Spring naar bijdragen

Archiveren caches


gr2

Aanbevolen berichten

Twee caches die het Cairnteam op tijdelijk unavailable had gezet, zijn vandaag weggegooid door geocaching.com. Het gaat om Ins Blaue Hinein en Mandercirkels. De eerste cache stond op unavailable omdat we overwogen de cache op te doeken. Door allerlei verzoeken die binnenkwamen stonden we op het punt terug te komen van dit voornemen.

Mandercirkels was tijdelijk uit de lucht wegens onderhoud in het Duitse bos waar de cache was verstopt.

Maar beide caches komen niet meer terug. Als cacheplaatser verleen je een gunst. Graag of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben degene geweest die alle caches die al enige tijd op temp disabled stond in het archief gegooid heb omdat ze dan van de kaart afgaan en uit de lijst met actieve caches verdwijnen.

Als de caches weer onilne kunnen is het voor mij een druk op de knop en ze staan er weer bij en dan verschijnen ze ook weer op de kaart en in de actieve lijst!!

\

Kortom een beetje een opruimmanie...

 

Maar nu is het wel duidelijk dat als je een .loc filetje download dat de caches ook allemaal actief zijn.

 

En in het berichtje staat ook (volgens mij duidelijk) vermeld dat ik de caches ook zo weer online kan zetten, er staat ook tijdelijk in het archief gezet .... (tijdelijk is hier het sleutelwoord).

 

Groeten remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)

Maar waarom wordt er niet vantevoren aan ons gebruikers gevraagd wat wij er van vinden.

Wij, Gotcha, stellen het bijvoorbeeld niet op prijs dat we tussenkomst van iemand nodig hebben om na een hoog water situatie een van onze caches weer op actief te zetten.

Je krijgt nu ongetwijfeld situaties als bij 'schat eiland' waarbij een cache alleen door middel van een tekstje op unavailable wordt gezet.

Wij geocachers zijn individualisten, althans de meesten van ons, en doppen graag onze eigen boontjes. Daarbij mag iemand best helpen, maar we willen wel graag dat diegene even aan ons vraagt of hulp op prijs wordt gesteld.

En wat is er bijvoorbeeld aan de hand met GCAF39, volgens mij The bird cage, is dat zo'n geval van een cache die opnieuw approved moet worden omdat ie uit het archief wordt gediept?

Ik ben bang dat mensen niet meer de moeite nemen hun cache te herstellen als het allemaal moeilijk wordt gemaakt en dat willen we met z'n alleen heus niet. Het is al voorgekomen dat ik een weekend wat verder weg doorbracht en daar in de buurt een cache tijdelijk niet beschikbaar was. Dat kon ik dus gewoon zien en dus de eigenaar mailen. Die eigenaar was verheugd dat er belangstelling was voor zijn cache en herstelde de cache voordat wij kwamen.

 

PS De guidelines schrijven volgens ons ook voor dat je geen virtuele caches maakt daar waar een gewone ook zou kunnen. Waarom wordt hieraan in Nederland geen gehoor gegeven? Misschien kunnen we het uitbreiden en micro's verbieden daar waar een normaal formaat ook mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik had begrepen dat caches die op unavailable staan niet op de kaart voorkomen.

 

Ik hoop niet dat mijn aole compas, die ik net weer terug heb van de Amerikaanse aprover die het een jaar geleden ook gearchiveerd heeft, niet door de opruimwoede van Remco nu weer verdwijnt.

 

Trouwens, de regel in Amerika is dan iets anders. De Amerikaanse approver wist mij te vertellen dat het unarchiveren van een cache niet gebruikelijk was en ik moest met een zeer goed verhaal komen voordat de cache uiteindelijk weer uit het archief mocht.

Nu blijkt Remco de door hem op eigen initiatief gearchiveerde caches met een simpele druk op de knop weer tevoorschijn kan toveren? Wat heeft de functie unavailable dan nog voor nut?

 

Alles goed en wel Remco, maar ik vind niet dat je dat zo maar ongevraagd mag kunnen doen. Ik begrijp het nut er ook niet van. En van deze nieuwe veranderde regel hadden de eigenaren van de caches ook wel op de hoogte gebracht mogen worden.

Kom eens op een event en lewg je oor eens te luister. Ik heb in de 5 minuten dat erover werd gepraat een klachtenregen gehoord waar je u tegen zegt. En... het zijn niet allemaal zeikerds hoor, grote oorzaak zijn al die betuttelende regeltjes die onze hobby de das om gaan doen.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :lol1:Eerst leren ze ons lopen en spreken, en als we dit kunnen, dan moeten we stilzitten en zwijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me we zo'n goed idee, om af en toe wat te lang op unavailable staat even in de kast te leggen.

Ik snap dan ook het geklaag niet: wij kunnen hem toch niet lopen, dus wat heeft het voor zin dat

de cache in ieders oog prikt. Ik ben ook niet zo'n voorstander van wat Jaap & Sem doet. Althans, deze

situatie lijkt nu al over meerdere maanden een 'reservering' te zetten, terwijl er niets lijkt te gebeuren.

Mijn zegen heb je Remco. Gooi de stofdoek er maar door. Ik vind dat je het netjes doet, door

aan te kondigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt niet helemaal wat je schrijft.

 

 

Lijkt me we zo'n goed idee, om af en toe wat te lang op unavailable staat even in de kast te leggen.

 

Dit is niet conform de Amerikaanse regels die normaal altijd strikt worden gehandhaafd.

 

Ik snap dan ook het geklaag niet: wij kunnen hem toch niet lopen, dus wat heeft het voor zin dat de cache in ieders oog prikt.

 

Klopt niet. Een cache die op unavailable staat is niet meer zichtbaar op de kaart na een kleine periode. De Schans heb ik een tijdje op unavailable gezet omdat de omgeving gerenoveerd werd. Na het weer beschikbaar maken van de cache heb ik Reintje de Vos moeten vragen mijn cache weer op de kaart te zetten. Dus in ieders oog prikken kan niet.

 

Ik ben ook niet zo'n voorstander van wat Jaap & Sem doet. Althans, deze situatie lijkt nu al over meerdere maanden een 'reservering' te zetten, terwijl er niets lijkt te gebeuren.

 

Dat moeten Jaap & Sem zelf weten. Het is hun cache. Ook al willen ze dat de cache alleen maar op even dagen te cachen valt en dus available is. Daar wordt namelijk in het geheel aan voorbij gegaan. Van wie is notabene de cache?

Je hebt nu eenmaal seizoensgebonden caches die langer unavailable zijn dan available. Het is toch een kwestie van ff kijken op het internet naar de caches die je wilt gaan doen voordat je op jacht gaat?

 

Mijn zegen heb je Remco. Gooi de stofdoek er maar door. Ik vind dat je het netjes doet, door aan te kondigen.

 

En dat schijn nu net niet te gebeuren. Eigenaars merken ineens dat hun cache niet meer door zichzelf valt terug te halen. Ik weet niet of van tevoren worden gewaarschuwd of dat de mededeling komt als het kwaad al geschied is, of dat ze überhaupt wel een berichtje krijgen.

 

Nogmaals, ik heb hemel en aarde moeten bewegen om een cache te laten unarchiveren nadat ik het een jaar geleden zelf heb gearchiveerd. Volgens de approver was dit dus niet gebruikeleijk, daar had je de functie temp available voor...

De cache is nog steeds unavailable en je zult het dan ook niet op de kaart tegenkomen van .nl

Dus waar maakt men zich druk om? Om caches van een ander die niet eens zichtbaar zijn op de kaart.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbdown: The only place where success comes before work is a dictionary.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doel in mijn reactie niet op de kaartjes. Daar gebruik ik zelf iets slimmers voor.

De zoekoperatie Filter Finds irriteert een beetje met al die caches met streepjes er door heen.

 

Wat betreft Remco, ik heb enkele van zijn operaties van nabij langs zien komen, en hij gaat er erg zorgvuldig mee om, waarbij de cache-owner

in ieder geval ee paar keer gemaild wordt. Kijk, als je toch zo bot bent om nergens op te reageren, dan zet hij de cache met een vriendelijk begeleidend kommentaar op zij.

Denk aan De Maas Oost en West, die werden gewoon niet onderhouden, en de maker reageert nergens op.

Het is in ieder geval niet zo dat er maar lukraak wat gebeurt. Hulde, omdat dit echt geen leuk karwijtje is, en Remco er echt zorgvuldig mee omgaat.

 

Als jij bijzondere behoefte hebt aan een totaal ononderhouden cache, wil ik er wel een voor je plaatsen. Ik verzin wel iets ludieks.

Ik denk in het algemeen dat veel GC'ers regelmatig een behoorlijk eind in de auto zitten en graag willen dat wat zij lopen ook een beetje op orde is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarbij de cache-owner

in ieder geval ee paar keer gemaild wordt. Kijk, als je toch zo bot bent om nergens op te reageren, dan zet hij de cache met een vriendelijk begeleidend kommentaar op zij.

Mmm, even een kleine correctie voor de geschiedschrijving: het Cairnteam heeft geen aankondiging mogen ontvangen. Onze nog naar korte tijd op non-actief gestelde caches zijn geheel op eigen initiatief van geocaching.com, zonder overleg, gearchiveerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)

Dit zijn acties van Hawkeyes, noch in de VS, noch in de ons omringende landen is dit gebeurd.

Ik heb het gevoel dat hier iets typisch Nederlands aan de hand is: 'men wil het netste jongetjes van de klas zijn'.

Er is één dag geweest waarin in ieder geval meer dan twintig caches die op tijdelijk niet actief stonden zonder ook maar een vraag aan de eigenaar verwijderd zijn met alleen een regeltje dat dit ongedaan gemaakt kan worden in overleg met Hawkeyes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Humm, niet best, ik heb andere ervaringen (niet met mijn caches natuurlijk). Was dit wel een actie van Remco, of zitten die amerikanen te prutsen ? :thumbdown:

Hmmmm, zoals je schrijft, weet je Thex, daar kun je achter komen door iets verder te kijken, namelijk die paar postings terug dat Remco zegt dat hij het was :crybaby:

 

En, ik snap niet waar je het idee vandaan haalt dat ik een totaal on-onderhouden caches wil. Juist niet en daarom staan ze bij mij soms unavailable. Omdat de cache onderhoud nodig is en ik niet alle dagen of weken kan ivm werk en of gezondheid. Juist om een goede cache te hebben en te houden wordt het ding zo nu en dan uit bedrijf genomen.

 

Unavailable is niets anders dan ff buiten dienst.

Archieved is niets anders dan in de vuilnisbak ermee en naar de verbrandingsoven. Trouwens, ook gearchiveerde caches blijven oproepbaar om de loggers van toen niet hun cachepunten af te pakken.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbup:He who buys what he does not want will soon want what he cannot buy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)

Kruimel, dat geldt voor ons ook. Als er een klacht is of twee keer achter elkaar niet gevonden dan zet ik onze cache even opzij omdat ik wil gaan kijken. Bij een cache kan dat altijd dezelfde dag nog, bij de andere duurt het wat langer omdat ie iets minder om de hoek ligt.

Bij de cache die wij op Tenerife hebben ben ik dan afhankelijk van mijn echtgenoot (een niet-geocacher) en dan vraag ik het hem vriendelijk en verwacht ik dat ie het binnen een paar weken doet. Ik zou het heel vervelend vinden als iemand op vakantie z'n dag wordt verpest omdat er aan mijn cache iets helemaal fout is, dan maar liever even unavailable.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...