log
barny Geplaatst 28 juli 2016 Geplaatst 28 juli 2016 natuurlijk zijn er zeldzame uitzonderingen en natuurlijk komen die allemaal hier op het forum #Zucht waarom zou je een favo geven ala je in je log heb kunnen duiden dat de cache je heel goed is bevallen? Barny 1
brouwertjes Geplaatst 28 juli 2016 Geplaatst 28 juli 2016 Waarom een favo geven? Daar doe je je medehobbygenoten een groot plezier mee. Het is nu eenmaal een stuk makkelijker filteren op favo's dan alle logjes van alle caches doornemen. 1
anharu Geplaatst 28 juli 2016 Geplaatst 28 juli 2016 Het percentage wat hier op het forum komt is te verwaarlozen, daardoor geeft de praktijk een beter beeld
barny Geplaatst 28 juli 2016 Geplaatst 28 juli 2016 Brouwertjes, het is toch raar dat je door een favo te geven er mee eens ben dat er een hoop zooi neergegooid word helaas zie ik steeds meer hoge favo gewaardeerde cache's die eigenlijk niets voorstellen, je jat van je dochtertje wat popenhuisspulletjes of plakt een raar beesie op de koker en de favo's stromen binnen terwijl de echte cache's daardoor ondergesneeuwd worden, en die dus overgeslagen worden door die geostumpers waardoor de rip kans een heel stuk vermindert worden, de serieuze geocacher weet de echte cache zelf wel te vinden, anharu, ik schreef dat ook vanuit de praktijk, zodat de vraagsteller er iets aan heeft Barny
brouwertjes Geplaatst 28 juli 2016 Geplaatst 28 juli 2016 (bewerkt) Barny, het is natuurlijk niet zo vreemd dat smaken kunnen verschillen. Blijkbaar zijn er dus geocachers die zoals jij het omschrijft een cache die uit poppenhuisspulletjes bestaat of een beestje op een koker wel leuk vinden. Als dit soort caches veel favo's ontvangen dan geeft dat blijkbaar aan dat deze door een groot aantal gewaardeerd worden. Dat jij blijkbaar niet tot deze groep behoort doet natuurlijk in dit geval niet ter zake. 28 juli 2016 bewerkt door brouwertjes 1
Mendax2010 Geplaatst 28 juli 2016 Auteur Geplaatst 28 juli 2016 Mensen, wat geweldig dat jullie zo geanimeerd aan het praten zijn over favo's en logs en poppenhuisspulletjes. Mochten er nog wat meer praktische tips hebben over het rip-proof maken van een stash (regular size) die in een gebied met veel bomen en struiken en wandelpaadjes verstopt moet gaan worden... dan houd ik me van harte aanbevolen anti-rip maatregel: zorg voor een hint. Ah! Een hint! Heb je een mooi praktijkvoorbeeld daarvan? Thanx :-)
anharu Geplaatst 29 juli 2016 Geplaatst 29 juli 2016 @Mendox2010 Ik denk dat het antwoord van Sivota aangevuld met het premium maken en een spoilerfoto en/of een duidelijk Hint de cache redelijk veilig maken. Als de spoiler en Hint duidelijk genoeg zijn maakt het niet uit dat de cache heel goed verstopt is, zodat passanten deze zeker niet gaan zien. En zeker, heel frequent de boel controleren helpt ook mee met een lang leven van je creatie.
Peetee Geplaatst 29 juli 2016 Geplaatst 29 juli 2016 Mijn ervaring is dat je het rip-proof maken van de cache het beste realiseert door te zorgen dat de cache niet verstopt is op of nabij een plek waar veel mensen komen, én ervoor te zorgen dat de cacher in te gelegenheid wordt gesteld om in alle rust te loggen, zonder dat dat verder opvalt.
Aanbevolen berichten