Spring naar bijdragen

Caches Importeren Naar Gsak


Jaylaveldt

Aanbevolen berichten

Is er eigenlijk ook een manier om meer dan 1000 caches per keer naar GSAK te importeren?

Ik werk nu met PQ's, maar ik wil eigenlijk mijn database up to date houden op gsak. De status vernieuw ik daarom dagelijk, maar voor nieuwe caches heb ik nog niet echt een goed systeem gevonden.

Het gaat vooral om de mystery's in heel Nederland, maar ook als ik enkel de caches geplaatst in de laatste maand wil toevoegen moet ik heel veel PQ's laten draaien omdat ze maar een bepaald gebied meepakken.

 

Wie weet is er wel een makkelijkere manier voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb even gekeken en dat klinkt inderdaad goed. Heb hem proberen te installeren, maar dat wil niet. De versie van mijn gsak is blijkbaar niet goed (ik heb 8.4.0 )

Deze heb ik al eens proberen te updaten, maar toen kreeg ik heel veel foutmeldingen en heb ik hem weer terug gezet.

Gaat dus helaas niet lukken, maar nu weet ik wel wat me te wachten staat als ik wel mijn gsak up to date krijg. Daar toch ook maar nog eens in verdiepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk nu met PQ's, maar ik wil eigenlijk mijn database up to date houden op gsak. De status vernieuw ik daarom dagelijk,

 

maar voor nieuwe caches heb ik nog niet echt een goed systeem gevonden.....

Als je éénmaal je database gevuld hebt, kan je deze bijhouden ( nieuwe imporeren ) m.b.v. een PQ met de optie "Placed during: the last month ). Dan staan alle nieuwe caches, van de afgelopen maand in de PQ. Deze draait bij mij 1 keer per week ( maar dan van een veel kleiner gebied, +/- 45 km om 'home' ).

Als Gsak éénmaal gevuld is, heb je alleen deze PQ's nodig.

 

 

Waarom de status van je hele database dagelijks vernieuwen? Alsof er kans is dat je alle caches in je database dagelijks gaat doen of als alle dagelijks on- off-line gaan?

 

Voordat je wilt gaan lopen, in Gsak een cache als center aanwijzen ( in het gebied waar je heen wilt ), dan een filter maken met een afstand van b.v. 15 Km, de caches in dat filter refreshen en deze daarna naar je Gps sturen. Dan heb je binnen 1-2-3 alles wat je wilt up-to-date. En dat scheelt heel veel traagheid ergens anders.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linkalovers:
Toch red ik het niet met maar 1 PQ.. volgens mij pakt die namelijk maar een gebied van 50 km , terwijl ik de PQ wel of bv 100 km in stel.

Ik moet vaak meerdere PQ's draaien van verschillende gebieden om ze er allemaal op te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linkalovers:

Toch red ik het niet met maar 1 PQ.. volgens mij pakt die namelijk maar een gebied van 50 km , terwijl ik de PQ wel of bv 100 km in stel.

Ik moet vaak meerdere PQ's draaien van verschillende gebieden om ze er allemaal op te krijgen.

Nee, hoor een PQ kan wel 1000 Km ( niet geprobeerd ) hebben.

 

Als ( je zonodig ) heel Nederland wilt hebben, maak onderstaande PQ aan:

 

1000 Caches Total

 

Within: Nederland

 

Zoek in NL een centerpunt, voer die bij "From Origin" coördinaat in

 

Within Radius of 500 KM

 

Placed during The last week / the last month (afhankelijk hoe fanatiek je bent )

 

In Pq zitten 771 caches. Als dit te veel is zou je naar Per week kunnen gaan.

 

:offtopic: Maar misschien moet je je de vraag stellen, heb je echt HEEL NL wel nodig? Of is dit misschien het gevolg van een ( verborgen ) verzamelwoede of bang zijn dat je wat mist of ergens geen controle over hebt.

Is er kans dat je vandaag in het mooie Limburg cached en morgen de horizon zoekt in het fraaie Friesland? Weet je echt s'avond van te voren niet, waar je de dag daarna heen gaat? En dus niet even een PQ daarvoor kan maken en draaien?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmm raar.. ik heb al een paar keer gemerkt dat ik met 1 PQ (al kwam hij niet boven de 1000) toch niet alle caches binnen had gekregen binnen de genoemde afstand.

Dat dan toch nog maar eens proberen.

 

Heb ondertussen mijn gsak up to date gekregen, maar krijg nog steeds foutmeldingen met de macro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga die laatste vraag niet beantwoorden. Ik heb er mijn eigen redenen voor en hoef me niet te verantwoorden aan jou mag ik hopen.

Tuurlijk niet, dat wil ik ook niet.

 

Maar als alle cachers in NL, dagelijks hun database van heel NL updaten, dan veroorzaakt dat behoorlijk wat data verkeer ( traagheid? ). Terwijl, de kans is dat alle cachers alle caches lopen, NUL is. Als je dagelijks al een promille ( van alle caches in Nl ) loopt, ben je druk bezig.

 

Ps. graag geholpen

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

ga die laatste vraag niet beantwoorden. Ik heb er mijn eigen redenen voor en hoef me niet te verantwoorden aan jou mag ik hopen.

Tuurlijk niet, dat wil ik ook niet.

 

Maar als alle cachers in NL, dagelijks hun database van heel NL updaten, dan veroorzaakt dat behoorlijk wat data verkeer ( traagheid? ). Terwijl, de kans is dat alle cachers alle caches lopen, NUL is. Als je dagelijks al een promille ( van alle caches in Nl ) loopt, ben je druk bezig.

 

Nee hoor, daar heb je een andere macro voor. Het dagelijks bijhouden van alle geocaches in Nederland is, zodra je alle een keer alles hebt binnen gehaald, kost maar enkele seconden en nauwelijks data verkeer. Nieuwe geocaches komen er dan automatisch bij en dat alles zonder PQs.

bewerkt door indiana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Maar als alle cachers in NL, dagelijks hun database van heel NL updaten, dan veroorzaakt dat behoorlijk wat data verkeer ( traagheid? ). Terwijl, de kans is dat alle cachers alle caches lopen, NUL is. Als je dagelijks al een promille ( van alle caches in Nl ) loopt, ben je druk bezig.

Nee hoor, daar heb je een andere macro voor. Het dagelijks bijhouden van alle geocaches in Nederland is, zodra je alle een keer alles hebt binnen gehaald, kost maar enkele seconden en nauwelijks data verkeer. Nieuwe geocaches komen er dan automatisch bij en dat alles zonder PQs.

 

Oke, weer wat geleerd.

 

MAAR dan graag ook de Marco benoemen....... zodat iedereen daar voordeel van heeft! ( behalve ik, want ik wil heel NL helemaal niet ).

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Maar als alle cachers in NL, dagelijks hun database van heel NL updaten, dan veroorzaakt dat behoorlijk wat data verkeer ( traagheid? ). Terwijl, de kans is dat alle cachers alle caches lopen, NUL is. Als je dagelijks al een promille ( van alle caches in Nl ) loopt, ben je druk bezig.

Nee hoor, daar heb je een andere macro voor. Het dagelijks bijhouden van alle geocaches in Nederland is, zodra je alle een keer alles hebt binnen gehaald, kost maar enkele seconden en nauwelijks data verkeer. Nieuwe geocaches komen er dan automatisch bij en dat alles zonder PQs.

 

Oke, dan graag ook de Marco benoemen....... zodat iedereen daar voordeel van heeft! ( behalve ik, want ik wil heel NL helemaal niet ).

 

Dat mag hier niet. Een deel van de naam van de macro wordt hernoemd naar 'de buren'. De rest van de macronaam is CacheAndStatusUpdate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Oke, dan graag ook de Marco benoemen....... zodat iedereen daar voordeel van heeft! ( behalve ik, want ik wil heel NL helemaal niet ).

Dat mag hier niet. Een deel van de naam van de macro wordt hernoemd naar 'de buren'. De rest van de macronaam is CacheAndStatusUpdate

 

Dank je!

 

Deze bedoel je: Glo-bal-cach-ing-Cache-And-Status-Update ( maar dan zonder '-' )

 

 

:offtopic: Zielig gedoe, dat aanpassen :thumbdown: van de namen. Als je maar consequent doet alsof het er niet is, dan….. iets met struisvogels?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...