Vinnie1 Geplaatst 20 oktober 2014 Geplaatst 20 oktober 2014 Beste diedericus. Bedankt voor je uitvoerige reactie. Hier kan ik wat mee. Korte reactie op wat kritiek punten die ik her en der lees. 1: bv3 was de derde in zijn soort. De software is ondertussen stabiel, maar de hardware en browsers waarop het gespeeld wordt, is continu anders. Daarom ook dat alle outdoor bedrijven hun eigen hardware verhuren. Of een spel als app op een platform ios of android wordt uitgebracht. Gelukkig kunnen de browsers en telefoons anno 2014 veel beter met de programmatuur omgaan en werkt de herstelknop in het spel 9 van de 10 keer. 2: cloudcaching is ontworpen als spel voor in de bossen. Dus natuurbeleving staat voorop en vandaar dat het ook offline gespeelt kan worden. Echter de offline modus is technisch zeer onvolwassen. Apple, google en consorten zijn het hier nog niet overeens en daarom heb je soms wel geluid en soms niet. Toch is het net zo stabiel als wherigo dat minimaal 5 jaar ouder is. Dat zet je toch te denken. Zelf ben ik nog niet tevreden Maar de vooruitzichten zijn goed. 3: daardoor is cloudcaching te vergelijken met geocaching in 2004. Toen viel het gps signaal ook vaak weg. Waren tags weg. En liep ik met diverse notitieboekjes rond om zaken op te schrijven. En bevriende cacher zou zeggen. Het was toen een stuk avontuurlijker. 4: cloudcaching is webbased. En daardoor veel rijker bedeeld dan wherigo. Er kunnen allerlij soorten speurtochten worden gemaakt. Plaatsgebonden. Actiegebonden. Tijdgebonden. Noem maar op. Een tool voor de echte creatieveling. En net als geocaching zullen er spellen bij zitten die sommige lopers niets vinden, en andere geweldig. In iedergeval wordt het aanbod diverser. Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen. 2
thex Geplaatst 20 oktober 2014 Geplaatst 20 oktober 2014 Ik ben destijds als een van de eerste op BV3 gesprongen, met een standaard galaxy s3 en de aanbevolen browser (niet standaard Galaxy S3). Mijn maat had iets soortgelijks. Het was inderdaad een avontuur, want dan deed de ene het en dan de andere weer, en soms beide helemaal niet. Zou liggen aan het feit dat Internet (en dat is Cloud toch) aan stond. Helaas had ik het voor elkaar dat de monstertjes niet om me heen zwermden maar allen irritant boven op de knop zaten. Een duidelijk foutje lijkt me, en ja ... dan houdt het even op. We zijn tot de helft gekomen, toen deed niets het meer.
Vinnie1 Geplaatst 20 oktober 2014 Geplaatst 20 oktober 2014 En speciaal voor Aragorn. We zijn al aan het kijken om ar functionaliteit in cloudcaching te bouwen. Zo kan je dan een boom door de seizoenen heen bekijken. En Misschien dat google goggles ook komt met een webbased functionaliteit. Dan kan de cache daar een type vogel herkennen en hier op inspelen. Beste Thex. Die problemen zijn al een tijdje de wereld uit. Nog een keer proberen?
Team Aragorn Geplaatst 20 oktober 2014 Geplaatst 20 oktober 2014 En speciaal voor Aragorn. We zijn al aan het kijken om ar functionaliteit in cloudcaching te bouwen. Zo kan je dan een boom door de seizoenen heen bekijken. En Misschien dat google goggles ook komt met een webbased functionaliteit. Dan kan de cache daar een type vogel herkennen en hier op inspelen. Dat is nou juist wat ik bedoel Vinnie, wat ik NIET wil. Je ziet in het echt een boom en bekijkt die via AR in vier seizoenen. Je moet in die vier seizoenen telkens buiten naar de boom gaan kijken in plaats van drie seizoenen op een schermpje! Want geeft je smartphone ook de bosgeur in de herfst weer? Voel je via je smartphone ook de koelte die de schaduw van de boom brengt? Ik bedoel maar. En zo'n boom staat niet op zichzelf maar is onderdeel van zijn omgeving. Ervaar zelf welke dieren er op de bladeren zitten, welke paddenstoelen eronder staan, etc. etc. Webbased functionaliteiten houden in dat er ter plekke verbinding moet zijn. Gelukkig is die er op plekken ver van de bewoonde wereld vaak niet. Laat dat vooral zo blijven ... als ik met Google glass door een bos moet gaan lopen neem ik liever een abonnement op de loopband in het fitness centrum. Het vervelende is, kritiek op cloudcaching lijkt zich te concentreren op BV3. Dat is denk ik hoofdzakelijk te wijten aan het feit dat er zo weinig openbare cloudcaches zijn. Vandaar mijn opmerking aan het adres van de cachers die in Luxemburg de cloudtrail zouden gaan lopen. Maar misschien heb jij die trail mogen doen Vinnie? Dan ben ik benieuwd.
Vinnie1 Geplaatst 20 oktober 2014 Geplaatst 20 oktober 2014 Ben de laatste tijd wat minder op gc te vinden dus de cloudtrail was aan mij voorbij gegaan. Ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. Cloudcaching zal de natuur nooit kunnen vervangen. Maar biedt wel meer mogelijkheden dan de huidige gps om deze te beleven. Ok, bv3 en vii benkskes zijn caches waarin het verhaal en minder de omgeving centraal stonden. Maar gc is ook met een oppikker begonnen en kijk nu eens wat er allemaal verzonnen is. En Tex. Ja kwestie van herladen. En in nood mijn 06 bellen. Want hoe hightech het allemaal ook wordt. Het is en blijft een spelletje met als doel een tupperware bakje te vinden in de natuur. En op weg er naar toe vermaakt te worden... toch?
Team Aragorn Geplaatst 20 oktober 2014 Geplaatst 20 oktober 2014 Vinnie, die trail zul je niet vinden bij gc. Ik doelde op een plan uit het draadje Kom! Komkommertijd (het lukt me even niet om een linkje te maken, zoek zelf even binnen dit forum). Omdat het om afgeschermd materiaal gaat is niet te zien wat de reacties van bezoekers zijn. Jij leek me nou net iemand die hiervoor uitgenodigd had kunnen zijn, maar blijkbaar niet. @rend misschien, of ook al niet?
@rend Geplaatst 21 oktober 2014 Geplaatst 21 oktober 2014 Leuk al die verhalen over bedevaart 3. Ik wil er het volgende over zeggen. Bij bedevaart 1 waren we behoorlijk vooruitstrevend en wilde de cache gemeenschap kennis laten maken met wat nieuwe technieken. Waren we de eerste toen, nee Birds was een goede leidraad. Toen we aan bedevaart 2 begonnen was onze gedachte een mooi wandelgebied en hier een daar weer wat nieuws en ook dat is ons best gelukt. Toen we aan bedevaart 3 begonnen was de gedachte totaal iets nieuws of anders niet. En we hebben gekozen voor het eerste en ik vind nog steeds dat het gelukt is. Waarbij we Vinnie1 heel veel credits moeten geven. Je kunt over bedevaart 3 denken wat je wilt en dat moet ook, maar iets nieuws was het! En de toekomst zal moeten uitwijzen of we gelijk hebben. Een bedevaart 4 komt er niet want veel van de moderne cachers willen het liefst trails en veel, heel veel puntjes en daar doen we sowieso niet aan mee. 2
antarctica Geplaatst 21 oktober 2014 Geplaatst 21 oktober 2014 (bewerkt) @rend; leuk dat je hier mijn oeroude cache Birds noemt! (Geheel offtopic). http://www.geocaching.com/geocache/GCDEEF_birds?guid=6a531aee-8c68-47b5-8c54-e1e43de49489 Antarctica 21 oktober 2014 bewerkt door antarctica
Diederikus Geplaatst 21 oktober 2014 Auteur Geplaatst 21 oktober 2014 (bewerkt) Ik denk dat met BV3 een uitstekende demonstratie is gegeven van de mogelijkheden van het nieuwe cachen. Ik heb er veel van geleerd en ik heb veel nieuwe ideeën opgedaan. Door het vele gekibbel waar we ons zo vaak aan bezondigen op dit forum is het feit dat dit een aankondiging is van het nieuwe cachen behoorlijk ondergesneeuwd geraakt. Hierdoor zullen de nieuwe mogelijkheden niet onmiddellijk duidelijk zijn en herkend worden door iedereen. Als het lukt het beste van de fysieke wereld te verenigen met het beste van de virtuele wereld, dan gaat het geocachen een geweldig decennium in. Mijn fantasie is in ieder geval zeer geïnspireerd geraakt door BV3. Wat is een vogelzakje? 21 oktober 2014 bewerkt door Diederikus 1
langzaam Geplaatst 21 oktober 2014 Geplaatst 21 oktober 2014 Een bedevaart 4 komt er niet want veel van de moderne cachers willen het liefst trails en veel, heel veel puntjes en daar doen we sowieso niet aan mee. Toch jammer zo'n gedachte dat er geen 4 komt omdat de moderne cachers trails willen. Kom op zeg moet de goede onder de kwade lijden. Gaat kwantiteit nu de boventoon voeren boven kwaliteit. Ook ik doe wel eens een trail hoor. Gewoon lekker ouwehoeren en lekker fietsen of wandelen. Maar bij voorkeur een mooie goede multi met mooie/leuke/gave tussen punten en het liefst in een mooie omgeving heeft bij mij de voorkeur. Helaas steeds minder van die mooie lange multi's. Dus doe mij nou maar 1 kwaliteitspuntje boven de tig strooikokertjes. Hoe dan ook heel veel dank voor de hele mooie die van je/jullie hand kwamen.
Team Aragorn Geplaatst 21 oktober 2014 Geplaatst 21 oktober 2014 (bewerkt) Tja, Langzaam, daarom doe ik dus GEEN trails. Want waar een trail ligt, kan geen multi meer gelegd worden! Bovendien: voor de meeste plaatsers is het nog steeds zo dat ze iets willen leggen wat populair is. Als je eigenlijk liever een multi doet maar toch af en toe een trailtje meepikt draag je zelf bij aan de populariteit van trails. Zodoende help je er indirect aan mee dat er steeds minder multi's gelegd zullen worden. Eigen schuld, dikke bult? Klinkt flauw, maar het is niet anders ... door mopperen verander je er niks aan. Stemmen met de voeten, dat moet je doen. Kort geleden is er bij mij in de buurt een trail over een mooi stuk heide gelegd. Prachtig gebied, daar niet van. Als het een multi geweest was had ik 'm op de to-do list gezet. Nu geloof ik het wel. Maar, on topic over cloudcaching. Zowel Vinnie als @rend reppen niet van een geweldige cloudtrail in Luxemburg, en ook de cachers die destijds wel een weekendje herfstvakantie in Luxemburg wilden cloudtrailen zwijgen stil. M.a.w. niemand kan er iets zinnigs over zeggen(?) en dus moeten we het met BV3 en VII Benkskes doen wanneer er over cloudcaching geoordeeld moet worden! Vernieuwend, ja vast. Maar het zal mij echt benieuwen of het een trend wordt. Sowieso heb ik de indruk dat er bij gelijkblijvende hoeveelheid veldwerk, een driedubbele hoeveelheid computerwerk bij komt kijken om een cloudcache te maken. Ergo, dat zal nooit populair worden onder plaatsers ... Edit, Diederikus, bij vogelzakje kun je allerlei dubbelzinnigheden te berde brengen maar dat is niet mijn stijl. Het was in de goeie ouwe tijd een zakje met attributen die nodig waren om Birds tot een goed einde te brengen. Bij voorinschrijving te reserveren en dan door Antarctica persoonlijk per snailmail naar je huisadres verstuurd. 21 oktober 2014 bewerkt door Team Aragorn 1
thex Geplaatst 21 oktober 2014 Geplaatst 21 oktober 2014 Een originele bedevaart 4 trail, met veel kruipwerk @rend; leuk dat je hier mijn oeroude cache Birds noemt! (Geheel offtopic).http://www.geocaching.com/geocache/GCDEEF_birds?guid=6a531aee-8c68-47b5-8c54-e1e43de49489Antarctica Ik zit nog op mijn vogelzakje te wachten.
barny Geplaatst 21 oktober 2014 Geplaatst 21 oktober 2014 (bewerkt) vogelzakjes naar je huis op laten sturen is zo Soft ik kon hem gewoon ophalen uit de cache TOPE http://coord.info/GCD5AE ook hier weer leuk om de ontmaagdings log te lezen toen werd er tenminste iets over de cache en zijn omgeving geschreven in plaats van alle tijd ontberingen die er nu als schreeuwige log word neergekwakt dat heet nu de vooruitgang mensen Barny 21 oktober 2014 bewerkt door barny
Vinnie1 Geplaatst 22 oktober 2014 Geplaatst 22 oktober 2014 Beste Aragorn. Cloudcaching in al zijn vormen valt en staat bij de builder. Want zoals je zelf zegt is het nu meer werk dan een gewone cache. Deze is er. En wordt momenteel uitgeprobeerd door wat enthousiastelingen. Wordt het een trend? Zeker, hoe groot is de vraag. Maar het voegt zeker iets toe aan het huidige aanbod. En dat ik niet rep over de cloudtrail is puur omdat ik er pas gisteren over hoorde. Ik sta achter elk initiatief die ons verder helpt op dit pad. Wie weet wordt mijn visie opgetekend in spoiler magazine (10?) ooit nog eens gerealiseerd. ;-) 1
Aanbevolen berichten