Spring naar bijdragen

Probleem Met Garmin Gps62S


quinten39

Aanbevolen berichten

ik heb een Garmin GPSMAP62s Het apparaat werkte uitstekend,maar nu heb ik een probleem ,ik laad de caches via Geocaching maps
het inladen gaat prima krijg ook het bericht dat de caches goed geladen zijn, als ik in mijn gps kijk en ga dan naar gpx map staan de caches
erin zet ik de gps aan en druk op de findknop en kijk ik onder vai punten zie je de caches staan kijk je dan onder geocaches zie
je ook de caches staan druk je nu op de page knop en ga je dan naar menu en kijk je onder vai puntbeheer zien je de caches staan en ga je naar geocaches
dan staan ze er ook in maar druk je dan weer op de findknop en ga naar geocaches dan staan ze er niet meer in en druk je nu op de page knop en ga je
naar menu en open dan weer geocaches staan ze er ook niet meer en dan krijg je te zien,geen resultaat gevonden pas de zoekparameters aan en probeer
het opnieuw,ik heb vanalles geprobeert nieuwe software 5.70 erop gezet maar blijft het zelfde Wie kan mij helpen met dit probleem? :no:

Alvast bedank,
Groetjes
Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi Peter, ik heb ook een gps62s, heb de stappen gevolgd in de volgorde die je beschrijft, maar bij mij blijven de caches zichtbaar.
Het enige waarvan ik niet zeker weet wat je bedoelt is het stukje "druk je nu op de page knop en ga je naar menu en open dan weer geocaches staan ze er ook niet meer".
Ik weet niet wat je doet bij "open dan weer geocaches" nadat je het over "menu" hebt.
Bedoel je de "menu" knop of het "menu" scherm?

En wat doe je als je het hebt over "en open dan weer geocaches"?
Bedoel je dat je het menu-item "geocaches opent?

Ik heb geen idee wat er mis gaat op je gps.
Het enige dat ik kan bedenken bij de melding "pas de zoekparameters aan" is dat het lijkt alsof er ergens een filter is aangemaakt dat actief is en kennelijk zulke filtervoorwaarden lijkt te hebben dat er geen enkele cache meer overblijft na het uitvoeren van dat filter.

Als het goed is moeten de caches nog steeds in de desbetreffende map op de gps zitten en als het goed is zou ie ook na uit en weer inschakelen moeten tonen dat er wel degelijk caches zijn opgeslagen.
Klopt dat laatste, of zijn de caches ook fysiek uit het geheugen verdwenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvullend vraagje, hoe ver weg van je huidige coördinaten zijn de ingeladen caches verwijderd?

als ik caches van mijn woonplaats of verderweg dan zijn ze ook weg

maar ik heb net geprobeert de gps afzetten en dan weer aan dan staan ze erin

maar met de page scroll ik naar hoofmenu dan zie je via puntbeheer daar staan de caches in, maar dan staat daar ook geocaches en open ik die dan staat daar niets meer in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Ik heb een andere GPS (Etrex 20) en herken het probleem wel. Als ik via Geocaching maps caches laad, zie ik ze ook niet. Hoe dat komt?

Nu laad ik ze altijd via de cachepagina, button 'stuur naar GPS' en dat gaat bijna altijd goed.

Soms mis ik ze echter ook op deze manier, dan zie ik ze wel in basecamp bijvoorbeeld maar niet in de GPS zelf. Toevallig zag ik één keer bij het opnieuw opstarten 'database fout'. Maar wat dat betekent weet ik niet. Verwijderen en opnieuw inladen helpt dan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik had alles verwijdert ik heb de hele gpx map verwijdert en toen los gekoppeld van de pc eerst de gps opnieuw opgestart en weer afgezet want dan maakt hij een nieuw gpx map aan,

en toen weer aan pc gehangen en caches geladen van geocaching site cachepagina en het blijkt dat het weer werkt. bedank nog maals :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Ik heb een andere GPS (Etrex 20) en herken het probleem wel. Als ik via Geocaching maps caches laad, zie ik ze ook niet. Hoe dat komt?

Nu laad ik ze altijd via de cachepagina, button 'stuur naar GPS' en dat gaat bijna altijd goed.

Soms mis ik ze echter ook op deze manier, dan zie ik ze wel in basecamp bijvoorbeeld maar niet in de GPS zelf. Toevallig zag ik één keer bij het opnieuw opstarten 'database fout'. Maar wat dat betekent weet ik niet. Verwijderen en opnieuw inladen helpt dan wel.

De GPS maakt een kleine sql database aan bij inlezen van de gpx bestanden wanneer je opstart. Daar is iets fout gegaan, bv omdat de gpx niet aan juiste formaat voldoet.

Overigens: kijken op je GPS is 1 ding, maar lees ook eens het GPX bestand uit met een tekst editor. Deze is leesbaar. Zo kun je zien wat erin zit, en of een waypoint als een cache aangemerkt wordt. Zo kun je ook vergelijken met bv wat GSAK aan GPX genereert.

 

Overigens ook hier weer de gouden tip. Zodra alles werkt, maak een volledige backup van de filesystemen in je GPS met javawa device manager of gewoon windows. Dit bespaart je een hoop ergenis later.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...