speurvuur Geplaatst 29 april 2016 Geplaatst 29 april 2016 Hallo,Ik heb nu een 60csx en wil overstappen naar een 64s.Ik neem aan dat de kaarten die ik nu gebruik niet geschikt zijn voor de 64s of misschien wel werken maar dat ik het maximale van de resolutie van de 64s er niet uit haal.In de praktijk zal ik alleen kaarten voor NL , DU en oostenrijk gebruiken (alpen?).Mijn vraag is: Welk type topokaarten heb ik nodig voor de 64s? Ik zie namelijk dat je tegenwoordig 'topo' maar ook 'topo pro' hebt. De bedoeling is dat er ook kleine bospaadjes en wandelpaden in de genoemde landen te vinden zijn.Alvast bedankt.
Peetee Geplaatst 29 april 2016 Geplaatst 29 april 2016 (bewerkt) Ik heb een tijdje een 64S gehad (later gestolen), nadat de 60Cx de geest gaf. Ik heb toen de topo-kaarten gewoon overgezet. Dat werkte zonder problemen. Die zelfde kaarten gebruik ik nu ook weer zonder problemen op de Etrex 20. Als ik jou was zou ik dus eerst gaan testen voordat je naar nieuw kaartmateriaal gaat. Bevalt het al minder goed, dan kun je altijd nog verder om je heen kijken. 29 april 2016 bewerkt door Peetee
Heracross Geplaatst 29 april 2016 Geplaatst 29 april 2016 (bewerkt) Prima (gratis) kaarten voor Duitsland en Benelux: http://www.openfietsmap.nl/downloads/germany#Benelux Dan heb je deze nodig: OFM_DE_BNL(02-04-2016_gps).zip 02-Apr-2016 2,1 Gb Image file that can be placed directly onto the SD-card of the GPS. En voor de alpen: http://www.openfietsmap.nl/downloads/alps OFM_Alps(16-01-2016_gps).zip 16-Jan-2016 1,4G Image file that can be placed directly onto the SD-card of the GPS. De uitgepakte bestanden even hernoemen (anders hebben ze dezelfde naam en overschrijf je met de ene kaart de andere kaart) en dan plaatsen in \garmin op de SD-kaart 29 april 2016 bewerkt door Heracross
speurvuur Geplaatst 29 april 2016 Auteur Geplaatst 29 april 2016 Bedankt voor de tip, maar staan daar dezelfde kleine bospaadjes en hoogtelijnen als op de topokaarten op?
Team Tabak Geplaatst 29 april 2016 Geplaatst 29 april 2016 De fietskaarten, die Heracross noemt zijn mooie gedetailleerde kaarten. Ze zijn bovendien routeerbaar. Wij gebruiken ze met veel plezier tijdens fietssessies. Soms laat de routering het afweten in die zin, dat ze je niet altijd bepaald de meest voor de hand liggende route laten rijden. Maar met inachtname van het gegeven, dat het gratis en en dat ze vrij actueel zijn, zijn deze kaarten zeer aan te bevelen. Voor het betere boswerk en het plezier van de hoogtelijnen hebben we liever de topokaarten. Het maakt niets uit of je deze op de 60Cx of op de 64 plaatst. Ik heb de kaarten destijds op de 60CSx gehad en vervolgens op de Oregon 550 en de Dakota 20 en daarna weer op de Oregon 650. Ik heb nooit enig verschil kunnen ontdekken. Het verschil zit in de hardware van de diverse apparaten, waardoor bijvoorbeeld de kaarten op de 650 ook in zonlicht prima te zien zijn. Daar mankeerde het bij de "oudere" toestellen nog wel eens aan, waardoor je van de fiets moest om het allemaal even goed te kunnen zien. Ik ken de 64 niet maar ik neem aan dat die qua scherm/zonlicht ook een vooruitgang biedt t.o.v. de "oude" 60Cx. Maar waar het je om gaat..... je hoeft niet direct naar nieuw kaartmateriaal te kijken. Gewoon je kaarten van de 60Cx naar de 64 overzetten. Veel plezier!
speurvuur Geplaatst 29 april 2016 Auteur Geplaatst 29 april 2016 Dat is inderdaad waar het om ging.Ik zie dat de gpsmap 64 een hogere resolutie en meer kleuren heeft. Ik heb dan nog een vraag:Als ik de oude kaarten gebruik haal ik denk ik niet de hogere resolutie en de kleuren uit het toestel toch? Daarvoor heb je toch de nieuwste kaarten nodig?Daarnaast ben ik bang dat er dan veel fouten in staan met oude kaarten.
Team Tabak Geplaatst 29 april 2016 Geplaatst 29 april 2016 Ja, het is natuurlijk altijd beter om het laatste kaartmateriaal aan te schaffen of te downloaden. De open fietsmap is gratis en wordt zeer vaak opgeschaald. Ik zou je echt willen adviseren om de Benelux fietskaart binnen te halen. Werkt geheid hartstikke goed op je 64. Voor wat betreft de topo kaart zou je de Benelux Topo pro moeten nemen. Inmiddels al wel weer een paar jaar oud, maar deze kaart is mooi gedetailleerd, toont hoogtelijnen en is ook nog eens routeerbaar. En voor wat betreft de Alpen heb je ook gratis kaartmateriaal. Zie het mailtje van Heracross. Als derde kaart is natuurlijk de CN Europa kaart van Garmin aan te bevelen. Kost wel iets, maar dan heb je ook wat. Deze kaart wordt ieder kwartaal aangepast. Momenteel is de versie 2017.10 aktueel. Deze kaart is zeer geschikt voor de normale wegbepaling. Te vergelijken met de TomTom kaarten. Komt netjes op je scherm en de routering is over het algemeen goed te noemen. Eventueel kun je i.p.v. deze kaart ook de gratis Open Source kaart nemen. Je kunt zelf bepalen welke landen je wilt downloaden. Werkt ook prima. Alle kaarten zijn ook geschikt voor Basecamp of Mapsource. Kortom, ik zou zeggen... experimenteer eens wat en je komt vanzelf tot de voor jou meest geschikte oplossing. Succes.
Aanbevolen berichten