muji Geplaatst 16 maart 2016 Geplaatst 16 maart 2016 beste geocaching vrienden Ik heb hier een garmin Etrex voor me liggen van iemand anders over genomen die hem 2 x heeft gebruikt omdat ze telkens als ze ergens anders ging paard rijden de weg kwijt was en dan al snel in paniek geraakte . Nu heb ik hem van haar over genomen voor 20.00 € Om hem voor geocaching te gaan gebruiken . Maar ik loop al gelijk tegen een probleem op hoe krijg ik de coördinaten van de de te zoeken cash van de pc op mijn garnim ertex legend HGx gezet Ik heb als brosser google chrome en internet explore en ook fire fox geinstaleerd maar met geen mogelijk heit krijg ik ze op garmin. wat doe ik fout wie kan mij hier mee helpen
Barry Geplaatst 16 maart 2016 Geplaatst 16 maart 2016 Dat is een mooie deal. Een amper gebruikte Etrex van iemand die hem zelf kennelijk heel goed kon gebruiken. Wat altijd kan: gewoon bij de cache de GPX file even downloaden. Je Etrex met kabeltje op PC aansluiten en handmatig de GPX in je GPS zetten. Ik zelf heb jarenlang de coordinaten opgeschreven en die ook weer handmatig in de GPS gezet. Kan prima, als je geniet van het cachen en het je niet gaat om grote aantallen op een dag te scoren. Slechts het joystickje 1 seconde indrukken en je kan het coordinaat invoeren. Verder heb ik zelf geen problemen met Firefox. Wellicht een optie om die te installeren. Heb je de Garmin Communicator plugin al geinstalleerd?
Peetee Geplaatst 16 maart 2016 Geplaatst 16 maart 2016 Ja, dat zeker een mooie deal. Maar de standaard (handmatige) manier om een coördinaat in je gps te zetten is om een willekeurig waypoint aan te maken met de toets "Markeer waypoint", en het dan aan te passen via de optie "Wijzig waypoint". Je zou inderdaad verwachten dat je een waypoint in zou moeten typen, maar dat is dus niet het geval.
gblanchaert Geplaatst 16 maart 2016 Geplaatst 16 maart 2016 Die Garmin Communicator plugin werkt niet meer op Firefox, via IE wel. Je kan via IE nog rechtstreeks naar je Garmin sturen.
wirholt Geplaatst 16 maart 2016 Geplaatst 16 maart 2016 Er is een nieuwe standaard gemaakt voor plugins in Internet browsers, o.a. omdat de oude manier onveilig is. Garmin weigert zijn plugin te updaten naar de nieuwe standaard. Daardoor kan dit alleen nog op de ouderwetse browsers gebruikt worden. Garmin denkt dat alle behoeften van de gebruikers kunnen worden afgedekt met hun nieuw Garmin Express programma. Misschien helpt het als we massaal vragen de plugin te updaten.
gblanchaert Geplaatst 16 maart 2016 Geplaatst 16 maart 2016 ..... Garmin denkt dat alle behoeften van de gebruikers kunnen worden afgedekt met hun nieuw Garmin Express programma. ..... Ik heb de Garmin Express lopen voor mijn auto gps, maar of die te gebruiken is voor een handgps in samenwerking met Geocaching???? Ik maak nu meer gebruik van Pocket Queries, heeft ook zijn voordelen...
StefandD Geplaatst 16 maart 2016 Geplaatst 16 maart 2016 De TS heeft het over een Garmin Legend HCx. Dat is een wat ouder type en daar kan je niet met de Verkenner een GPX op zetten. Dat zal òf met de Garmin Communicator moeten gebeuren òf met behulp van BaseCamp/MapSource/EasyGPS/GSAK/GAPP. Hierboven staat dat de Communicator niet meer werkt onder Firefox. Dat is niet helemaal waar. De standaard Communicator werkt niet meer, maar de gesigneerde versie uit de plug-in store werkt wel: Extra --> Add-ons... Add-ons verkrijgen Type Communicator in het zoekvak rechts en laat zoeken. Klik op Alle xxx resultaten tonen en de juiste versie van Garmin Communicator staat bovenaan. Om de Communicator in IE werkend te krijgen zou je kunnen proberen om www.geocaching.com toe te voegen aan de vertrouwde websites (Extra --> Internetopties, tabblad Beveiliging).
Barry Geplaatst 16 maart 2016 Geplaatst 16 maart 2016 Ja, dat zeker een mooie deal. Maar de standaard (handmatige) manier om een coördinaat in je gps te zetten is om een willekeurig waypoint aan te maken met de toets "Markeer waypoint", en het dan aan te passen via de optie "Wijzig waypoint". Je zou inderdaad verwachten dat je een waypoint in zou moeten typen, maar dat is dus niet het geval. Niet geheel waar. Door op het joystickje te drukken (1 sec) maakt hij gelijk een waypoint aan, waar je direct naar kan navigeren. De Garmin Communicator plugin werkt prima op dit toestel, althans bij mij icm firefox. Verder heeft StefanD gelijk dat je bij de HCx niet met de verkenner kan werken. Was even in de war met mijn nieuwe Etrex 30.
Peetee Geplaatst 16 maart 2016 Geplaatst 16 maart 2016 Maar de standaard (handmatige) manier om een coördinaat in je gps te zetten is om een willekeurig waypoint aan te maken met de toets "Markeer waypoint", en het dan aan te passen via de optie "Wijzig waypoint". Je zou inderdaad verwachten dat je een waypoint in zou moeten typen, maar dat is dus niet het geval. Niet geheel waar. Door op het joystickje te drukken (1 sec) maakt hij gelijk een waypoint aan, waar je direct naar kan navigeren. Ja, op zichzelf is dat waar. Maar waarom zou je navigeren naar een waypoint dat je net hebt aangemaakt m.b.v. het joystickje. Want dat is toch de huidige positie? Of snap ik je nu verkeerd?
Barry Geplaatst 16 maart 2016 Geplaatst 16 maart 2016 Maar de standaard (handmatige) manier om een coördinaat in je gps te zetten is om een willekeurig waypoint aan te maken met de toets "Markeer waypoint", en het dan aan te passen via de optie "Wijzig waypoint". Je zou inderdaad verwachten dat je een waypoint in zou moeten typen, maar dat is dus niet het geval. Niet geheel waar. Door op het joystickje te drukken (1 sec) maakt hij gelijk een waypoint aan, waar je direct naar kan navigeren. Ja, op zichzelf is dat waar. Maar waarom zou je navigeren naar een waypoint dat je net hebt aangemaakt m.b.v. het joystickje. Want dat is toch de huidige positie? Of snap ik je nu verkeerd? Wij zijn geloof ik even letterlijk de weg kwijt met de GPS. ;-) Vroeger schreef ik altijd de coordinaten van een traditional of multi op een papiertje. Die voerde ik dan in, door op het pookje te drukken (1 sec) en de huidige coordinaten te veranderen in die van het papiertje. Dan kan je gelijk drukken op "ga naar" en je kan op zoek naar de cache of het eerste waypoint van een multi.
Peetee Geplaatst 16 maart 2016 Geplaatst 16 maart 2016 (bewerkt) Ja, precies. Duidelijk. We zaten even op verschillende golflengtes. 16 maart 2016 bewerkt door Peetee
gblanchaert Geplaatst 17 maart 2016 Geplaatst 17 maart 2016 .... Hierboven staat dat de Communicator niet meer werkt onder Firefox. Dat is niet helemaal waar. De standaard Communicator werkt niet meer, maar de gesigneerde versie uit de plug-in store werkt wel: Extra --> Add-ons... Add-ons verkrijgen Type Communicator in het zoekvak rechts en laat zoeken. Klik op Alle xxx resultaten tonen en de juiste versie van Garmin Communicator staat bovenaan ..... Bedankt, ben dat aan het nazien.
gblanchaert Geplaatst 25 maart 2016 Geplaatst 25 maart 2016 .... Hierboven staat dat de Communicator niet meer werkt onder Firefox. Dat is niet helemaal waar. De standaard Communicator werkt niet meer, maar de gesigneerde versie uit de plug-in store werkt wel: Extra --> Add-ons... Add-ons verkrijgen Type Communicator in het zoekvak rechts en laat zoeken. Klik op Alle xxx resultaten tonen en de juiste versie van Garmin Communicator staat bovenaan ..... Bedankt, ben dat aan het nazien. Nagezien en inderdaad die oplossing werkt, maar.... Firefox sluit niet meer mooi af na een bezoek aan GC.... (is mee te leven)
Aanbevolen berichten