Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik zie bij sommige caches staan dat je een morsecode moet ontcijferen. Hoe doe je dat?? Je krijgt alleen een geluidsfragment te horen. Als je het op papier hebt is het denk ik nog wel te doen. Wie weet hoe je zoiets ontcijferd.

Groeten iwan

Team traanbok.

Geplaatst

Even Googlelen en dat levert bv dit op. Ik ben een cache aan het voorbereiden waar je ook een stukje Morsecode moet ontcijferen. Ik heb hetzelf geprobeerd, alleen werd er helemaal dol van :beerchug: . Ik wist nog iemand die ooit in het leger dit 2 jaar lang heeft zitten doen en die had het zo vertaald voor mij. Dus mijn advies, vraag eens in je kennissen kring of iemand dit voor je kan doen.

Geplaatst

Ik heb ergens in de software archieven op zolder nog een morsedecoder liggen

zet morse(geluid ) direct om in txt

Het morse geluid moest je wel even opslaan in wav formaat.

Er was ook een progje (audigrab) om geluidsfragmenten te kunnen grabben als er geen

download mogelijk was.

anders even google'n op morsedecoder

Geplaatst

Even een zendamateur zoeken in je buurt (kun je herkennen aan de grote antennes in de tuin :( ) en 't is zo gepiept.

De meesten hebben namelijk een morse examen afgelegd om aan hun vergunning te komen.

Gast Pagliacci
Geplaatst

Morse decoderen, valt niet mee, afhankelijk van de snelheid natuurlijk. Zelf kan ik ongeveer tot 20 woorden per minuut. Het exameneis voor zendamateur A, is 12 woorden per minuut. Voor B, slechts 8 WPM.

Morse maken is veel makkelijker, hier zijn best wel veel progjes voor te vinden, want hier oefenen de toekomstige zendamateurs mee.

Programa's als "Super morse - http://www.murrah.com/sm/sm416.exe " , Morse Academy oid kunnen letters omzetten naar morse signalen.

Maar om het de tonen om te zetten naar letters zijn veel minder programa's beschikbaar.

Deze ken ik niet, maar kwam ik toevallig tegen op internet....

http://www.dxsoft.com/en/products/cwget/

Als dit niet helpt, laat het me even weten, morse in nog steeds een hobby van me, lijkt me sterk dat er niets te vinden is op internet wat je zou kunnen helpen.

Zie ook... www.veron.nl

In het ergste geval stuur je me de geluidsfragment, als het mij niet lukt, alle vijf leden van Team Lwd zij zendamateurs, moet lukken...

Gary (PA3GOQ) .--. .- ...-- --. --- --.-

Geplaatst

Het is gepiept de morsecode is ontcijferd. Ik kan nu aan de slag. Heb een zendamateur om hulp gevraag en die heeft hem in no-time ontcijferd, Iedereen bedankt voor jullie reacties.

Iwan Goeree :no:

• 2 months later...
Geplaatst
Ik zie bij sommige caches staan dat je een morsecode moet ontcijferen.

Sommige caches? Welke nog meer dan mijn All Stars?

Voor alle andere stukjes morse kan je ook bij mij terecht voor het ontcijferen.

Wat ok nog een idee is: laat het geluidsfragment langzaam afspelen en noteer gewoon de punten en strepen en ontcijfer dat rustig met een lijstje met het morsealfabet erbij.

Dick Stada

PA3GGX

.--. .- ...-- --. --. -..-

Geplaatst
Het is gepiept de morsecode is ontcijferd. Ik kan nu aan de slag. Heb een zendamateur om hulp gevraag en die heeft hem in no-time ontcijferd, Iedereen bedankt voor jullie reacties.

Bezig met 12 Steden 13 Ongemakken: Groningen aka All Stars

Wij zijn vorig jaar gekomen to waypoint 4, nu nog wachten tot dat waypoint 4 weer geplaatst wordt.

Team Dearhunter is er deze zomer ook aan begonnen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...