Spring naar bijdragen

Archiveren caches


gr2

Aanbevolen berichten

Ja Yvonne, je hebt helemaal gelijk. Ik doel ook niet op tijdelijk buiten werking gestelde caches, maar notoire verlaten caches, welke al maanden op slot zitten. Vandaar dat het belangrijk is dat er tussen approver en cache-maker contact is. Maar waar leg je precies de grens ? Een vakantie van 4 maanden ?

 

Bij een cache van WenM heb ik in ieder geval waargenomen dat Remco moeite deed om in kontakt te komen. En by-the-way, toen het probleem was opgelost was de cache ook direkt weer online en konden we met zijn allen er weer van genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@Yvonne:

 

Zijn we het ook eens eens :thumbup:. Ik denk trouwens dat de opzet van tijdelijk niet beschikbaar door 99% van de eigenaren ook als zodanig wordt bedoeld. Ik wil het ook goed voor elkaar hebben en als, zoals bij De Schans, een renovatie van de omgeving aan de gang is en ik ook elke week onderhoud aan de aanwijzing moest plegen omdat deze willens en wetens waarschijnlijk door de plaatstelijke trimclub werd vernield, heb ik De Schans ook een maand of 3 a 4 niet beschikbaar gehad.

Nu staan alle aanwijzingen online per foto en valt er niets meer te vernielen.

 

@Thex:

Waarom nu steeds een tijdlimiet willen hebben op temp unavailable? Die caches zitten toch niemand in de weg? Hetzij op de cacheplek of online of in de database?

 

Ook al is het een jaar. Wie ziet dat normaal gesproken? Wie gaat nu op zoek naar caches die online op unavailable staan? Ik kan me wel andere hobbys voorstellen.

 

Zoals ik al eerder schreef, er zijn caches die gewoon seizoengebonden zijn. Zoals Vakantiegevoel van Biertje. Deze cache is vanaf oktober tot en met ongeveer maart of april niet beschikbaar.

 

Dat moet toch gewoon kunnen?

 

Je schreef dat je toch maar geen approver wilde worden, welnu ik wel. Maar ik denk niet dat ik er ooit voor gevraagd zou worden. :crybaby:

 

 

@Wolfje:

 

Welja, waarom geen uur. Hou toch op.

 

Net als tegen Thex, wat kan jou het nu bommen hoelang een cache van iemand anders tijdelijk niet beschikbaar is. Wat is jou voordeel of nadeel in deze? Dit gaat toch alleen maar de eigenaar wat aan? Jij ondervind er geen last van.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbdown: Some people like to understand what they believe in, while others like to believe in what they understand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)

Wolfje, een van onze caches wordt ieder jaar in de winter meerdere maanden weggehaald omdat ie anders zou verdwijnen. Maar ik beloof, erewoord dat ik hem ieder jaar in maart of april weer terug zal plaatsen. Ik denk dat die cache namelijk zo leuk is dat dat aanvaardbaar is. Maar als ik hem dan heb teruggeplaatst wil ik hem graag zelf weer online zetten en niet per ongeluk een paar weken moeten wachten omdat een approver ziek of afwezig is.

Bovendien heb ik caches gezien die minder dan een maand niet online waren en weggehaald en caches die al langere tijd offline waren die niet zijn weggehaald.

Maar daar gaat het dus niet om: ik vind dat een cache in eerste instantie toebehoord aan de maker en je dus geen actie onderneemt zonder zelfs maar geprobeerd te hebben met de maker in contact te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wolfje, een van onze caches wordt ieder jaar in de winter meerdere maanden weggehaald omdat ie anders zou verdwijnen. Maar ik beloof, erewoord dat ik hem ieder jaar in maart of april weer terug zal plaatsen. Ik denk dat die cache namelijk zo leuk is dat dat aanvaardbaar is. Maar als ik hem dan heb teruggeplaatst wil ik hem graag zelf weer online zetten en niet per ongeluk een paar weken moeten wachten omdat een approver ziek of afwezig is.

Gotcha! beschrijft een beetje hetzelfde probleem dat ik heb met het omzetten van unavailable naar archived. Zelf heb ik per seizoen (winter, lente, zomer, herfst) een cache die dan aktief wordt, en de overige drie staan dan steeds maanden op unavailable. Ik heb dit aan Remco voorgelegd, waarop ik te horen kreeg dat men in de States bezig is om programmatuur te schrijven die een unavailable na een x aantal weken permanent archiveert. Remco gaf aan dat zijn opruimaktie bedoeld is om uitzetters mee te krijgen binnen het idee van een tijdelijke archivering. Ik wil echter zelf controle blijven houden over wanneer één van mijn caches wel of niet aktief is/wordt. Bij de jaargetijden probeer ik hiervoor zelfs het exacte tijdstip aan te houden (dat verschilt elk jaar voor elk seizoen weer).

Een andere cache, die pas drie dagen op unavailable stond (relocatie ivm onhandige plek), was ook de dupe van de schoonmaakaktie. Ik kreeg de optie om altijd alle caches available te laten staan, en dan zelf op de cachepagina duidelijk te maken of hij wel of niet available is. Dat houdt in, dat als ik alles aanneem wat me is verteld door de approver, de hele optie van het unavailable maken totaal nutteloos wordt. Het is dus ofwel een aktieve cache ofwel archiveren. Tenzij je zeker weet dat je binnen een week oid weer een nieuwe cache hebt neergelegd (je zult maar op vakantie of op afstand zijn). Ik heb er dusver eigenlijk nog alleen maar van gebaald, en de terugkoppeling naar de approver moet nog geschieden. Alsmede het aanpassen van de cachepagina's...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...