kaatjeblom Geplaatst 15 maart 2015 Geplaatst 15 maart 2015 (bewerkt) Hallo, Ik heb mystery cache, waar ik in de foto informatie moet vinden volgens de CO.... Nu heb ik de foto al geopend in TXT bestand, maar daar kan ik zo niets vinden. Zijn er nog andere mogelijkheden om in een foto informatie terug te vinden? Tips zijn zeer welkom!!!! 15 maart 2015 bewerkt door kaatjeblom
StefandD Geplaatst 15 maart 2015 Geplaatst 15 maart 2015 Kijk eens in de EXIF-informatie: rechtsklikken op de foto, Eigenschappen, tabblad Details.
Djerken Team Geplaatst 15 maart 2015 Geplaatst 15 maart 2015 Of roep de hulp in van Kwebbel: http://www.kwebbel.net/stega/
J-Thread Geplaatst 15 maart 2015 Geplaatst 15 maart 2015 Er zijn veel manieren om gegevens te verstoppen in een afbeelding. Enkele die we geregeld terug zien komen: - Ergens heel klein tekst geschreven, alleen zichtbaar als je ver genoeg inzoomt - Tekst heel licht/slecht te zien, in een fotoprogramma met contrast en helderheid spelen kan dat tevoorschijn toveren - Exif data, ik gebruik daar graag deze tool voor om te zien - Steganografie, zie bijvoorbeeld de tool die Djerken Team al noemde. Helaas zijn er veel verschillende tools die allemaal anders werken, dus het kan best zijn dat je hiermee niks vindt maar dat er wel steganografie gebruikt wordt - In het geval van een JPEG: extra data aan het einde van het bestand, bijvoorbeeld een rar. Het leuke is dat bijvoorbeeld WinRAR de JPEG data zonder problemen negeert, dus als je een dergelijke afbeelding naar de .rar extensie vernoemd en hem met WinRAR opent krijg je de inhoud te zien
Aanbevolen berichten