Gast harryeik Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Na een tijdje genoten te hebben van mijn 60cs, begon hij mij ineens in de steek te laten op de motor. gewoon... uitgevallen. Ok, even stoppen, aanzetten, en hij deed het weer een tijdje. maar dat tijdje werd steeds korter. tot een paar seconden zelf... en niet meer alleen op de motor, maar ook in de hand... HELP dus... Na wat heen en weer mailen kwam de volgende tip: de batterijen! en ja hoor, ondanks dat de batterijen nogal goed klem LEKEN te zitten, bleek een simpel zakdoekje tussen en op de batterijen wonderen te doen. maar... zeg nou zelf... betaal je een hoop geld voor echt wel een mooi product, maar dan zo'n belachelijke 'modificatie' omdat een engineer 'vergeten' is om het batterij-compartiment goed te maken??? shame-on-you... mr. Garmin!
stefanne_3 Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Dat hebben ze niet per ongeluk gedaan. Het compartiment van de eTrex serie is volgens de normen. Alleen zijn de oplaadbare batterijen van tegenwoordig niet meer volgens die normen. Dus hebben ze het bij de nieuwe modellen weer wat ruimer gemaakt zodat ook de allernieuwste oplaadbare accu's er in passen. Omdat ze niet meer vermogen uit dezelfde inhoud kunnen halen zijn ze accu's gaan maken met dunnere wanden en een doorsnede die iets dikker is.
Gast harryeik Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Ok.. wat voor batterijen voldoen dan aan de 'nieuwe' norm??? of moeten die nog worden uitgevonden door dezelfde man van Garmin????
Peetee Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Het compartiment van de eTrex serie is volgens de normen. Alleen zijn de oplaadbare batterijen van tegenwoordig niet meer volgens die normen. Volgens mij is het bij de Etrex serie toch niet enkel het compartiment of de accu's dat telt. Ik gebruik de laatste tijd vaker het dekseltje dat geleverd is bij de fietssteun, en heb duidelijk de indruk dat de batterijen daarmee steviger zitten en minder gevoelig zijn voor stoten, enz. Het dekseltje lijkt ook duidelijk robuuster dan het origineel bijgeleverde. Ik ben benieuwd of ook anderen die ervaring hebben.
stefanne_3 Geplaatst 22 mei 2004 Geplaatst 22 mei 2004 Ok.. wat voor batterijen voldoen dan aan de 'nieuwe' norm??? Pak maar een schuifmaat en zoek wat batterijen bij elkaar. Eentje van de afstandbediening die er al jaaaaren inzit, een paar nieuwe alkaline van diverse merken, en natuurlijk oude een nieuwe oplaadbare. Als je die allemaal gaat meten dan zie je dat de dikte is toegenomen. Ik heb ook nog een oude metalen zaklampje. Daar kunnen de allernieuwste oplaadbare niet eens meer in . . .
gr2 Geplaatst 22 mei 2004 Geplaatst 22 mei 2004 Misschien toch een goede zaak als er eens afspraken worden gemaakt over de afmetingen van batterijen. Op deze manier wordt het een rommeltje natuurlijk.
GeoDoc Geplaatst 23 mei 2004 Geplaatst 23 mei 2004 Mijn 60CS viel deze week ook een keer zomaar uit, het scherm deed even heel raar en verdween lijntje voor lijntje. Na opnieuw aanzetten was er niets aan de hand. Nou ja, het blijft een computer is het niet? Dit is een beetje off-topic maar gaat wel over de 60C(S). Wie weet wat de bewegende stip is op de buitenste ring van het satellietenscherm? Het lijkt er op dat het iets te maken heeft met de stand van het apparaat maar ik kan er geen touw aan vastknopen. Garmin zal dit er niet per ongeluk ingebouwd hebben, dus zal het wel iets betekenen. Maar wat?
GeoDoc Geplaatst 23 mei 2004 Geplaatst 23 mei 2004 Dank voor je reaktie, ik zal er eens mee experimenteren. GeoDoc.
dj bel Geplaatst 23 mei 2004 Geplaatst 23 mei 2004 In het fietssteun klepje van de etrex heeft de importeur bij mij destijds ook kleine rubbertjes gedaan en daarna was het probleem weg. (ik dacht last te hebben van de vermeende produktiefout.) Een fabrikant kan niet anders dan de dikste maat nemen, dat kan je immers nog opvullen. Ik heb gisteren met mijn zoon wat ruw terrein gereden op de fiets, maar had -nog- geen last met de 60cs Je kunt natuurlijk de importeur bellen e.d. maar misschien kan je zelf oplossen met een redelijk dun stukje van een bandenplakkertje. Een reepje in de bodem van het klepje? Zo iets had de importeur ook gedaan. Als je voor langere tijd dezelfde accu's gebruik is het geen probleem.
stefanne_3 Geplaatst 23 mei 2004 Geplaatst 23 mei 2004 Die stip ben jij. Ik weet niet hoe de benaming is bij de cs, maar als je iets met koers boven uit/of aanvinkt is de stip weg en zie de het hele spul mee lopen. Die stip werkt op alle modellen met een electronisch kompas gewoon als de richting waar jij naar kijkt. Zo kan je direct zien of een groot object invloed heeft op je ontvangst omdat je vanuit een bepaalde hoek geen fix krijgt.
Gast harryeik Geplaatst 23 mei 2004 Geplaatst 23 mei 2004 Ik heb mijn zakdoekje maar vervangen door de tekening van het schuursponsje. Tot nu toe lijkt het ook goed te werken. Het blijft mijns insziens toch raar dat WIJ als gebruikers zo'n modificatie moeten maken. Zoiets is voor Mr. Garmin toch ook te maken??? of denk ik nu weer te moeilijk??? Overigens bedankt voor de link...
Aanbevolen berichten