Askikker Geplaatst 8 augustus 2014 Geplaatst 8 augustus 2014 Ik zit in mn kop n beetje te stoeien met het maken van een nieuw, nog niet bestaand, soort cache. Maar ik heb geen idee hoe hoe of waar ik dit moet aanmelden. Ja, bij Groundspeak natuurlijk, maar hoe? Help de Kikker!
Askikker Geplaatst 8 augustus 2014 Auteur Geplaatst 8 augustus 2014 Bv. een museum, beeldentuin, of anderszins interessante plaats met mooie of interessante objecten. Je geeft als coördinaten de locatie van de ingang weer. In de listing plaats je een foto van een schilderij, beeld of object. Dan moet de cacher de legger een paar antwoorden mailen die je alleen kan weten als je ter plekke bent geweest (bv. zaalnummer, of wat er naast staat of hangt; dus niet iets dat je kunt googelen). Eigenlijk dus ipv. een Earthcache meer een Artcache
Askikker Geplaatst 8 augustus 2014 Auteur Geplaatst 8 augustus 2014 De vraag is; Hoe meld je een nog niet bestande cache soort aan? Das toch duidelijk. Wat zich in mn kop rondspookt doet nog ff niet ter zake, dat houd ik vaag, heb al te veel losgelaten, en daar gaat deze draad niet om.
Casteel Geplaatst 8 augustus 2014 Geplaatst 8 augustus 2014 Mailtje naar Groundspeak: ik wil een nieuw soort cache aanmelden.
Askikker Geplaatst 8 augustus 2014 Auteur Geplaatst 8 augustus 2014 Zout echt zó simpel zijn? maar één moet toch de eerste zijn, natuurlijk.
Casteel Geplaatst 8 augustus 2014 Geplaatst 8 augustus 2014 En als het idee echt baanbrekend goed is zijn ze gek als ze het niet toevoegen. Duizenden en duizenden zullen jouw voorbeeld volgen. Maar vooralsnog denk ik dat je de volgende reactie krijgt: publish as Earthcache.
Askikker Geplaatst 8 augustus 2014 Auteur Geplaatst 8 augustus 2014 Dat denk ik eigenlijk niet; een earthcache moet iets geoglogisch hebben. Ik liep jaren geleden al met iets van kunst en earthcaces rond, maar die combi bestaat niet; een earthcache moet over de natuur (esp. bodem) gaan. Maar als ze mn idee als earthcache accepteren heb ik daar ook vrede mee.
nekrav Geplaatst 9 augustus 2014 Geplaatst 9 augustus 2014 Dat idee is er al geweest, eerst als virtual cache en later als de betaalde challence versie die je alleen als premium member kon doen. De eerste is afgeschaft omdat daar door Groundspeak niets aan verdiend kon worden en de tweede was eigenlijk gewoon een betaalde versie van de eerste is afgeschaft vanwege gebrek aan animo voor dit soort caches en mensen begonnen steeds vreemdere dingen te vezinnen. Een voorbeeld hiervan, ga bij een bepaald kunstvoorwerp staan met een frikandel in je oor en meer van dit soort onzin. Ik denk dus dat je goed bedoelde idee geen doorgang zal vinden bij Groundspeak maar proberen kan altijd.
ikke Geplaatst 9 augustus 2014 Geplaatst 9 augustus 2014 Denk dat het stukje 'commercieel' hier komt kijken. Je maakt reclame voor iets en/of moet betalen voor toegang.
barny Geplaatst 9 augustus 2014 Geplaatst 9 augustus 2014 op het moment je de CO, of wie dan ook, moet mailen met antwoorden om een coördinaat te verkrijgen komt de cachepagina (gelukkig) niet door de revieuw heen. voor de rest kan je er een multy van maken zolang er geen intree betaalt moet worden om de vragen te verkrijgen Barny
Askikker Geplaatst 9 augustus 2014 Auteur Geplaatst 9 augustus 2014 Nee, je hoeft niet te mailen voor de coördinaten, maar wel voor de antwoorden (net als een earthcache). Maar als je een cache in een museum legt, moet de vinder inderdaad (doorgaans) toegang betalen, en dat werkt dus niet (terecht), daar had ik nog niet bij nagedacht. Maar de vraag van dit draadje op zich was; ''hoe meld je een nieuw soort cache aan?''
de-fam Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 Zoals Casteel schrijft, "Mailtje naar Groundspeak"
barny Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 waarom zou je dan antwoorden moeten mailen naar de CO? wat gebeurt er met de cache als de co stopt met het spelletje, dan kan de cache ook niet gevonden worden? wat nu als de co mij een minkukel vind (bijna onmogelijk) en mij alleen om die reden de cache niet laat loggen? wat nu als de CO plotseling in het ziekenhuis terecht komt, en zijn mail niet kan beantwoorden? wat nu als er persoonlijke omstandigheden zijn dat de cacher of de co eventjes een kort poosje geen internet heeft? zo maar een paar vraagjes waarom het mij ook niet handig lijkt om zulke cache constructies te hebben en toe te staan Barny
Aanbevolen berichten