Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Na jaren rondgewandelt te hebben met een gps 60, zit ik nu langzaamaan te denken aan een nieuwe. Nu lijkt mij de 62s wel een leuk machientje, alleen zit ik nog met een aantal vragen:

- de huidige gps doet er redelijk lang over om een fix te vinden, hoe zit dat met de 62s?

- ook reageert bet kompas in de oude heel traag (na nieuwe waypoint invoeren, lopen we eerst twee keer de verkeerde kant op voordat hij de goede richting op wijst), hoe zit dit bij de 62s?

- en ik wil de 62s ook in de auto gaan gebruiken, heeft hier iemand ervaring mee? En werkt dat een beetje?

Groet,

Mark

Geplaatst

vraag1: de 62s is merkbaar sneller met een fix dan de 60

vraag2: bij de 60 nooit last van gehad (kan met instellingen kompas te maken hebben, of aan slechte kallibratie, hoeft niet aan apparaat te liggen!), bij de 62 ook geen last van

vraag3: wie net als ondergetekende nooit een Tomtom in de auto heeft is waarschijnlijk met de 62 in de auto tevreden, mits de juiste kaarten erop staan, anders valt er weinig te navigeren

Misschien kan dit je helpen bij je besluitvorming: dagboek van overstap van 60csx naar 62s

Geplaatst

Ik meen begrepen te hebben dat de 62 vervangen gaat worden (is?) door de 64. Is het beter daarop te wachten (heeft er iemand al ervaring mee?) of nu nog te orienteren op de 62s (het dagboek van de overstap van Bloodwoosj heb ik al een tijdje terug met belangstelling gelezen)

Geplaatst

Ik zit zelf eraan te denken om volgende week een oregon 650T te gaan halen dit omdat me huidige etrex 30 minder caches kan laden en ik het joystickje minder praktisch vind dan een touchscreen.

Geplaatst

Ik zit zelf eraan te denken om volgende week een oregon 650T te gaan halen dit omdat me huidige etrex 30 minder caches kan laden en ik het joystickje minder praktisch vind dan een touchscreen.

Tip. Doe zonder T. Die kaarten zijn het geld niet waard, OSM is dan beter.

Geplaatst

Ik heb nu anderhalf jaar of zo de 62s

Fix: Afwisselend. Meestal wel redelijk snel. Ik zet hem vlak voor we met de auto aankomen alvast aan, dan heeft ie hem bij aankomst vaak al wel. In een enkel geval niet, maar dat kan dan ook aan andere oorzaken liggen.

Kompas: Net als draaien en volgen van de kaart, redelijk vaak problemen mee. 1 cachemaatje heeft hetzelfde probleem als ik, ander cachemaatje nagenoeg nooit (zelfde toestel). Enige vaste waarde is dan het aflopen van het aantal af te leggen meters.

Gebruik in de auto: geen ervaring.

Geplaatst

Ik heb 2x62s, met openstreetmap, gebruik : op de fiets, lopend en in de auto alles naar volle tevredenheid, ook het kompas.

minpuntje, proximity circles zijn worden onzichtbaar naar mate je verder moet inzoomen.....(om het snijpunt van 2 of 3 cirkels met een waupoint te markeren)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...