Spring naar bijdragen

Volgend Stadium Multi Caches En Foto's Cachebeschrijvingen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste forummers,

Ik ben sinds kort in het bezit van de Garmin Oregon 600 en ben er tevreden mee. Echter op het gebied van geocachen heb ik nog een paar vragen. \

Wanneer ik een multi cache selecteer in mijn lijst met caches, hoe kan ik dan navigeren naar het volgende waypoint? Voorbeeld: ik ben op de parkeerplaats en wil naar WP1....hoe doe je dat? Of ik moet op een WP info vergaren en doornavigeren naar WP2 met een nieuw coordinaat...hoe doe je dat?

Tevens vraag ik me af hoe je foto's die in cachebeschrijvingen zitten, ook op je gps kan laden. Is dat uberhaupt mogelijk?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groeten Denk Helder (Evert)

Geplaatst

Dat hangt van de wp's af.

Sommigen zijn meegegeven.

(die vind je onder waypoints en niet onder Caches.)

Andere moet je berekenen en dan zelf een wp aanmaken.

(of de oude , de eerste is vaak gegeven namelijk, veranderen in het uitgerekende wp.

Geplaatst

Als alle wp's gegeven zijn dan zul je die zelf moeten selecteren in het menu van waypoints.

Het volgend stadium is bedoeld om een wp aan te maken die bij de cache hoort en ook zo opgeslagen wordt

Ook projecteren is mogelijk Ga dan naar je cache beschrijving klik dan op menu sla als waypoint ( hij slaat dan je laatst ingevoerde wp op dus ben je bij wp 4 dan zal hij wp4 opslaan, vanuit het waypoint menu (is na het opzoeken van je opgeslagen volgend stadium) is het gewoon ook mogelijk om te projecteren, dit kan niet vanuit een cache.

Maargoed dat is dus een trucje wat ik gebruik om zo min mogelijk papier mee te nemen

Geplaatst (bewerkt)

OK luitjes bedankt voor je reacties. Dus als ik het goed begrijp zit het zo:

In een cachebeschrijving kan het zijn dat de gps coordinaten gewoon in de tekst staat en niet meegezonden worden naar het toestel en andere caches doen dat wel en vind je in waypoints.

Is het niet logischer om de waypoints van een cache (als ze meegezonden worden) gewoon te integreren in de geocaches pagina? (Garmin let je op?? :kissie: )

Het probleem ligt niet bij multi's waar je de wp's moet berekenen, daarvoor zal je nog altijd zelf even een pennetje en wat papier mee moeten nemen. Het is echt bij de multi's waar je op de wp's informatie vergaart om uiteindelijk de final te zoeken, waar in mijn ogen het iets logischer had gekund. Niettemin, ik ga jullie tips eens uitproberen en bij vragen weet ik jullie te vinden!

Tot op heden veel plezier met mijn gps en dat gaat voorlopig niet veranderen!

Ik lees dat bij opencaching.com de foto's vanzelf meegenomen worden, maar is opencaching.com gelinkt aan geocaching.com? Heb het idee dat op opencaching minder caches geregistreerd staan.

Dank u allen en happy caching!!!! :w00t2:

bewerkt door Denk Helder
Geplaatst

Als wp's zijn voorgegeven, worden ze wel meegezonden naar de gps. Je vindt ze dan bij waypoints, herkenbaar aan een cijfer/letter reeks die deels overeenkomt met gc code.

Geplaatst

[...]

Is het niet logischer om de waypoints van een cache (als ze meegezonden worden) gewoon te integreren in de geocaches pagina? (Garmin let je op??)

Dat is toch echt iets van de cache-eigenaar en zal Garmin terecht koud laten.

Geplaatst

Is het niet logischer om de waypoints van een cache (als ze meegezonden worden) gewoon te integreren in de geocaches pagina?

Dan had je de Monterra moeten aanschaffen, die doet dat wel :wink2:.

Ik lees dat bij opencaching.com de foto's vanzelf meegenomen worden, maar is opencaching.com gelinkt aan geocaching.com? Heb het idee dat op opencaching minder caches geregistreerd staan.

Vroeger hadden Garmin en Groundspeak nauwe banden, maar sinds een paar jaar is dat bekoeld. Garmin heeft toen Opencaching opgericht. Maar zoals je zelf zegt, daar staan veel minder caches op.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik heb sinds enige dagen een Oregon 600 en liep er ook tegen aan dat de child waypoints niet direct op de kaart te zien zijn. Inmiddels ben ik erachter dat het mogelijk is om - met de Oregon macro - vanuit GSAK een export te maken waarbij ook alle child waypoints direct op de kaart worden gezet. Voor mij werkt dit perfect.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...