Spring naar bijdragen

Garmin Gpsmap 62S


*AleinaD*

Aanbevolen berichten

Hallo!!!
Ik was laatst met mijn zoon aan het cachen... In eens dacht ik dat ik gek word.....

Ik had gewoon de coordinaten op mijn Garmin opgeslaan. Zoals bij de anderen caches ook.
Wat we niet wisten...we stonden bijna 3meter naast de cache. Maar toch stuurde ons dat garmin iedere keer na een andere kant. (dat zijn meerdere meter geweest)
Uiteindelijk hadden we op ons apparat - waar je kond zien, waar we heen en weer liepen - een stern gelopen
Met hulp van de premium app (en gelukt dat het internet deed) hebben we dan wel gezien dat we aan de juiste plek zijn geweest.

Bij andere caches stuurde ons dat Garmin heen en we moesten dan alleen maar zoeken.

Wat kan hiervoor het probleem zijn? Of gebeurd zoiets vakker?

Alvast bedankt

groetjes *AleinaD*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, dat gebeurt mij ook regelmatig. Op de laatste meters moet je je gps niet al te serieus meer nemen.

Had je trouwens het elektronisch kompas aan staan? Want dan heb je meer last van een springerige kompasnaald. Zeker op de 62s en 64s.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja over kalibreren gesproken dat is wel een leuke met de Garmin62s / st want dat is ons tot op heden nooit gelukt. ALTIJD foutmelding dat het kalibreren mislukt is na de laatste handeling. Zelfs tijdens de aanschaf van onze 2e lukte het de verkoper niet om de gps te kalibreren. Slechte zaak natuurlijk maar wij nemen het maar voor lief en zijn er inmiddels aangewend dat er afwijkingen in blijven zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat niet lukken met kalibreren had ik van de week voor de tweede keer. Het gaat idd fout bij stap drie. Mijn oplossing: de GPS van je af draaien en niet naar je toe zoals aangegeven. Raar maar waar, het werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat niet lukken met kalibreren had ik van de week voor de tweede keer. Het gaat idd fout bij stap drie. Mijn oplossing: de GPS van je af draaien en niet naar je toe zoals aangegeven. Raar maar waar, het werkt.

 

Die ervaring heb ik inderdaad ook gehad met mijn 64st, toen ik die nog had. Heel apart! Precies andersom als beschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat niet lukken met kalibreren had ik van de week voor de tweede keer. Het gaat idd fout bij stap drie. Mijn oplossing: de GPS van je af draaien en niet naar je toe zoals aangegeven. Raar maar waar, het werkt.

 

Die ervaring heb ik inderdaad ook gehad met mijn 64st, toen ik die nog had. Heel apart! Precies andersom als beschreven.

 

Waarom de GPS in het begin wel gewoon op de aangegeven manier goed kalibreerde, geen idee. Kennelijk is het een heel eigenwijs type.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor alle ervaringen.

 

Ik was ook vandaag weer bezig met GC en heb nog een keer daarop gelet.

Als ik in de buurt van de coördinaten was heb ik gezoekt en niet meer na het GPS gekeken.

 

:wink2:

 

hartelijke groet Daniela

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja over kalibreren gesproken dat is wel een leuke met de Garmin62s / st want dat is ons tot op heden nooit gelukt. ALTIJD foutmelding dat het kalibreren mislukt is na de laatste handeling. Zelfs tijdens de aanschaf van onze 2e lukte het de verkoper niet om de gps te kalibreren. Slechte zaak natuurlijk maar wij nemen het maar voor lief en zijn er inmiddels aangewend dat er afwijkingen in blijven zitten.

Hoi Hoi, ik heb net mijn Garmin62s kalibreert. Het is bij de eerste keer direct gelukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ja over kalibreren gesproken dat is wel een leuke met de Garmin62s / st want dat is ons tot op heden nooit gelukt. ALTIJD foutmelding dat het kalibreren mislukt is na de laatste handeling. Zelfs tijdens de aanschaf van onze 2e lukte het de verkoper niet om de gps te kalibreren. Slechte zaak natuurlijk maar wij nemen het maar voor lief en zijn er inmiddels aangewend dat er afwijkingen in blijven zitten.

Hoi Hoi, ik heb net mijn Garmin62s kalibreert. Het is bij de eerste keer direct gelukt.

 

 

Da's mooi. Als ik het me goed herinner dan staat in de handleiding dat je dat na elke batterijwissel moet doen. Mijn ervaring is dat dat zo vaak niet nodig is. Ik deed dat enkel als ik er aanleiding toe zag.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...