Stijn vdb Geplaatst 25 juni 2015 Geplaatst 25 juni 2015 Wanneer men een projectie dient te maken krijgt men steeds de projectie hoek en het aantal meters dat men in deze richting dient af te leggen. Dit kan dan ingegeven worden op de gps en zo kan men vrij gemakkelijk tot aan het volgende waypoint wandelen. Hoe projectie werkt is me al lang niet meer onbekend. Maar momenteel ben ik bezig om een Multi in elkaar te boksen waarin ik dit zou willen gebruiken. Nu is mijn vraag hoe bereken je de projectiehoek en het aantal meters die men dient af te leggen. Vermoedelijk kan dit ook niet zo moeilijk zijn echter weet ik totaal niet hoe dit in de praktijk in zijn werk gaat. Kan er iemand me een woordje uitleg hieromtrent geven? Alvast bedankt. Gr
Japiejoo Geplaatst 25 juni 2015 Geplaatst 25 juni 2015 Een optie is om een tool te gebruiken om dit uit te rekenen. Een andere optie is om met je GPS op WP 1 te gaan staan (fysiek of via de demo modus) en te navigeren naar WP 2. De GPS toont nu de hoek en afstand. (Andersom kan ook, maar dan is de hoek +/- 180 graden)
topzoekertje Geplaatst 25 juni 2015 Geplaatst 25 juni 2015 Ook hebben sommige GPS'en de mogelijkheid om vanaf een ander WP dan waar je bent te zoeken. De Oregon kan dit bijvoorbeeld. In het zoekscherm kun je dan kiezen voor een cirkelvormig symbool (zoek nabij) en daarna kun je kiezen vanaf welk punt je wilt zoeken. Neem dan WP1 en je krijgt dan richting en afstand naar het andere waypoint. Het kan zijn dat je bij de instellingen moet aangeven dat je richting in graden wil zien (en niet in windstreken).
Stijn vdb Geplaatst 25 juni 2015 Auteur Geplaatst 25 juni 2015 Hartelijk dank hiervoor! Met het tooltje lukt dit inderdaad goed! De gps methode probeer ik ook even ter controle! Thx!
Triskelle Geplaatst 25 juni 2015 Geplaatst 25 juni 2015 [...] Hoe projectie werkt is me al lang niet meer onbekend. [...] Grappig, want jouw vraag doet anders vermoeden.
Stijn vdb Geplaatst 26 juni 2015 Auteur Geplaatst 26 juni 2015 Het kunnen oplossen tijdens het cachen is iets anders dan de berekening maken voor een cache weg te stoppen dunkt me
Triskelle Geplaatst 26 juni 2015 Geplaatst 26 juni 2015 Dat bedoel ik ... ik kan naar de Franse Alpen rijden zonder ook maar enig benul van autotechniek te hebben. Ik gebruik de techniek zonder te weten hoe het werkt.
Team Gelaen Geplaatst 27 juni 2015 Geplaatst 27 juni 2015 Dat klopt, maar dat betekent ook dat als je moeilijke dingen met je auto (GPS) moet doen, je daar vaker hulp bij nodig hebt (wat natuurlijk niet erg is). En hoe de techniek precies werkt weet ik ook niet, maar ik vind het wel fijn/leuk om wel te weten wat de cijfertjes die ik intyp betekenen en hoe ze om te rekenen zijn bijvoorbeeld. Uit de vragen/opmerkingen die ik in het begin kreeg op een waypoint van een van mijn caches bleek dat dat niet voor iedereen geldt, waarna de vraag bij dat waypoint enigszins aangepast is en dat ging alleen nog maar om het verschil tussen oost en west in een coordinaat..
Aanbevolen berichten